Wat betekent dit zinnetje?......

Discussie in 'De lounge' gestart door dds, 15 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Pfff.....De Nederlandse taal is niet mijn sterkste kant.....dus....wie kan mij helpen?
    Wat bekent:

    Mocht je tussentijds besluiten dat je geen gebruik meer wilt maken van onze dienstverlening, dan is dit geen reden voor restitutie van de bemiddelingsfee.

    Ik ben bang dat ik kan fluiten naar mijn geld.:mad:
     
  2. Lilium

    Lilium Niet meer actief

    Yup, als je tussendoor op wilt zeggen, vinden zij dat geen goede reden om je geld terug te geven.
     
    Syane, littlemunchkin en bosi333 vinden dit leuk.
  3. Afkes 10tal

    Afkes 10tal Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    ik denk dat het om een hypotheek gaat? klopt dat?
     
  4. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Simpel gezegd dat als je stopt met het gebruik maken van de diensten van het bedrijf, je je bemiddelingskosten niet terugkrijgt.
     
  5. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Dat dacht ik al.....:(
    Nog 1 vraag....
    Wat wordt verstaan onder een consumentenovereenkomst?
    Is dat dan ook een overeenkomst tot dienstverlening met een consument (ik)?
    Ik heb de rechtsbijstandverzekering gebeld, wordt maandag teruggebeld, ben ongeduldig.
     
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ja dat is een overeenkomst met jou als consument. Niet een overeenkomst met een bedrijf bijv.
     
  7. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Amaai , zo’n dure woorden
    Kunnen ze dat niet gewoon simpel zeggen haha
     
  8. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Schets even een beeld van wat er precies is, dan kunnrn we meedenken
     
  9. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Wij hebben een overeenkomst tot dienstverlening getekend met een hypotheker.
    Ze hebben ons telefonisch informatie gegeven en een advies rapport opgesteld. Echter vind ik hun advies niet goed, twijfelachtig zelfs, waardoor wij niet verder willen.
    In eerste instantie kregen we een mail dat ze dat jammer vonden en graag een toelichting wilden van ons....
    Vanochtend een mail met het verzoek 500 euro te betalen.
    Dit staat niet in de overeenkomst. Wel het zinnetje waarmee ik de topic opende. Dus het bedrag is voor ons gevoel "zomaar" uit de lucht gevallen. Het bedrag moeten ze toch in de overeenkomst vermelden?
    Waarom 500 euro?
    Waarop is dat gebaseerd en waar kunnen wij dit informatie vinden op de site/ algemene voorwaarden?
     
  10. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Citaat
    1. 6.1. Voor de Dienstverlening is de klant aan Hypotheek24 een vergoeding verschuldigd overeenkomstig de bij Hypotheek24 gebruikelijke tarieven en werkwijzen, zoals aan de Klant nader bekend is en/of zal worden gemaakt. De vergoeding kan geheel of gedeeltelijk deel uitmaken van een door een financiële instelling, anders dan Hypotheek24 in rekening te brengen bedrag. Het is mogelijk dat de Klant besluit om een Opdracht tussentijds op te zeggen. In dat geval is de Klant Hypotheek24 een vergoeding verschuldigd op basis van verrichte werkzaamheden. Voor het verschuldigde bedrag tekent de Klant een nieuwe schriftelijke opdrachtbevestiging en incassomachtiging ter vervanging van de eerdere opdracht.
     
  11. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.639
    592
    113
    Het lijkt mij dat dit bedrag besproken had moeten zijn voordat jullie een overeenkomst hadden gesloten. Hebben ze hier niets over gezegd?
     
  12. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Er wordt aangegeven dat er geen reden is tot restitutie (= terugbetaling) van de bemiddelingsfee.
    Indien je nog niets betaald hebt en er nergens in de overeenkomst aangegeven is wat de bemiddelingsfee is, zou ik dus absoluut niets betalen. Laat zij maar aantonen dat jij verplicht bent tot betaling over te gaan.
     
    Pepijnn, Bailey07, Meca en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit inderdaad!
     
  14. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
  15. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Dan denk ik dat ze toch zal moeten betalen als het advies eenmaal is gegeven. Ongeacht of je het een goed advies vind of niet.

    Volgens mij mogen ze mbt hypotheken geen gratis adviezen meer geven zodat de adviseurs echt onafhankelijk blijven en niet jou de bank adviseren waar ze de meeste provisie van krijgen.
     
    Fennec vindt dit leuk.
  16. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
  17. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ah, maar dit is anders dan de zin in je OP. Gecombineerd met de link van @LisbethSalander verandert dat de zaak natuurlijk wel.
    Nou is het neem ik aan wel zo dat je nog niet een in de laatste zin genoemde nieuwe schriftelijke opdrachtbevestiging hebt ondertekend? In dat geval zou ik alsnog niet tot betaling overgaan. Geef dan gegronde redenen aan waarom je niet tevreden bent met het gegeven advies, en weiger de nieuwe opdrachtbevestiging te ondertekenen.
     
  18. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Hebben jullie daar 1 oriënterend gesprek gehad? Dat is namelijk degene die doorgaans gratis aangeboden wordt. Maar als t goed is weet je daar zelf wel meer over al voordat je een afspraak daarvoor had denk ik.

    Pas als je een 2e keer komt om veel gerichten al te gaan kijken naar de mogelijkheden dan pas gaat de teller lopen normaal gesproken.
    Dat was bij ons ook pas t moment dat we zo’n overeenkomst getekend hebben, maar toen wisten we dus al dat we met hun verder wilden.

    Als jullie alleen dat 1e gesprek gehad hebben (die bij anderen voor zover ik weet gratis is) dan lijkt mij dat ze jullie nog niks in rekening te brengen hebben (mits zij dat dus ook gratis aanbieden)
    Hebben jullie een 2e gesprek gehad ja dan zul je die fee moeten betalen, en daarvoor kun je nog best een onderbouwing opvragen hoor ;)

    Rekenen zij bijv dus ook al 500 euro voor dat 1e gesprek dan heb je geen poot om op te staan en zul je t moeten betalen. Maar dit had dan vooraf wel ook duidelijk moeten zijn dat de oriëntatie niet gratis was
     
  19. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    Ik zou beginnen met hun vragen een gedetailleerde verantwoording van die 500 euro. Het lijkt dat jij de overeenkomst tussentijds opzegt en zij nu hun tot nu toe gemaakte kosten willen verhalen. Laat ze maar vertellen hoe ze tot 500 euro zijn gekomen. Urenstaten, uurtarieven, telefoontjes etc.
     
    Whysteria vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina