Wat als...

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hebben jullie wel eens van die rare "wat als" gedachten zoals:

    Wat als ik in het Rijksmuseum loop en de jongste wordt boos en gooit zijn pizzapunt tegen het hoofd van de Mona Lisa .. of hij gooit zijn tablet door de Nachtwacht heen, bam, scheur erin ..

    En dan? Ik ben verzekerd tot 2 miljoen, maar daar ga je het niet mee redden .. wat zijn jullie "wat als" gedachten?
     
    Brinsa, einad, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Over die Mona Lisa zou ik me niet zo druk maken dis hangt in het Louvre volgens mij :D De nachtwacht daarentegen ... ik kan me er iets bij voorstellen ... maar voordat je het schilderij uberhaubt aanraakt staan er al meerdere bewakers tussen ... althans dat denk ik altijd.
     
    HuiBooBee, jolien 1986, Huismuisie en 11 anderen vinden dit leuk.
  3. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ken je nagaan hoeveel verstand ik heb van musea lol.

    Ja je mag het niet aanraken, maar een tablet of beker chocomel is zo gegooid....
     
    Nic1976 en Shay25 vinden dit leuk.
  4. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.662
    1.830
    113
    Owh.. mag je tegenwoordig pizza mee naar binnen nemen?

    Ja jeetje..wat als...?
    * je zomaar met je boodschappen de winkel uit loopt zonder te betalen?
    * spontaan aan de noodrem trekt in de trein?
     
  5. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    1: dan heb je meer geld over aan het eind van de maand
    2: dan sta je stil
     
    spruitje80, Mop81, justme1974 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Haha wat een heerlijk topic :D Ik moest lachen.. Mijn wat als is minder spannend, maar ik heb deze heel vaak als ik in een bus of trein zit: wat als ik blijf zitten? Natuurlijk weet je dan wel je bestemming, maar hoe dat er dan uit ziet, hoe anders je dag dan gaat zijn enzo. :roflmao:
     
  7. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb soms lugubere gedachten. Als ik 's avonds op de weg rijd en er een tegenligger aankomt denk ik soms wat als hij opeens zijn stuur omgooit en tegen mij aanrijdt.

    Of bij een spoorwegovergang, wat als er opeens een trein aankomt terwijl de bomen wel open zijn.

    Dat soort dingen.
     
    anica en Mamavanvier95 vinden dit leuk.
  8. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Dat laatste heb ik meegemaakt. Ik kan je vertellen wat er dan gebeurt: je fietst ineens zoals je nog nooit hebt gefietst zo hard dat spoor over.

    Ik vraag mij dus af wat er gebeurt als je per ongeluk in een file op het spoor terecht komt en dan de slagbomen dichtgaan... (ik ken een buschauffeur die dat had en de voorste auto gewoon opzij 'duwde'.. ja je wil wel, maar ik red dat niet met mijn auto denk ik)
     
  9. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik denk wel eens: als winston bij mij aan de deur komt met een koffer geld, zou ik dan net zo 'mat' reageren als de meeste mensen die de koffer ontvangen? Volgens mij ga ik juist compleet uit mijn dak daar voor die camera:roflmao:

    Wat als ik een meisje krijg? :oops: kan ik dat wel... ik ben een jongensmoeder, ik kom uit een mannenfamilie... toch is het een droom om een meisje te krijgen:) maar zou het spannend vinden:oops: over een week weten we het.

    Wat als je diploma's vervalst en dan als dokter gaat werken ofzo?

    Wat als je naar het buitenland gaat en iemand stopt drugs in jouw tas en je wordt gepakt? Wat doe je dan?

    Wat als je auto in de sloot terecht komt? Hoe kom je eruit?

    Wat als je wakker wordt en ineens kaal bent? Of al je tanden eruit?
     
  10. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.662
    1.830
    113
    Huh..mijn smiley ( :D )is weg bij de pizza vraag.

    Soms zie je van die "wat als-en" in het echt gebeuren inderdaad. Dat is ook wel raar. Bij mij blijft het bij kleine dingen, waarbij ik dan toch denk WTF?? Zoals laatst een oudere vrouw met hond. Niet raar. Maar omdat het bij de huisarts was toch niet heel gewoon. Vooral toen ze vroeg of hij mee mocht óf in de wachtkamer moest wachten. En ik zat daar, snakkend naar adem en dood te gaan in hoestbuien. Raar dat je dan toch nog kunt denken " wat als ik nou zwaar allergisch zou zijn voor honden? Of als dat kindje verderop extreem bang is en heel hard gaat gillen? Of de huisarts zegt dat hij inderdaad niet mee naar binnen mag?".

