Wasmachine

Discussie in 'De lounge' gestart door AvdY, 26 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Hoi! Onze trouwe wasmachine heeft het na ruim 13 jaar begeven, hij lekt water uit het raampje.

    Vroeger waren wasmachines blijkbaar kleiner en sneller dan nu.
    Ik zoek iets van minimaal 5kg (hebben we nu, is voldoende), die max 2h over een standaard programma doet. Ik ben niet merkgebonden. Wel wil ik graag voor bh's een fijn was programma. Wie heeft er recent een wasmachine gekocht, is daar tevreden over en wil delen welke ze heeft?

    Oh, en toch nog meer eisen: bij voorkeur wil ik zelf wasmiddel toevoegen via de lader zelf (dus niet via het wasmiddelbakje)
     
  2. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.757
    113
    Overijssel
    Weet niet hoeveel het mag kosten? Wij hebben geen megabudget dus een wasmachine van 1000 euro komt er hier niet in.
    Inmiddels hebben wij ( nadat onze Candy wasmachine na 10! jaar de genadeslag had gehad door mijn man’s toedoen) nu 3 jaar een Beko wasmachine. Mijn eis is wel dat er een snelwasprogramma op moet zitten.
    Hij bevalt tot nu toe prima. Kostte rond de 350 euro dus als hij 5 a 6 jaar mee gaat dan vindt ik het geen weggegooid geld.
     
  3. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.539
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb deze geloof ik. Ben er heel tevreden over.

    Zou zelf geen 5kg lader nemen maar lekker een ruime. Dat is echt veel fijner voor je beddengoed. Omdat de was meer ruimte heeft wordt het ook verl beter schoon en spoelt hij ook veel beter alle zeep er weer uit.

    Wij hebben ook niet veel was maar ben zo blij met de grote ruimte :)

    Hij is super stil. Centrifugeren hoor je bijna niet. Enige nadeel is dat het 10 seconde ofzo duurt met aanzetten voordat hij het menu in kan stellen.

    E
    n wat ook heel fijn is is als je na hem aanzetten denk shoot die sok moet er nog bij je hem dus stil kan zetten en de deur vrij snel weer kan openen in het begin van het programm.

    https://www.bcc.nl/huishouden/wasmachine/wasmachine-voorlader/whirlpool-wasmachine-fscr80428/268123
     
  4. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.832
    371
    83
    Wij hebben een candy! Geweldig ding voor leuk prijsje.
     
  5. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.199
    113
    De meeste wasmachines doen zo lang over een programma, omdat dat veel energiezuiniger is, maar ze hebben eigenlijk allemaal een (energie-onzuiniger) snelprogramma stand (die van mij in ieder geval wel, druk je een knopje in en dan is hij zo 45/60 minuten sneller en komt het standaardprogramma op ongeveer anderhalf uur uit). Die snelstand is hoogstwaarschijnlijk nog steeds wel zuiniger dan je huidige wasmachine, dus als tijd een issue is, kun je die natuurlijk gewoon gebruiken. Ik heb die stand eigenlijk nooit gebruikt zelf, het is niet dat ik voor de machine zit te wachten, dus dat hij er ongeveer 2,5 uur over doet, vind ik niet echt een probleem. Maar ik kan me best voorstellen dat dat voor anderen anders is.
    Wij hebben een siemens die prima bevalt, wij hebben een 8 kg variant, maar ze bestaan ook kleiner, de kleinere zitten volgens mij vaak onder/rond de 500 euro.
    Fijnwasprogramma hebben alle wasmachines toch wel lijkt me?
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb inmiddels al 10 jaar een Samsung en die is qua programma’s vrijwel niks veranderd.
    Ik kies volgende keer voor een machine waar meer kg in kan maar vind het een hele fijne machine.
    Was toen 450 euro.
     
  7. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Super, dank voor de tips!
    De huidige is een Indesit van 350€, aangezien die het 13 jaar heeft gedaan, is tot 500-600€ denk ik wel een beetje het budget. Ik wil graag twee wassen op een avond kunnen doen, dus vandaar dat ik met die tijd zit, onze huidige doet 1,5h over een standaard programma, maar een beste keus bij Coolblue deed er 4,5h over, dat is voor mij dus niet zo'n beste keus.
     
  8. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.199
    113
    Meestal is dat dan het eco-programma en duurt het standaard programma minder lang. Bij mijn wasmachine duurt het eco-programma 3,5 uur geloof ik, alleen ging mijn was daar muf van ruiken, dus dat gebruik ik niet meer. Het kan dan wel lonen om even verder te lezen, volgens mij staan in de handleiding van mijn wasmachine wel richttijden, met standaard, snelprogramma en eco-programma (sommige van mijn programma’s kunnen dus op 3 verschillende standen en tijden). Als je wil kan ik straks wel even kijken hoe lang een standaardprogramma op 60 graden duurt als ik op de speed knop druk bijvoorbeeld. (Tijden zijn altijd een richtlijn, heel vaak doen de programma’s er minder lang over dan de tijd die hij aangeeft, heel soms langer, als de trommel niet goed in balans is ofzo).
    Ik heb deze, of in ieder geval 1 die er heel erg op lijkt:
    https://www.coolblue.nl/product/789853/siemens-wm14t463nl-isensoric.html#product-specifications
     
  9. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.713
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb sinds kort een LG 8 kg wasmachine ,ook met stoomreiniging wat ik wel prettig vind voor handdoeken ed.Normaal programma doet er nog geen anderhalf uur over en hij is megastil.
    https://www.coolblue.nl/product/838545/lg-f4wn508s0-directdrive.html
    Fijne was /donsdeken /handwas,zit er allemaal op!Prijs valt ook mee ,onder de 500euro.
     
  10. Arwen86

    Arwen86 Actief lid

    29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Ik heb een AEG Lavamat 6000 serie. Werkt voor mij prima. Kan ook kort programma en optie om eco uit te zetten en 2x tijd verkorten. Met eco stand aan en tijd verkorten kom ik op 2-2,5 uur voor een standaard wasje.
     
  11. Poro

    Poro Actief lid

    5 feb 2011
    396
    177
    43
    Ik heb een Bosch van 8 kg. Eco programma duurt een uur of drie maar als ik hem ‘s avonds aanzet gebruik ik altijd een snel programma. Duurt een uurtje.

    Hij kostte tussen de €500/€600. Ik weet de prijs niet meer precies.
     
  12. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    wij hebben sinds mei deze,... wat een super ding zeg!

    LG F4WV909P2

    vrijstaande wasmachine, 1400 toeren, energie klasse A+++ -/-50%, 9 kg. vulgewicht , direct drive motor met 10 jaar garantie, voorzien van AI DD systeem. Dit weegt het wasgoed en bepaald het type stof voor het optimale wasprogramma, smart diagnosis, TurboWash 360- wassen in 39 minuten, stoom programma voor minder kreukvorming, timer voor uitgestelde starttijd

    https://www.bemmelenkroon.nl/merken/lg/f4wv909p2-lgv/
     

Deel Deze Pagina