Wat at jouw baby/dreumes vandaag?

Discussie in 'Voeding' gestart door rus05, 17 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rus05

    rus05 Bekend lid

    31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames!

    In navolging van het succesvolle topic "Wat at jouw peuter vandaag?" leek het me leuk om een zelfde topic te openen voor de mama's met babies en dreumessen. De laatste paar weken merk ik dat er - onder andere door mijzelf :) - best wat vragen gesteld worden over voedingsschema's voor babies dus hopelijk kunnen we elkaar in dit topic een beetje helpen en leuke verhalen uitwisselen.

    De laatste paar dagen eet mijn dochter van nu 7 maanden niet zo goed. Dit gecombineerd met ongeveer 7 spuitbroeken per dag en constant een handje in haar mond doet mij vermoeden dat ze met tandjes bezig is...Gisteren had ze qua eten best een goede dag, dit was haar schema:

    07.00 fles 180/6 met 5 eetlepels fijne granen Bambix
    09.30 gepureerd 3/4 banaan en hele kiwi (daar at ze ongeveer de helft van op)
    12.00 5 stukjes brood zonder korst/boter + fles 210/5 (extra water zodat ze voldoende vocht binnenkrijgt vanwege de diarree)
    15.00 tussendoortje: eetlepel yoghurt met 1/4 banaan erdoorheen geprakt + 1/4 banaan om uit het vuistje te eten
    16.30 extra drinken vanwege diarree: 170 ml water met beetje diksap
    18.00 ongeveer 8 happen van vers avondeten: aubergine, tomaat met rijst (gepureerd maar niet helemaal glad)
    20.00 fles 180/6
     
  2. rus05

    rus05 Bekend lid

    31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Niemand? :(
     
  3. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mijn dreumesje:

    6.45: fles 90+3 en een boterham met blue band goede start
    Rietjes beker met water in bereik neemt steeds slokjes
    9.30: appeltje en zeer sterk verdunde rooibosthee
    11.45: fles 90+3 en boterham met halvarine en appelstroop en 1 met alleen halvarine
    12.45-15.30 slapen
    15.30: 2 goodies rijstwafeltjes appel/kaneel en weer sterk verdunde rooibosthee
    17.30: te laat moet 17u zijn. (zilvervlies)rijstschotel met zoetzure saus (zelf gemaakt :) ) sperziebonen en kalkoen.
    18.45: fles 90+3

    Ze drinkt helaas behalve de flesvoeding niet super dus ik geef haar fruit met lekker veel vocht. Toetjes wil ze niet...
     
  4. rus05

    rus05 Bekend lid

    31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat klinkt goed allemaal! Mijn dochter is natuurlijk een stukje jonger maar ook wil het drinken van niet-melk dingen niet echt goed vlotten... heb heel lang water geprobeerd en slappe thee maar daar moet ze niets van hebben. Diksap met water werkt wel, daar drinkt ze zo 150 ml van op! Het was niet wat ik van plan was maar als ze op deze manier wat extra drinkt, dan is het maar even zo. En uit een tuitbeker lukt ook absoluut niet, alles nog maar even uit de fles...Ik wilde daar heel principieel over doen maar ze heeft nu in 3 dagen een stuk of 20 poepluiers gemaakt dus als ze maar vocht binnenkrijgt...Toch?
     
  5. Mama Roos

    Mama Roos Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Mijn dochtertje van 5 maanden is ook niet echt een super drinker naast flesv, maar sinds een paar dagen vind ze lauwe venkelthee lekker.
    Ons schema:
    6 uur flesv 180/6
    half 10 1 banaan gepureerd.
    ongeveer 80 cc thee
    13 uur flesv 180/6
    15.30 flesv 180/6
    17 uur half potje bruine bonen met appel
    18 uur flesv 90/3
    20 uur flesv 180/6.
    De avonden zijn hier vaak nog drama, ze lijkt dan nog steeds honger te hebben vandaar ook de extra fles van 18 uur.
    Bruine bonen was de 1 keer, maar vond ze heerlijk!
     
  6. rus05

    rus05 Bekend lid

    31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Lauwe venkelthee daar had ik nog niet aan gedacht. Ga ik ook maar eens proberen, ik weet dat mijn dochter venkel lekker vindt. Maar, bedenk ik me net, venkel is een nitraatrijke groente en dat mogen babietjes maximaal 2x per week. Of zou dat voor de theevorm niet gelden, daar zit natuurlijk maar heel weinig in? Is dat van Pickwick of Zonnatura of zo?
     
  7. rus05

    rus05 Bekend lid

    31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag heeft ze prima gegeten! Hier het schema:

    - 07.30 fles 180/6 met 5 eetlepels fijne granen
    - 09.30 1 perzik en 3/4 banaan gepureerd + 40cc diksap met water
    - 12.30 8 stukjes lichtbruin brood + fles 220/5 (extra water vanwege diarree)
    - 16.00 eetlepel griekse yoghurt met 1/4 banaan erdoorheen geprakt
    - 18.30 heel potje zalm met rijst en groene groenten
    - 20.15 fles 180/6 en naar bed
     
  8. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja prima toch! Die van mij wil geen diksap en geen roosvicee.
    En roobosthee vindt ze heerlijk.
    Nou het is eigenlijk bijna geen thee meer te noemen maar ze drinkt het. Dus ook wel weer goed omdat dat eigenlijk het enigste is...

