Wat aan (of niet) tijdens de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mien30, 2 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.586
    425
    83
    Vrouw
    Wat is fijn en praktisch om tijdens de bevalling te dragen?
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    Ik vond een wijd shirt fijn zitten. Had een t shirt van m’n man aan. Gewoon simpel onder shirt van h e m a. Makkelijk omhoog te schuiven als de baby op je borst komt. Luchtig van katoen. En ruim. Kon geen strakke dingen waarderen tijdens de weeen.
     
    EvaD vindt dit leuk.
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik had 3x een nachthemd aan.
     
  4. SintPannenkoek

    SintPannenkoek Actief lid

    3 nov 2020
    220
    307
    63
    Vrouw
    Ik ook een nachthemd met knoopjes zodat de baby op mn borst kon liggen.

    Wat ik trouwens wel miste was een tweede elastiekje. Ik was de eerste ergens verloren en dat haar tijdens het persen...:rolleyes:
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    #5 GroeneBomen, 3 feb 2021
    Laatst bewerkt: 3 feb 2021
    Ik heb altijd nachthemden gedragen met korte mouw uiteraard. Als ik dan wel even stond dan stond ik niet gelijk in mijn blote gat te paraderen (ik ben ingeleid dus in t begin ben je nog wel bewust van hoe je erbij loopt, later ga je toch in je bubbel en laat je je blote kont zelfs nog zonder moeite aan de koning zien als hij toevallig er zou staan haha)

    Tweede keer voedingsnachthemd gedragen, was ideaal omdat ik t warm had dus had de knoopjes lekker open :) (en de kamer was onder de 15 graden doordat het raam uren open moest van mij in de winter totdat ziekenhuis personeel zei: wij kunnen zo echt niet meer werken en je baby springt weer terug door de ingang als ie eruit komt :p dus raam moest dicht)
     
  6. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Tja, ik had van te voren geen vastomlijnd idee en heb ook niets speciaals geregeld... ben 3 keer bevallen in wat ik toevallig op dat moment aan had.
    Bij oudste was dat dus met BH en longsleeve shirt aan (een witte ook nog, die hebben we daarna weg moeten gooien :|) want dat is wat ik aangeschoten had toen we naar ziekenhuis gingen. Bij de tweede en derde had ik mijn nachthemd aan, want het begon terwijl ik in bed lag. Minstens 1 van die nachthemden (of big shirts? hoe je het noemen wil) ligt nog steeds in de kast :rolleyes:...
     
  7. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.012
    7.333
    113
    Vrouw
    Ik had een nachthemd aan
     
  8. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Bij de 1e had ik een oversized shirt aan dat ik speciaal had ingepakt in de vluchtkoffer. Bij de tweede had ik op een gegeven moment niks meer aan. Vond het wel best.
     
  9. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.079
    113
    Bij de eerste een loszittend hemdje, bij de tweede niks, toen zat ik ook in bad.
     
  10. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    1e een soort jurkje.
    2e alleen een t shirt

    Nadat beide kinderen geboren waren ging alles uit, voor huid op huid contact.
     
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Een lekker wijd nachthemd en sokken!
     
  12. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Wat kon ik me daar ook druk om maken... wat aan te trekken... en uiteindeljk stond ik een poos onder de douche zonder wat aan, en kwam ons meisje zo snel, dat ik niet eens meer de tijd had nog iets aan te trekken of er over na te denken überhaupt. Moraal van dit verhaal.... stop wat in je vluchttas en maak je verder niet te druk :roflmao:
     
    Lomo vindt dit leuk.
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.178
    113
    De eerste keer een nachthemd. Die voor de tweede ook ingepakt, maar het ging zo snel dat het in een hemd en bh bevallen werd.

    De derde keer bevallen in een jurkje van hetbevallingsjurkje.nl. Dat was echt super fijn! De knoopjes kunnen ver open, dus je hoeft niet helemaal bloot te liggen na de bevalling, het is een fijn, zacht en koel stofje.
    Niet heel goedkoop, maar je kan ‘m ook prima als positiejurkje tijdens de zwangerschap dragen. Zou ‘m zeker aanraden!
     
    Bollebelle vindt dit leuk.
  14. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Ik had een hele outfit gekocht, bh, hemdje, wijd shirt die wat langer viel.
    Uiteindelijk niks van dat aan gehad en vanuit de douche zo in m'n blote kont op bed gesprongen, en dat is echt niets voor mij! :roflmao:
     
  15. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Bij de eerste gewoon de kleren van die dag. Geen tijd om iets anders aan te trekken. bij de tweede had ik niks aan. Die is thuis in bad geboren.
     
  16. NurseKel

    NurseKel Bekend lid

    20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Bij de eerste een topje
    Bij de tweede niks. Ging continu onder de douche, dan weer eronder vandaan, dan weer eronder.
    Had geen puf om me elke keer aan te kleden, en had het behoorlijk warm ook moet ik zeggen haha
     
  17. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Ik had een bh en een topje aan, voor de rest niks. Deze keer zien we het wel, heb het eea in mijn vluchttas gegooid maar gok zo dat het weer vrij weinig zal zijn.
     
  18. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.848
    16.878
    113
    Vrouw
    Vanalles in de tas gestopt, maar ben in bad gaan liggen... van bad naar het bed verhuisd toen ik persweeën kreeg, ging toen heel snel dus geen tijd meer gehad om iets aan te trekken haha
     
  19. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.894
    2.396
    113
    Vrouw
    Ik weet niet eens meer hoe ik m'n kleren uit heb gekregen. Ik had alleen een soort sport bh aan. Ook in bad geweest, toen weer op bed. Dus alleen die bh
     
  20. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.842
    1.660
    113
    Vrouw
    Bij de eerste had ik een lange stretch tanktop van de Hema aan. Zat heel luchtig en zo omhoog geschoven als de baby op je borst komt.
    Bij de andere 2 was ik bloot in bad.
     

Deel Deze Pagina