Wat doe je zelf?

Discussie in 'Corona forum' gestart door tupp, 28 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er wordt op dit moment weer flink gespeculeerd en ook gemopperd over mogelijke nieuwe coronamaatregelen. Ik merk bij mezelf een soort dubbel gevoel. an de ene kant ben ik er zó klaar mee. Ik wil gewoon weer normaal. Maar tussen 'willen' en 'kunnen' zit wel vaker een verschil... En ik zie echt wel de cijfers oplopen en snap wel dat er toch weer iets moet gebeuren om dat te drukken. Die paar maatregelen die er nu zijn worden in de praktijk nauwelijks nageleefd. Terwijl ik denk: als we daar nou een zouden beginnen, dan scheelt dat al een hoop. En waar mensen al een stapje extra zetten vóórdat de overheid het oplegt, helpt dat wellicht ook om zwaardere maatregelen te voorkomen.

    Dus ik vraag me af: wat doe je zelf om verspreiding & opnames te voorkomen?
     
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zal zelf aftrappen:

    - Ik test mezelf wekelijks preventief (nog een flink voorraad thuistests liggen vanwege werk in onderwijs).
    - In de klas staan altijd twee bovenraampjes open.
    - Mocht één van ons corona krijgen, blijft het hele gezin thuis (ondanks vaccinatie van man en mij).
    - Ik slik multivitamine om vitamine D en selenium aan te vullen.
    - Ik ben me nog meer bewust geworden van het belang van een fit lichaam en gezond gewicht. Ik ben dus wat vaker gaan sporten. (Voorheen alleen op de fiets naar werk en 1x per week sporten. Nu sport is 3x per week.)

    Op zich zou ik ook wel weer 1,5 meter afstand willen houden. Maar ik merk dat dit in de praktijk gewoon niet werkt, als andere mensen niet dezelfde intentie hebben. Of je moet helemaal nergens meer naartoe gaan. Maar ik merk dat ik die behoefte toch wel heb. Dus dat is iets waar op zich wel winst te behalen zou zijn, wat mij betreft.
    Toen de mondkapjes er net af waren, heb ik die nog een paar keer gedragen. Maar heel eerlijk: als je één van de weinigen bent voelt dat toch een beetje 'voor schut'. Dus ben ik daar wel weer mee gestopt.
     
    Huismuisie en Mamafiets vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.608
    25.667
    113
    Vrouw
    - thuiswerken. Behalve wanneer het team me heel graag op kantoor wil hebben (1 x per twee weken)
    - preventief zelftesten voordat ik ergens heen ga waar ik waarschijnlijk veel contact zal hebben met anderen (kantoor, familiebezoek of uitje)
    - gezond leven en vaker vis (maar dst staat eigenlijk los van cotona en doe ik boor mezelf)
    - ik vermijd zoveel mogelijk drukke plaatsen of groepen
    - afstand houden van vreemden waar mogelijk.
     
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, dat stukje 'gezond leven' is iets wat niet alleen maar vanwege corona is. Het is niet zo dat wij perfect gezond eten en fanatiek sporten. Maar we probeerden er altijd al wel wat op te letten. Nu ben ik daar nog iets alerter op. Deels vanwege corona (en de berichten dat mensen met overgewicht extra risico lopen.) En ook omdat ik nu veertiger ben (au) en toch wel merk dat het meer moeite kost om mijn gewicht op peil te houden. Ik ben nogal een snoepkont. En meer verbranden gaat me makkelijker af dan minder eten, haha. Dus dan maar extra sporten.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  5. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    - Volledig gevaccineerd
    - een ggd test als ik verkoudheidsklachten heb
    - preventief een thuistest als ik naar een verjaardag oid ga
    - probeer nog steeds afstand te houden
    -Appie bezorgd de boodschappen meestal
    - niet met het OV
    - zorgen dat ik voldoende slaap en gezond eet.

    Dus bij deze, ik duik mn bed in ;)
     
  6. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.667
    6.835
    113
    Vrouw
    - Ik merk dat ik nog steeds afstand hou van vreemden
    - Ik ga niet naar de Horeca of evenementen
    - ik blijf thuis bij klachten
    - maak gene gebruik van het OV
    - ga veel met dezelfde mensen om
     
  7. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.892
    2.671
    113
    Ik ga niet naar drukte, als een winkel bijv te druk is draai ik om.

    Ik houd afstand

    Spreek af met bekenden en in kleine groepjes

    Ik kom eigenlijk nergens en spreek zoveel mogelijk mensen buiten

    Zorg voor goede weerstand, veel buiten, eet gezond (behalve het snoepe:rolleyes:)

    En verder blijf ik thuis met klachten
     
  8. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.311
    1.048
    113
    Ik werk grotendeels thuis. Ik hou zoveel mogelijk afstand van vrienden, familie en van vreemden. Boodschappen worden thuis bezorgd. En ik spreek het liefst buiten met mensen af mits weer technisch mogelijk.
     
  9. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.647
    3.459
    113
    Vrouw
    Ben introvert dus die anderhalve meter afstand probeer ik ook al m'n heel leven te volgen.

    Ben gevaccineerd, wel puur om ruzies te voorkomen

    Dan alleen echt wat puur moet. Ga sowieso niet veel weg en gebruik al 15 of 20 jaar geen openbaar vervoer.

    2 keer coronatest gedaan. 1 keer voor Efteling omdat ik net geen 2 weken ervoor mijn 2e vaccinatie had gehad en 1 keer voor verkoudheid
     
  10. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.245
    113
    - ik ben gevaccineerd
    - bij klachten laat ik me testen

    Dat is het.
     
    puzzelstukje en Zxcvb vinden dit leuk.
  11. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.701
    2.346
    113
    Limburg
    Dit, al is afstand houden op mijn werk in de supermarkt lastig, maar ik heb er altijd al moeite mee gehad als mensen te dicht bij komen, ook voor corona.
     
