Wat aanschaffen voor 2e kindje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Star87, 16 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Afgelopen week een lijstje gemaakt wat ik allemaal weer nodig heb voor onze 2e zoon. Mijn lijstje is (logisch) vele malen korter dan bij de eerste, toen hadden we echt helemaal niets. Nu echt alles al! De babykamer word doorgeschoven, de eerste krijgt een nieuwe kamer. Badje, kinderwagen, maxicosi, dekens, noem het maar op, alles is er! Het scheelt zo veel! Toch zijn er wel wat dingen op mijn lijstje die ik nieuw koop.

    (Even alles om aan te schaffen van mijn lijstje):

    Flessenset
    Speentjes/speenkoord
    Spuugdoekjes
    Hydrofiel doeken(al kan ik die ik heb liggen nog prima gebruiken)
    Sokken
    Rompers
    Kleding/pyama/boxpakjes(vooral dat eerste pakje/kledingsetje)
    Luiers maat 0/1
    Zwitsal spulletjes
    Knuffeldoekje
    Extra dekbedovertrek
    Accesoires voor het kamertje.
    Qua kleding heb ik nog veel nieuw van onze eerste in de dozen zitten, of echt zo goed als nieuw. Ik ga niet alles weer gebruiken maar er zitten zoveel lieve en leuke dingen in die echt nog een ronde mee kunnen. Scheelt wel weer dat het een jongen is!:)

    Wat halen jullie nieuw voor een 2e? Alles? Of ook kijken wat nog een ronde mee kan? Misschien zie ik nog iets over het hoofd:)
    En ik vind het vooral leuk om te lezen wat jullie doen!:)
     
  2. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Wij krijgen ook een 2e zoon.

    Wij hebben tot nu toe nieuw gehaald of gaan kopen:
    - rompers
    - aantal kleertjes (maar heb de kleertjes oudste zoon uitgezocht en het leukste bewaard)
    - hydrofielen
    - sokken
    - Spuugdoekjes
    - boxkleed
    - wieg
    - badje (woonden bij oudste zoon klein en daarna verkocht, zelfde voor de wieg)
    - omslagdoek
    - fles
    - voetenzak maxi cosi
    - wiegdeken
    - misschien 1 ledikant deken nieuw
    - luieremmer (oude begon te stinken)
    - aankleedkussen voor beneden
    - andere kleur zonnekap en dekje kinderwagen (hebben de Bugaboo Buffalo)
    - babynestje (lenen we)
    - boxmobiel hangers (laat ik maken door iemand van vilt)
    - speendoekje/koord
     
    Star87 vindt dit leuk.
  3. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw

    Omslagdoek is een goeie! Volgens mij heb ik toen alleen een dekentje gebruikt, was hartje zomer bij de geboorte van de eerste. Nu februari dus dat is wel fijner een omslagdoek. Staat erbij op het lijstje!:)
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Wij gaan grote hydrofiele doeken opnieuw kopen omdat we zoon nog steeds ermee afdrogen en hij vind t al heftig om zijn commode te moeten afstaan dus baby krijgt eigen grote hydrofiele doeken.

    Nieuwe electrische kruiken en nieuw badje (ivm medische badolie, kreeg die troep niet uit oude badje)
    Verder heb ik kleding en rompers weggedaan die mij bij nr 1 niet bevielen dus heb nieuwe gekocht.
    En er komt nu nog een co sleeper :) nr 1 lag in kinderwagen op onze slaapkamer maar ik kon hem er niet uit pakken fysiek grrr

    Nieuwe babyfoon moet nog worden aangeschaft, zoon wil zijn muziekje niet kwijt
     
    Star87 vindt dit leuk.
  5. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Ideaal! Vooral 1 die je ook in de maxi cosi kan gebruiken tegen het voorjaar. Voor de voetenzak te warm, maar te frisjes voor alleen kleding en een vestje.
     
    Star87 vindt dit leuk.
  6. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Bij dochter hebben we express veel uniseks gekocht. Zo staat het park er sinds gisteren, volledig met de spullen die we al in huis hadden.
    Wat we tot nu toe hebben gekocht/gaan kopen:
    Maxi cosi set (zomerhoes, kap en voetenzak) van baby's only, we hadden al een voetenzak, maar ik vond hem zo mooi van baby's only, 2dehands
    Wieg + matras + bekleding (hadden we niet gekocht bij dochter), nieuw
    Commode + aankleedkussen + aankleedkussenhoes (huidige hebben we nog nodig bij dochter natuurlijk), nieuw
    Nieuwe hydrofielen (groot en klein) en washandjes (ik kan ze echt niet doorschuiven naar de baby :p), nieuw
    Flessendroogrekje, ik nam ze bij dochter rechtstreeks uit de sterilisator, maar nu hoeft dat niet meer, dus is zo'n rekje wel handig, 5€ tweedehands
    Tripp trapp, nieuw en newborn set, nieuw of tweedehands, ben er nog niet uit
    Flessen, spenen, fopspenen, flessenborstel, nieuw
    Kleertjes, nieuw
    Wat speelgoed (daarvan was het meeste wel roze), nieuw
    Speelmat, omdat die van dochter te dun was, nieuw
    Slaapzakje, omdat die van dochter roze was, nieuw
    Babyfoon, nieuw of tweedehands weet ik nog niet
     
    Star87 vindt dit leuk.
  7. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Rompertjes koop ik nu idd ook ergens anders. Oja, de babyfoon! Die moet ik ook aanschaffen. Zoon heeft sinds een half jaartje een groot bed maar vind het wel fijn te zien dat hij er niet uit kruipt. Dus baby moet ook een nieuwe. Badje is idd vervelend als je het er niet uitkrijgt. Hier schaf ik zowiezo een nieuwe erbij aan omdat de oudste het ook erg fijn vind in dat badje nog steeds. Wij hebben helaas geen groot bad, alleen een douche. Dan kan ik hem in badje doen en meteen de kleinste ook badderen.
     
  8. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Baby’s only is zeker erg mooi, hebben wij ook spulletjes van. Koeka vind ik de dekentjes heel erg mooi van dus misschien nog een mooi dekentje voor in de maxicosi. De washandjes moeten hier ook worden aangeschaft inderdaad!
     
  9. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik had eigenlijk niet verwacht om zo 'snel' de liefde van m'n leven tegen het lijf te lopen en ook daadwerkelijk nog een kindje te krijgen. Had verwacht dat dat nog wel een x aantal jaar (5 ofzo) zou duren. Maar die kinderwens kwam toch sneller :roflmao: In de tussentijd had ik wel al de meeste spullen verkocht of weggegeven. Dus eigenlijk hebben we alles opnieuw gekocht. Of nouja, zijn we mee bezig :)
    Tot nu toe:
    - wiegje incl lakentjes, hoeslakentjes, dekentjes
    - kruiken en kruikenzakken
    - kinderwagen incl buggyinzet, voetenzak en regenhoes
    - autostoel groep 0 incl voetenzak
    - box incl boxmatras, hoes en boxkleed
    - badcapes
    - aankleedkussen incl hoezen
    - kleding
    - commode
    - flessen, spenen etc
    - badje incl standaard en inzet
    - wipper

    Een borstkolf hoeft niet; die leent een vriendin van me al 3 jaar voor haar 2 jongsten :roflmao:
     

Deel Deze Pagina