Wasdroger

Discussie in 'De lounge' gestart door bluedrake, 31 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Onze droger heeft het begeven. Nou is dit niet het einde van de wereld, maar ik ga hem wel missen en zeker straks met 2 kids. Zit er nu gelijk aan te denken om een energiezuinige warmtepompdroger te kopen.

    Echter.. zoveel keuze! Die van Samsung zien er heel mooi uit, maar is dit ook echt iets? Waar ben jij heel tevreden over en gebruikt ook nog eens weinig energie?
     
  2. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.540
    113
    Vrouw
    Wij hebben een Samsung eco bubbel, ideaal ding. Ik zou voor een warmtepompdroger gaan, die gebruiken sowieso minder stroom dan een gewone droger. Vliegen ook minder snel in de fik.
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  3. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.759
    830
    113
    Noord Holland
    Wij hebben zowel de wasmachine als de droger van Samsung eco bubble. Erg tevreden mee. Wordt hier iedere dag gebruikt
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  4. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Wij zojuist een Miele warmtepompdroger gekocht. Wordt pas na onze verhuizing bezorgd dus kan er nog niet veel over zeggen. We hebben ook een Miele wasmachine dus wilde dat op elkaar laten aansluiten! Over Miele ben ik eigenlijk altijd wel tevreden.
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.627
    10.525
    113
    Wij hebben een siemens warmtepompdroger. Erg tevreden over!
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  6. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.021
    5.168
    113
    Wij hebben een warmtepomp-droger van Bosch, heel tevreden over.
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  7. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.599
    1.794
    113
    Vrouw
    Wij hebben net een Miele warmtepompdroger gekocht. Nu 3 weken in gebruik en zeer tevreden.
    Doorslaggevend was voor ons dat er ook een droogprogramma op zit voor was die op max 40 graden gewassen mag worden en normaal niet in de droger mag. Dat werkt perfect. Met 3 kinderen en dus veel was vind ik het echt een uitkomst.
    Wel erg duur, maar elke cent waard.
    De Samsungs zien er mooi uit.. maar jeetje ik zag door de bomen het bos niet meer met al die verschillende typenummers.
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  8. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Super bedankt voor alle reacties, wij hebben een vrij nieuwe Bosch wasmachine en echt wel een top ding. Alleen is al een keer kapot gegaan door een fabricage fout en van die service was ik toen niet echt te spreken, vandaar dat ik nu uitkijk naar een ander merk droger. Ik ga nog even mijn zoektocht voortzetten :roflmao:
     
  9. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Nooit meer een Samsung! Hadden die van eco bubbele. Eerste twee jaar top. Daarna enkel ellende. Mijn moeder idem dito.

    We hebben sinds 2 weken een nieuwe warmtepompdroger van Bosch. Echt top. Zelfreinigende filter, voor beddengoed draait de trommel 2 kanten op en er zit een kort programma van 40 minuten op voor de kleine wasjes.
    Hij is wel wat duurder. Maar dat zijn eigenlijk alle warmtepompdrogers tov een condensdroger.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  10. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.330
    12.023
    113
    Vrouw
    Hier komt nooit meer een Samsung machine in huis. Wij hebben een Samsung eco bubble gehad, maar echt nooit meer!
    Toen wij een keer een monteur in huis hadden voor een wasmachine zei hij: "Samsung is erg goed in telefoons ed, laten ze zich daar maar op focussen. Want de wasmachines geven na een aantal jaren echt heel veel problemen"
    En dat klopte bij ons in ieder geval wel. Wij hadden twee Samsung wasmachines staan. We hadden er eentje nog maar kort en we wilden er weer een tweede bij hebben, dus wij dachten dat het wel makkelijk zou zijn (en netjes) 2 dezelfde machines naast elkaar.
    Maar eerst de ene steeds in storing, dan de andere weer. Rare geluiden en gedoe. Uiteindelijk heeft mijn man van 2 machines nog één werkende kunnen maken tot hij het na verloop van tijd ook begaf.

    Ik zou dus persoonlijk nooit een Samsung droger aanschaffen.
    Ik heb zelf een Asko warmtepompdroger. Die doet het prima.
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  11. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.330
    12.023
    113
    Vrouw
    Hier met zo idd
     
    bluedrake en Malbec vinden dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.627
    10.525
    113
    @Zxcvb de verkoper zei bij ons dat Samsung zich beter bezig kan blijven houden met televisies, dus dezelfde strekking;)
     
    bluedrake, Malbec en Zxcvb vinden dit leuk.
  13. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.809
    2.405
    113
    Limburg
    Hier een warmtepompdroger van Bosch, vrij nieuw, maar tot nu toe zeer tevreden. Doet een stuk korter over drogen dan onze oude (miele).
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  14. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Hier ook een Bosch, altijd Bosch gehad ook :p wij zijn heel tevreden met dit merk.
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  15. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.150
    1.943
    113
    Blijf ver uit de buurt van Samsung drogers en wasmachines :| Alles werkt eerst prima, maar na een jaar of twee, drie begint de ellende...... Ik zou er niet aan beginnen!
     
    bluedrake, Malbec en Zxcvb vinden dit leuk.
  16. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Wij hebben een Bosch warmtepompdroger, hij is nu denk ik 4 of 5 jaar en doet het nog steeds prima. Zelfreinigingsfunctie vind ik ook heel fijn, hoef je alleen de stoffilters te reinigen.
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  17. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Hier komt ook nooit meer een Samsung wasmachine of droger in huis. De trommel van de wasmachine ging telkens los en de wasmachine maakte mij toch altijd herrie.
     
    bluedrake, Malbec en Zxcvb vinden dit leuk.
  18. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.324
    1.346
    113
    Ik heb een A++ Whirlpool. Was helemaal niet zo duur en doet het meer dan prima :)

    Dan is het ook leuk om na een aantal jaar weer een moderner of nog zuiniger model aan te schaffen. Technologie staat immers nooit stil.
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  19. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Wij hebben een bosch warmtepomp droger en alleen maar gezeur mee! Pas 2 jaar oud. Hiervoor hadden we een veel goedkopere van Whirlpool en die ging heel lang mee en nooit gedoe…

    onze wasmachine van bosch is ook al een en al ellende :roflmao:
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  20. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Hier werd Samsung afgeraden, vanwege de slechte service en mankementen.
    Wij hebben een Siemens van 10 jaar of misschien zelfs ouder. Zie wel wat hierna komt.
     
    bluedrake vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina