Wat aan in bed?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door M0ppiejj, 7 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M0ppiejj

    M0ppiejj Lid

    10 mrt 2016
    42
    1
    8
    NULL
    NULL
    hallo, ik weet het even niet meer dus zoek even naar ervaringen.
    Mijn zoontje is best een koukleum volgens mij. Het is nu tussen de 14 en 16 graden op zijn kamer. Raam dicht, roosters open, deur op een kier. Hij ligt nu in de complete slaapzak van puckababy 4 seasons met een romper lange mouw, en t-shirt korte mouw en korte pyjama broek. En hij heeft het nog koud! 35,9 getempt toen ik hem eruit haalde. Vannacht ook paar keer wakker. Nu kan ik hem een pyjama lange mouw en lange pyjama broek aan trekken maar wat zijn de opties straks nog als het nog kouder word?
    Dekentje vind ik gevaarlijk hij ligt vaak andersom in bed.

    Hoop dat iemand nog tips heeft. Kamer voorverwarmen is misschien ook nog een idee. Laat de verwarming liever niet aan namelijk.

    Groetjes Manon
     
  2. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Hier ook dezelfde vraag dus ik lees even mee. Mijn zoontje ligt met pyama lange mouw en broekje lang onder een dubbel dekentje van babydump(eentje die je van elkaar kan halen). Hij is een buikslaper en schuift alle kanten op waardoor hij soms wakker word omdat er geen deken over hem heen ligt. Ik vraag me af of een slaapzak kan als je baby buikslaapt.

    Zou het bij jou geen optie zijn om inderdaad gewoon lange mouw en broek(niet de dikke pyama) sokjes, slaapzak en een dekentje tot net bij de buik? Kan hij draaien met een slaapzak aan?

    Als het nog kouder word kun je een wat dikkerder pyamatje aantrekken en slaapzak met mouwtjes?
    14 graden op de kamer is namelijk best fris, hier is het nu 21 op zijn kamer en vind t al behoorlijk koud.
     
  3. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    De ventilatie toch dicht doen voor 's nachts. Eventueel zijn bed voorverwarmen met een kruik en inderdaad de kamer toch ietsjes warmer maken. 14-16 graden is best koud
     
  4. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Dit denk ik ook. En een pyjama met lange mouw/broek.. lastig hè, ik zit ook te klooien nu!
     
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Ja de kamer is ook gewoon koud, dus snap dat hij het koud heeft.

    Gewoon een pyjama lange mouw aandoen en lange broek.
    Beginnen met een dunne, even aankijken en anders kan je een dikkere doen.

    Roosters dicht, verwarming een slagje open laten, zodat alleen de ergste kou eruit gaat.

    In de winter een wollen romper+wollen maillot ( hier die van name iT)


    En ik snap dat je de verwarming liever niet aan heb, maar als je kind het koud heeft heb je weinig keus lijkt me, straks als het nog kouder word

    En ik vind je zoon geen koukleum hoor, denk dat veel kinderen het met 14 graden koud hebben ;)
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.976
    8.777
    113
    Ik zou het rooster iets verder dicht doen en de kamer voorverwarmen.

    In plaats van een volledige deken zou je het over de voetjes /benen kunnen doen. Onze uk bleef zo een stuk warmer.
     
  7. M0ppiejj

    M0ppiejj Lid

    10 mrt 2016
    42
    1
    8
    NULL
    NULL
    Sorry voor mijn late reactie, ik had geen melding gehad van jullie reacties!
    Nu inmiddels nacht 3 dat ik hem niet goed op temperatuur krijg.
    Heeft nu aan: lange romper, badstof onesie met voetjes en zijn winterslaapzak.
    Morgen komt er een thermostaatkraan knop op zijn kamer zodat we zijn kamer naar constante temperatuur van bijvoorbeeld 18 graden kunnen brengen.

    Vanavond dan inderdaad de kamer maar voorverwarmen en iets aan laten.. hij heeft nu 3 nachten bij mij geslapen (ml op de bank) en we willen hem dit niet aanwennen. Want dat is natuurlijk stuk fijner dan alleen in je bed haha.

    Bedankt voor de tips! Ik ga het vanavond gelijk uitproberen.
     

Deel Deze Pagina