Wat als je hond een kind bijt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Juun012, 24 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Goedemorgen dames,

    Wellicht een mega gevoelig onderwerp maar gooi hem toch in de groep....!

    Ons jongste hondje (6jr) heeft tot 2x toe één van onze kinderen gebeten. Niet super hard, geen bloed of dergelijk, wel zagen we tanden staan. De eerste keer hebben we 'het door de vingers gezien'. Hij beet toen onze dochter, en zij kan absoluut een krengetje wezen. We hadden het niet zien gebeuren en dus twijfelden we of het geen zelfverdediging was van onze hond.
    Maar nu heeft hij onze zoon gebeten, zomaar uit het niets! Onze zoon is een grote dierenvriend dus ik geloof niet zomaar dat hij de hond geplaagd heeft bijv. Onze zoon liep langs hem heen en hij hapte! We schrokken ons rot. Hier waren we dus wel getuige van.

    Maar wat nu?
    Ik zelf ben opgevoed met honden, we zijn grote dierenvrienden. Maar het blijven wel dieren zeggen we altijd. Mijn vader heeft dus vroeger ook een hondje laten afmaken ivm bijten. Dus die gedachte kan ik ook volgen...
    Ik ben bang dat onze hond het dus nog eens gaat doen! En bijv. ook andere kinderen (ik ben gastouder), kortom ik vertrouw hem niet meer. Hij lijkt ineens vals, want hij gromt ook zomaar ineens de laatste dagen. Laat flink zijn tanden zien en luistert nergens meer na!?
    Ik ben bij de dierenarts geweest om te vragen of hem iets mankeert (niet verteld dat hij gebeten had). Hij deed ook erg lelijk tegen de dierenarts. Maar de dierenarts kon niets geks vinden, ook het bloed was goed. Ik dacht misschien heeft hij wel een ernstige ziekte waardoor hij pijn heeft en lelijk doet. Maar dat blijkt allemaal niet het geval.

    Maar ga ik hem weggeven aan iemand anders? Laat ik hem ook afmaken? Breng ik hem naar asiel?

    pff ik slaap er al een paar dagen slecht van:confused::cry:
     
  2. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Waarom heb je het de dierenarts niet verteld?
    Wij hebben ooit een hond gehad die niet met kinderen kon (voordat we kinderen hadden) ivm dit en aantal andere redden een ander baasje gezocht. In goede omgeving voor de hond en waar geen kinderen waren.
     
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Als gastouder vind ik een potentieel bijtgevaarlijke hond echt een absolute no go. Of je hem af laat maken of een ander huisje zoekt is aan jou. Snap wel dat het heel moeilijk en verdrietig is maar ik denk echt dat je geen andere keus hebt.
     
    jolien 1986, Pepijnn, LaLaS en 15 anderen vinden dit leuk.
  4. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Hier ben ik het wel mee eens.

    In karen slapen omdat hij 2x gebeten heeft vind ik niet kunnen. Eerst maar eens goed uitzoeken waar het probleem ligt.

    Maar ik zou zeker wel een andere plek voor hem zoeken.


    Wat nou als hij straks wel een keer door bijt, in het gezicht van je kind, of in het gezicht van een gastkind.
     
    Syane vindt dit leuk.
  5. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Omdat wij een dierenarts hebben die hier ook een duidelijke mening over heeft ;) en ik wilde even geen gekleurde mening zeg maar
     
  6. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.838
    779
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik zeg het niet gauw, maar ik zou een huisje voor hem zoeken zonder kinderen. Sommige honden kunnen nu eenmaal niet tegen (kleine) kinderen. Dat maakt ze niet per se slecht of vals, maar moet je wel oplossen. Ook voor de hond.
     
    Jairy0811, Oceanna, Riverdale87 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Laten inslapen vind ik sowieso nog geen optie.
    Een hond bijt niet zomaar uit het niets. Zeker niet als het al die tijd goed is gegaan.
    Hij gromt en laat zijn tanden zien. Dat geeft aan dat hij niet op zijn gemak is of pijn heeft.

    Is zijn gebit ook nagekeken bij de dierenarts?
    En gewrichten en rug?

    Ik zou een ander huisje zoeken voor hem.
    Zeker omdat je gastouder bent.
     
    Syane en bloem82 vinden dit leuk.
  8. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Hè bah wat een nare situatie. Ik denk dat de hond houden zeker geen keuze is helaas. Ik zou een ander huisje proberen te zoeken (zonder kinderen).
     
  9. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Inderdaad daarom moet er iets gebeuren! Ik heb pas woensdag weer opvangkinderen dus ik heb gelukkig even tijd om wat te regelen
     
  10. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Nee medisch blijkt er niets aan de hand te zijn! Dat was ook mijn eerste gedachte
     
  11. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ja hele lastige situatie! Ik wil hem ook niet zomaar ergens heen brengen, en waar vind ik een plek waar geen kinderen zijn?
    Zijn er misschien instanties die een dergelijke hond opnieuw plaatsen?
     
  12. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Lastig..
    Wie weet heeft er een kindje hem toch een keer gepest of per ongeluk pij gedaan op een moment dat je net even de andere kant op keek. Het is natuurlijk snel gebeurd.

    Dat maakt gelijk een spannende situatie op het moment dat er weer een kind in de buurt komt.
     
  13. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.290
    113
    Er is maar 1 antwoord hier op zeker gezien je beroep: de hond moet per direct de deur uit
     
  14. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ja absoluut hoor, ik geef ook niet alleen de hond de schuld. Maar ik wil geen onveilige situaties. Ik moet er niet aan denken dat hij iemand in het gezicht pakt!
    Maar goed wij hebben zelf 3 kinderen, en dit hondje is daarmee opgegroeid. Het was nooit een allemansvriendje maar hij zocht vaak zijn eigen plekje op en dat ging prima.
    Dus er zijn altijd kinderen om hem heen geweest dus ik begrijp de reactie ook echt niet
     
  15. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Dat is een feit, maar zoals mijn vraag: Wat nu? asiel? of weet iemand instanties die een dergelijke hond herplaatsen?
     
  16. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Tja per direct de deur uit..leuk bedacht natuurlijk maar je kunt niet overhaast een hond herplaatsen. Dat kost ook tijd.

    Ik zou hem in ieder geval apart houden als er oppaskinderen in huis zijn.
     
    dreumesje, Fennec en MaMa vinden dit leuk.
  17. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Inderdaad! Hij kan sowieso apart, dat doen we nu dus ook uit veiligheid voor onze eigen kinderen. We hebben een bijkeuken dus hij heeft de ruimte en kan spelen daar.
     
  18. frummeltje31

    frummeltje31 Fanatiek lid

    16 sep 2009
    2.157
    109
    63
    Mijn ouders hebben dit ook gehad met onze hond. Zij hebben hem toen naar de fokker gebracht waar hij tot rust kon komen en weer opnieuw werd geleerd om niet te bijten. Dit is toen helemaal goedgekomen.

    In laten slapen is wel heel extreem meteen.

    Is er in zijn omgeving iets veranderd, kan het jaloezie zijn....etc.
     
    bloem82 vindt dit leuk.
  19. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Je zou contact kunnen opnemen met een asiel in de buurt en de dierenbescherming. Kijken wat zij zeggen. Wellicht zijn er Facebook groepen voor hondenliefhebbers waar je iets kan vragen? Lijkt me heel moeilijk om een huisdier weg te moeten doen..
     
    Syane vindt dit leuk.
  20. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Nee geen veranderingen de laatste tijd. Ik heb ook al 2 jaar dezelfde opvangkinderen dus daar is ook niets in veranderd.
    Het lijkt wel ineens een rare kronkel ofzo, ik begrijp het niet.
     

Deel Deze Pagina