Wat doe je met je baan?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sientje, 15 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat ga je doen na de geboorte?

  1. ga / blijf full time buitenshuis werken

  2. ga/ blijf part time buitenshuis werken

  3. Stop volledig met buitenhuis werken

  4. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Mijn contract is niet verlengt dus ik sta half nov. op straat. Ik ga gast ouder worden en ga kindjes bij mij thuis opvangen. Lijkt me erg leuk en ben toch thuis!
     
  2. Starlady

    Starlady Bekend lid

    24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    mouschy,

    Ik vind het erg dat je contract niet verlengd is.

    Toch wens ik je een mooie zwangerschap en ja gast-ouder is ook erg leuk.

    Veel succes!

    Diana & 20-06-2006
     
  3. Ik werk momenteel 32 uur in de week,ik wil na mijn ouderschapsverlof graag 20/24 uur gaan werken,maar mijn werkgever kan mij die uren niet bieden..Ik moet dus een contract van 0 tot 12 uur accepteren,of 32 uur blijven werken,nou 32 uur is me gewoon te veel met een kleintje,en 0 tot 12 uur is ook niet te doen want wij hebben net een huis gekocht,en we willen toch wel een beetje leuk blijven leven. Weten jullie of ik een oproepcontract (0-12) uur mag weigeren zonder problemen??

    Bedankt,groetjes Marloes
     
  4. sabrine van de

    25 okt 2005
    11
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    aalst
    hoi hoi

    ik ben 8 septeber bevallen van een gezonde dochter...Iris....
    momenteel ben ik nog met zwangerscapsverlof en daarna heb ik nog een aantal weken vakantie.
    als die om zijn ga ik als oroep kracht werken.
    ik werk in een verpleeghuis en is het voor mij
    een stukje vrijheid dat ik zelf een beetje mijn diensten kan sturen naar de avonden en de weekenden als mijn vriend thuis is van zijn werk.
    want ik vind het niet prettig om mijn kind elke dag bij iemand anders te brengen en ook niet heel de week een keer vind ik niet zo erg maar ik ga ze niet heel de week overal heen sleuren en meet een oproep contract maak jezelf een beetje de dienst uit...,makkelijk en prima geregeld zo.....
     
  5. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Sinbds ik een dochter heb werk ik 3 x 9 en ga straks de ene week 2 dagen en de andere week 3 dagen werken. Het liefst zou ik 2 dagen werken maar dat lukt waarschijnlijk niet.
     
  6. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik ben nog niet zwanger, maar werk momenteel 24 uur, en daarnaast nog freelance. Dat zou ik graag vol willen houden, maar ik zie wel hoe het loopt.
     
  7. SanneMart

    SanneMart Fanatiek lid

    26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    Ik ben (nog) niet zwanger, maar wanneer ik een kindje zou krijgen zou ik graag 3 dagen gaan werken (minder kan niet vanwege het geld). Ik werk nu 36 uur en ben bang dat mijn baas 3 dagen te weinig zal vinden. Ik heb nu al nachtmerries over hoe ik zou moeten vertellen dat ik zwanger ben en dat ik minder wil gaan werken. Gelukkig heb ik pas geleden een contract voor onbepaalde tijd gekregen. Ik heb bewust gewacht met zwanger proberen te worden tot ik een vast dienstverband had. Je hoort het nu zo vaak dat je eruit ligt als je zwanger bent.
     
  8. Patrice

    Patrice Lid

    28 dec 2005
    56
    0
    0
    Ik heb aan mijn manager onze "plannen" verteld en gevraagd of ik (als het zover is) na de bevalling 3 dagen ipv 5 mag gaan werken.

    Ik werk in een mannenwereld en bij ons werken 16 mannen en ik ben de enige vrouw dus er werd al raar naar me gekeken. En de opmerking erbij "wij willen het liefst 6 dagen werken en jij vraag voor minder" . Maar goed, ik krijg deze week te horen of het mag :D
     
  9. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    als het eenmaal zover is ga ik 1 dag minder werken, ipv 4 dagen ga ik 3 dagen werken.
     
  10. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Mijn planning is: mocht het zover komen... om 3 dagen te blijven werken dat doe ik nu ook. Ik zou het pretiig vinden als de situatie het toelaat, dat mijn partner 1 dag minder zou gaan werken.
    Niet dat ik nu zo'n werrkpaard ben, maar mijn partner werkt fulltime dus vind ik dat eerlijker. Ik zou het ook geweldig vinden als hij 1 dag voor de kleine zou kunnen gaan zorgen...
     