    Water wil soms ook wel maar als ik met de thee kom wordt ze enthousiaster!
     
  9. Mama Roos

    Mama Roos Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Dat van die nitraatrijke groente had ik niet gelinkt met venkelthee, maar op de verpakking staat dat ze het vanaf 4 maanden mogen hebben.
    Ik zag het laatst (nieuw) in het schap liggen appel-venkel-biologische thee van Hipp.
    nitraat word daar natrium mee bedoeld? dit is namelijk 0,02 mg
    verder kan ik niets bijzonders vinden op de verpakking.
     
  10. rus05

    rus05 Bekend lid

    31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Rooibosthee kan ik ook nog wel eens proberen, had tot nu toe alleen groene thee geprobeerd en daar werd mevrouw niet bepaald enthousiast van ;)
     
  11. rus05

    rus05 Bekend lid

    31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heb het even opgezocht en nitraat is nitraat, geen natrium. Maar als op de verpakking staat dat het mag vanaf 4 maanden, dan zal het wel goed zijn neem ik aan. Hipp? Nooit van gehoord, had je dat bij AH gevonden? Ik heb dichtbij alleen AH.
     
  12. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bij welke winkel heb je dat zien liggen?
    Ik heb nu steeds van Zonnatura maar Hipp is speciaal voor kinderen toch?
     
  13. Mama Roos

    Mama Roos Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    frannie82 en rus05:
    bij de c1000 kwam ik het tegen
    inderdaad hipp voor kinderen, maar het is speciaal biologische babyvoeding.
    Heb effe gegoogled en ze hebben 3 soorten thee waarvan 2 vanaf 4 maanden te gebruiken.
    Deze heb ik gekocht en mijn dochter vind hem erg lekker.
    [​IMG]
     
  14. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja heb wel hipp potjes gezien maar ik maak alles zelf. Maar dan een keertje naar de C1000 voor de thee bedankt!
     
  15. Mama Roos

    Mama Roos Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    frannie 82:
    misschien kun jij mij dan helpen?
    Ik wil ook heel graag alles zelf voor mijn dochter maken en haar puur geven i.p.v potjes, maar dat vind ze veel viezer.
    Ze eet dan veel minder en begint zelfs verschrikkelijk te kokhalzen. bv bloemkool, ik kook het dan beetgaar zonder zout en pureer het tot moes. Vies dat ze het vind... terwijl als ik haar een potje bloemkool geef eet ze dit met smaak op??
    Ik heb ook al geprobeerd het wat zoeter te maken door er een klein beetje diksap aan toe te voegen, maar ze vind vers echt heel vies...
    Terwijl ze dat niet heeft met fruit trouwens, dit maak ik altijd zelf voor haar en vind ze ook lekker.
     
  16. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het moet echt goed gaar zijn! En stomen is smakelijker. Met een stoominzet bijv te koop bij Hema. Kan op de grootste kookpan. Laagje water in kookpan en dan de groente in de inzet en daar het deksel van de pan op. Ze moet het ook nog leren dus echt een aantal keren achter elkaar hetzelfde geven. Ik heb nooit potjes gegeven ivm koemelkallergie dus hiet weet ze niet beter. Ik denk gewoon blijven proberen. Of met een compleet nieuwe smaak. Bietjes bijv. lekker makkelijk hoeven niet meer gekookt alleen maar warm gemaakt. Boek opperdepop van AH is ook fijn voor ideetjes. Succes!
     
  17. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Minder is normaal heb ik begrepen vers vult meer
     
  18. Mama Roos

    Mama Roos Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    dankje voor de tip, een stoommandje voor in een pan heb ik ook wel in huis.
    Ja das nog zoiets, wat voor soort groenten mogen ze al hebben vanaf 4 maand, de potjes geven namelijk qau variatie niet echt heel veel keus.
    ze zou dus ook al rode bietjes mogen en broccoli?
    Dit heb ik haar namelijk al wel gegeven, maar vind ze ook erg vies lees kokhalzen.
    verder kom ik aan vers niet verder dan wortels, bloemkool of broccoli
     
  19. Snoopy82

    Snoopy82 Fanatiek lid

    23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Mijn zoontje van 13mnd at vandaag:

    3 crackers + water
    160 cc melk + paar hapjes brood
    Banaan
    Koekjes + water
    Pizza
    160 cc melk
    Chips
    Mix van groentes + patat + water
    Danoontje
    160 cc melk

    Soms eet ie wel meer op een dag, klein klikotje noemen we hem :)

    Oudste van bijna 3 jr at vandaag:

    1 broodje + sap
    Koekjes
    1 cracker
    2 happen pizza
    Patat + kipnuggets + sap

    En dit is onze kleine eter, muizen maaltijden :)
     
  20. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38

    Ik mocht pas met 6 mnd beginnen maar sperziebonen, doperwtjes, courgette kunnen wel. Courgette vindt ze nog steeds geweldig en door het stomen wordt het geen blubber...
     

Deel Deze Pagina