    Leuk topic!
     
  11. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.967
    7.895
    113
    Vrouw
    In het louvre inderdaad en het schilderij zit in een soort van plastic doos.

    Ik vraag mij wel eens af wat er was gebeurd als ik mijn inschrijving voor de psychologie studie niet terug getrokken had uit onzekerheid. Ik had in 1 jaar mijn propedeuse maar toen kon ik niet meer meedoen met het lotingsproces. Aan de andere kant zou ik dan 2 van mijn kinderen niet hebben gehad die ik voor geen goud had willen missen.

    En wat als ik oud ben, zien mijn kinderen mij dan nog graag. Of kwijl ik dan eenzaam weg in een hoekje.
     
  12. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik heb een piekerstoornis.... soort angststoornis.... ik heb “wat als” gedachten all the time :$
     
    Ysabella en Biny vinden dit leuk.
  13. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    In het Rijksmuseum mag je niet eens je dreumes in een rugdrager dragen omdat ze bang zijn dat je met je kind ergens tegen aan zult knallen. Dus no worries ;)
     
  14. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Ik heb nog elke keer wanneer ik bij de scankassa sta en we controle krijgen, ik bang ben dat ik iets ven vergeten of dat 1 van de kinderen er stiekem iets ingegooid heeft. Dan zou ik mij ontzettend voor schut voelen. Het is mij 1 keer overkomen, maar toen wist ik zeker dat ik het gescand had. Mijn hart maakt toch elke keer een sprongetje als we controle krijgen.

    Verder heb ik alleen gedachten van: wat als er iets met de kinderen gebeurt of iets met mij als ik alleen ben met de kinderen.
     
  15. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Ja dat heb ik ook, doodvermoeiend.
     
  16. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Mijn wat als zijn altijd vreemd.. ik kijk ook veel te veel horror en thriller..

    Op de weg idd zoals iemand al schreef 'wat als die auto die zo hard op mij af komt ineens zijn stuur om slaat en frontaal op mij botst?'
    'Wat als die man die voor mij loopt nu een vuurwapen heeft en zich ineens omdraait?'
    'Wat als die man in deze overvolle trein een bomgordel om heeft?'
    'Wat als dit vliegtuig ineens neerstort?'

    Kan ik soms ook echt heel bang van worden van die gedachten, en denken van 'niet aan denken, niet aan denken, waarom denk ik dit?? Straks jinx ik het' :roflmao::o:
     
  17. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Wat als ik toch een keer een positieve zwangerschapstest zou hebben...

    Nu zeg ik: ik zou alleen maar huilen, niet uit mijn woorden kunnen komen van blijdschap. Dan mag ik ook eens zeggen "IK ben zwanger........"


    Maar verder zijn mijn 'wat als-en' vooral achteraf.
    - Oeh die auto kon nog net op tijd uitwijken, wat als hij dat niet had gedaan.
    - Een aanslag in een tram waar ik ook weleens in zit, wat als ik er op dat moment had gezeten.
    - Wat als ik bij mijn ex was gebleven, zou hij ooit voor kinderen zijn gegaan?

    Dat soort dingen!
     
    Valenti vindt dit leuk.
  18. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Ik gun het jou van harte dat je het snel mee mag maken!!!
     
    Hakoek vindt dit leuk.
  19. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.662
    1.830
    113
    Dit is zó herkenbaar! Ik heb dat ook, ik durfde het niet eens op te schrijven en hield het bij simpele "wat als", want stel je voor; ik schrijf het op, zul je net zien....

    ZUCHT
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  20. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    - wat als ik degene ben die even naar links stuurt en op die auto knal
    - wat als ik op de pont sta en we midden op de lek een aanvaring krijgen
    - wat als de politie ineens voor de deur staat om te vertellen dat mijn vriend is omgekomen bij een verkeersongeluk (serieuze angst)

    En deze bedacht ik me ineens vanochtend:
    - wat als ik onderweg naar het ziekenhuis ben om te bevallen en de auto doet het ineens halverwege de route niet meer?
     

Deel Deze Pagina