wat doe je met het vruchtje/kindje?

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door guppekop, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

    guppekop VIP lid

    28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    misschien een hele rare vraag, maar ik zat te denken (door miskraam bij een mede feb.mama) wat je nu met het vruchtje/kindje doet als het vroeg in de zwangerschap mis gaat:) Wat als je nu zeg maar iets van 8weken zwanger bent en het gaat fout en je merkt/ziet dat je het kindje bent verloren? Wat doe je daar dan mee?:)
     
  2. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    Wij hebben een miskraam gehad met precies 9 weken (kindje overleden met 8weken 6 dagen) Het is helemaal intact er uit gekomen en wij hebben het begraven in de tuin wisten ook niet anders wat wij er mee moesten (kon het niet weggooien of in de vuilnisbak gooien)
     
  3. Trees

    Trees Niet meer actief

    Wij hebben er twee begraven in de tuin en er een vlinderstruik opgezet. Andere vruchtjes zijn door wc gespoeld of zijn voor onderzoek door de patholoog-anatoom naar het ziekenhuis gegaan/ gebleven. Voor ons is de vlinderstruik de gedenkplaats voor al onze vlindertjes en ik heb er dan ook geen moeite mee dat ze daar niet allemaal liggen.
     
  4. Marleen1986

    Marleen1986 Actief lid

    22 dec 2010
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Overijssel
    Bij bijna 12 weken kwam bij mij de laatste miskraam op gang (Maar het hartje gestopt bij 9.5 week) Het kindje kwam er helemaal intact uit. alles erop en eraan. Wij hebben toen bij de Xenos zo'n ovaal houten doosje gekocht (zo'n onbewerkte wat je zelf kan opleuken)
    hebben er wat mooie teksten van ons opgezet. Lapje stof erin en toen begraven in onze tuin. Zooo blij dat we dat toen gedaan hebben!
     
  5. Mieke74

    Mieke74 Actief lid

    30 jun 2007
    298
    0
    0
    Goed idee Marleen!
    Ik verwacht mijn 4e miskraam. 1e en 2e waren onherkenbare stolsels. 3e hebben we in vlindertjes wc papier begraven in de tuin. Ben nu nog verder dan de laatste keer (hartje gestopt bij 8,5 week).
    Denk dat ik morgen vast een doosje bij de xenos ga kopen, staat dat vast klaar, hoeft dat niet net na de miskraam. Kan ik het vast "versieren" en er aan wennen dat het echt over is.
     
  6. charity2010

    charity2010 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Bij mijn eerste miskraam was ik 11 weken en 2 dagen. Kindje gestopt met 8 weken. Het kindje heb ik nooit kunnen herkennen, waarschijnlijk al deels opgenomen door het lichaam.. De vruchtzak heb ik maar door de wc gespoeld. Heeft eerst even 2 dagen in de koelkast gelegen omdat ik niet wist wat ik ermee aan moest. We wonen op een flat dus hebben geen tuin en omdat het kindje er toch niet in zat, heb ik het maar doorgespoeld. 2e miskraam was ik 6 weken en 2 dagen. Die keer weer alleen een vruchtzak en ook die heb ik door de wc gespoeld.. Ik herdenk mijn kindjes in gedachten, ze zijn altijd bij ons!
     
  7. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    De eerste miskraam was met 6 weken. En het vruchtje heb ik begraven in mijn moeder haar tuin.
    We woonden in een app. in de stad en kon het daar nergens begraven!

    Samen met mijn moeder hebben het vruchtje een plekje gegeven. Mijn man was op het moment van de miskraam helaas niet in de buurt.

    De 2e miskraam is fout gegaan met 4 weken, en ook niets gemerkt van een vrucht oid.
     
  8. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb 1 vruchtje begraven in de tuin.. ik verloor het tijdens mijn werk.. daar opgevangen in een wc papiertje en savonds dus in de tuin begraven.

    de overige MKen zijn of in zh achtergebleven of al niet meer herkenbaar als vruchtje
     
  9. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    mn zoontje van 16,5 week is in het ziekenhuis toen gebleven en later heb ik die een plekje gegeven bij mn ouders in de tuin onder een vlinderstruik. (had toen geen eigen huis meer, 5 jaar geleden)
    laatste mk verloor ik tijdens het douchen en ligt bij ons onder de vlinderstruik.
     