  11. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    Hallo dames

    Ik ga straks als mijn klein geboren is en ik weer op de been ben gewoon weer aan het werk ik werk van 12 tot 18 in een afwas keuken en mijn schoonmoeder past dan op mijn kinderen tot dat mijn man thuis is en die is er rond een uur of 16 weer thuis dus in weze is het maar een paar uur op een dag
    ja in deze maatschappij moet je wel met z'n tweeen werken en voor al met 3 kinderen straks

    groetjes roelien
     
  12. Patrice

    Patrice Lid

    28 dec 2005
    56
    0
    0
    Gister dus een geprek gehad en daarin werd me verteld dat ik NIET minder mag gaan werken. Ze vinden het hartstikke leuk dat we kinderen willen zolang hun er maar geen last van hebben.

    En als voorbeeld werd gegeven" de baas zijn zoon brengt zijn kinderen ook 4 dagen in de week naar zijn moeder" :confused: Hoorde ik dat nou echt ??? JA...Serieus als ik klompen aan had gehad op dat moment.......

    Ik heb ze gevraagd uit te zoeken wat ik vergoed krijg voor kinderopvang en ze in de waan gelaten dat ik mijn baan niet opzeg voor kinderen. Maar als het puntje bij paaltje gaat komen ben ik van plan om fulltime te blijven werken tot de zwangerschap (+verlof ;) ) en daarna misschien op te stappen.

    En dan hebben ze een groter probleem :x Stelletje lompe mannen :evil: Sorry maar ben echt even boos :cry:
    Het leek mij alleen maar een voordeel voor hun. Mijn collega kan best 2 dagen zonder mij, dat heeft hij ook gezegt, en ze hoeven me minder te betalen. Maar ik baal er best van, het is een leuke baan die ik het liefste gewoon zou houden. Misschien gaan ze er anders over denken al het eenmaal zover is want ze mogen je toch niet meer ontslaan als je heb verteld dat je zwanger bent ???
     
  13. Niet meer actief

    wij hadden er voor gekozen dat als we kinderen zouden krijgen ik tijdelijk zou stoppen met werken. Nu loop ik in de ziektewet al 2 jaar en wordt waarschijnlijk afgekeurd ivm met een bekkenblokkade en een licht vorm van heupdysplasie.
     
  14. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik ben sinds de bevalling gestopt met buitenshuis werken.
    Toen mijn zoontje 6 maanden was ben ik begonnen als gastouder.
    Ik heb nu al een paar maanden een gastkindje in huis voor een paar hele dagen per week.
    Ideaal! Zo kan ik zelf mijn zoontje opvoeden en alles meemaken en toch geld verdienen!
     
  15. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ook ik ben nog niet zwanger, maar als het dan eenmaal zo ver is zit ik wel hevig te twijfelen tussen parttime werken en thuis blijven
     
  16. bengel

    bengel Niet meer actief

    ik werk nu 32 uur verdeeld over 5 dagen, 4x6 en 1x8 ,wil naar 28 uur,
    mijn vriend werkt 40 uur in 5 dagen en wil naar 36 uur in 4 dagen.
    Zo geregeld zal het zijn dat mijn vriend 1 dag in de week thuis is, het kindje 2,5 dag naar oma gaat, en ik de rest thuis zal zijn (2x8 uur, 2x6 uur)..
    tegelijkertijd is dit ook praktisch voor de hond. die hoeft dan maar 1 volledige dag alleen te zijn...tja ook met je dieren moet je rekening houden
     
  17. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    HOe lang werk je daar al?
    Volgens mij mogen ze het niet weigeren als je er al een jaar werkt.

    Helemaal zeker weten doe ik het niet hoor.
     
  18. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Zou even met de bond bellen, want volgens mij mogen ze dit niet weigeren.
    Mocht je ontslag nemen na je zwangerschapsverlof, dan moet je volgens mij je uitkering terug betalen!!! Zoek het even goed uit, de regels zijn net veranderd.
     
  19. senna1979

    senna1979 Fanatiek lid

    3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Ik werk nu 36 uur in de zorg dus dat is full time als ik zwanger mag raken en een kindje mag krijgen dan wil ik de ene week 3 en de andere week 4 dagen werken.
    Mijn vriend wil vier dagen gaan werken en mijn moeder wil oppassen.
    Wat ik wel moeilijk vind dat mocht ik zwanger raken dat ik bij 3 maanden zwangerschap van de woongroep af moet (ik werk op een woongroep voor mensen met een verstandelijke beperking).
    Dit omdat ik werk met sterk gedragsgestoorde verstandelijk gehandicapten
    (agressie komt regelmatig voor).
    Ik vind dat eigenlijk helemaal niet leuk want je moet maar afwachten waar je terecht komt.

    Groetjes van Senna
     
  20. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0

    Als de werkgever kan aantonen dat het bedrijfsbelang hierdoor geschaad wordt mag hij weigeren. In de praktijk gebeurt dit trouwens bijna nooit. 99,5% ziet hun wensen omtrent minder uren werken gewoon in vervulling gaan.

    Succes
     

Deel Deze Pagina