  10. snelly

    snelly Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    In het toilet of in het zh het was zo heftig dat er allemaal geen tijd voor was om er ook maar bij stil te staan.
     
  11. Kabouter Klus

    Kabouter Klus Fanatiek lid

    6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb met 8 wkn. een miskraam gehad. Vruchtje op kunnen vangen, en kon het idd ook niet zo weggooien of doorspoelen...

    Toen we zijn getrouwd (paar maanden voor MK) hadden we als bedankjes hartvormige geurkaarsjes in een aluminium blikje. Als de kaarsjes waren opgebrand, maakte ik die blikjes altijd goed schoon, om ze te bewaren.
    Het vruchtje van mijn MK heb ik in zo'n hartvormig blikje gelegd, een mooi lint erom en begraven onder de perenboom, die we met onze trouwdag cadeau hebben gekregen.
    Nog steeds een speciaal gevoel, ieder jaar als die boom in bloei staat.
    Volgend jaar verplaatsen we de boom, en het blikje krijgt dan ook een nieuwe plaats in de tuin; ik wil er Vergeet-mij-nietjes op planten.
     
  12. wendysunny

    wendysunny VIP lid

    24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    mooi idee van die doosjes
     
  13. Daniellu

    Daniellu Actief lid

    26 mei 2011
    491
    0
    0
    zuid-holland
    erg mooie ideen hebben jullie
     
  14. Speentje

    Speentje Fanatiek lid

    13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik heb vorig jaar een miskraam gehad met ruim 7 weken. Omdat ik het vruchtje op de wc op mijn werk ben verloren heb ik het doorgespoeld. Ik was een beetje in paniek omdat het op mijn werk gebeurde, als het bijvoorbeeld thuis was gebeurd dan had ik het waarschijnlijk uit de wc gehaald.
     
  15. Kylie1986

    Kylie1986 Niet meer actief

    1e miskraam is gestopt met groeien rond de 9 weken.. Ik heb tabletten gehad en ben daarna gecurreteerd toen het niet los wilde komen.. Er was niets meer van over.
    2e miskraam is opgenomen door mijn lichaam.
    We hebben na de 1e miskraam een zelfgemaakt zakte begraven in een natuurpark met een paar sokjes en een briefje van ons beiden.
     
  16. mamasince2010

    mamasince2010 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    op moederdag met 7 weken een miskraam gekregen
    Hebben het opgevangen en begraven in een mooie plant. Dit omdat we op een flat woonden toen.

    het door de wc spoelen of weg gooien kon ik niet,het is er intact uitgekomen.

    nu staat de plant op een mooie plaats te pronken in ons nieuwe huis!
     
  17. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik ben tijdens mijn MK op meerdere plekken stolsels verloren. Mijn ouders en schoonouders waren hier ook op dat moment om ons te steunen. Heb alles na kunnen kijken op één stolsel na, die lag nog in de wc en ik kon het toen niet nakijken. Ik heb het niet gevonden en de stolsel die in de wc lag hebben mijn moeder en schoonmoeder doorgespoeld, daar zat waarschijnlijk ons kindje in.
    Ik heb dat heel moeilijk gevonden maar dat hun nooit laten merken of kwalijk genomen, ze wisten het niet en wouden de wc voor mij schoonmaken voordat ik weer beneden kwam. Alleen maar lief bedoelt, maar achteraf wel heel pijnlijk voor ons.

    Ik had graag ons kindje een mooi plekje willen geven..
     
  18. Kruimel1

    Kruimel1 Actief lid

    3 dec 2011
    203
    0
    0
    Vandaag mijn vruchtje van 6 weken op kunnen vangen en er foto's van gemaakt. In een roze doosje onder een berk op de hei begraven met twee hartjes erbij. Wat rest zijn de foto's en een echovan een dag eerder mét kloppend hartje...
     
  19. emmaa

    emmaa Actief lid

    19 okt 2011
    271
    0
    0
    NULL
    noord brabant
    Wij hebben ons vruchtje in de zee vrij gelaten..
     
  20. Laetitia

    Laetitia Niet meer actief

    wij hebben ons eerste kindje en derde sterretje begraven op een plek die voor ons heel speciaal is. Hebben toen ook een soort uitvaartmissen erbij gehad. Alleen bij de 2e kon dat niet omdat het ziekenhuis het babytje heeft moeten onderzoeken en er dan te weinig over is om terug te geven.
     

Deel Deze Pagina