  12. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.780
    15.334
    113
    Vrouw
    Gevaccineerd
    Testen bij klachten
    Afstand houden
    Mondmasker terug op
    Horeca hebben we 2 zaken waar we wel eens komen (super veek plek tussen de tafels).

    Openbaar vervoer gebruik ik nooit, evenementen gaan we niet naartoe.
     
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier ook, haha. Ga niet naar grote evenementen, maar wel gewoon naar Intratuin, restaurants enzo.
    O en ik ga niet naar verjaardagen, behalve van kinderen.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  14. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Ik ben gevaccineerd en doe een zelftest bij minimale kriebel in keel, bij echte klachten laat ik me altijd testen. In mijn lokalen staan de bovenste raampjes altijd open en zo ook de deur. Verder knuffel ik behalve mijn ouders niemand en probeer ik waar mogelijk afstand te houden.
     
  15. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.245
    113
    ja weet je ik ga niet als een melaatste mensen ontwijken (anderhalve meter) of niet naar feestjes want misschien is iemand ziek. Ik vind dat geen leven. Er kan net zo goed iemand met het griepvirus, buikgriep, verkoudheid of weetikveel rondlopen. Door de vaccinatie verloopt Corona (bij mij) als een gewoon milde griep dus dat risico neem ik, net als het risico op andere virusziektes.

    Ben ik ziek (Corona of ander virus) dan blijf ik thuis en doe ik netjes de quarantaine. Maar verder kies ik ervoor om gewoon te leven. De mensen om mij heen gelukkig net zo. Ik ken niemand die anderhalve meter afstand houdt.
     
    puzzelstukje, Mop81, Lovely83 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja zo sta ik er ook in.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  17. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    Ik heb me uiteraard laten vaccineren en ik test me wanneer nodig. Ik zorg ook dat ik zelftests in huis heb voor wanneer ik uit eten ga met een vriendin ofzo.

    Verder mijdt ik wel feestjes van mensen waarvan ik weet dat ze zich niet laten vaccineren en de pandemie/de maatregelen etc dikke onzin vinden. Wil best 1 op 1 met ze afspreken, maar ik ga niet in een hele huiskamer vol mensen zitten die het totaal niet nauw nemen. Sowieso ga ik niet in een woonkamer volgepropt met mensen zitten.

    Op kantoor zijn altijd de ramen open. Verder blijf ik mijn handen wassen en pak ik ook altijd desinfect als die ergens staat.

    Ik ga niet in het spitsuur boodschappen doen. Bij drukte in de winkel maak ik rechtsomkeer. Dan kom ik wel weer een andere keer terug.
     
  18. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.409
    23.921
    113
    Ik ben eigenlijk ook wel op dit punt beland. We zullen nu toch zo langzaam aan op het punt moeten gaan belanden dat corona er gewoon bij hoort en iets is waarmee we moeten dealen, ipv het hele leven plat te leggen. (Ik zie de haken en ogen daaraan wel voor de zorg, maar vind dus ook dat daar een belangrijke taak ligt voor de overheid om die zorg beter te regelen.)

    Wat betreft mijn eigen antwoord:
    Ik ben gevaccineerd en zou mezelf testen bij klachten (is alleen nog nooit nodig geweest). En vanzelfsprekend zou ik thuisblijven bij klachten. Een eventuele preventieve thuistest kan ik wel doen als we een weekend weg gaan met mijn familie in december, maar dat ligt ook aan de situatie dan.
    Drukte hou ik niet van, dus ik ga altijd al op rustige momenten naar winkels.

    Maar wat ik niet doe is met mondmaskers lopen als het niet verplicht is. Of restaurants of feestjes vermijden oid. Mijn concerten zijn inmiddels weer allemaal uitgesteld (allemaal buitenlandse artiesten), maar anders was ik echt wel gegaan.
    Overigens zijn dat dingen die we helemaal niet vaak doen, maar we gaan het dus ook niet meer uit de weg.
    Afstand houden doe ik alleen bij mensen die dat zelf willen en in bv de winkel geef ik mensen nog de ruimte. Maar dat laatste ook tot op zekere hoogte. Als ze voor een rek staan te beppen of uitgebreid staan te kijken terwijl ik heel doelgericht iets kan pakken, dan pak ik het gewoon even snel.

    Eigenlijk hou ik me al vanaf het begin keutig aan de maatregelen, meer vind ik echt niet nodig.
     
  19. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    - ik werk thuis
    - ik maak geen gebruik van het ov
    - ik ga niet naar het centrum ( al ruim 1.5 jaar niet meer)
    - Na het tanken desinfecteer ik m'n handen direct in de auto.
    - Ik bestel grote boodschappen altijd online.
    - ik ga niet naar evenementen en ook niet naar andere grote feesten zoals bruiloften enz. Scheelt dat mensen die ik ken niet trouwen in deze periode.
    - ik hou het liefst ten alle tijde 1.5 minimaal 1.5 meter afstand van onbekende alleen soms is het niet mogelijk.
    - Mijn zoontje moet ook direct handen wassen na thuiskomst van de psz.
     
  20. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Ik ben gevaccineerd en ik werk alles thuis. Ik hou niet van winkelen en ik hou niet van mensenmassa's, dus de coronamaatregelen raken mij met name omtrent contact met familie. Maar die 1.5 meter met mijn zussen en moeder (die oppast) hield ik al niet zo. Daarnaast ben ik ook planmatig, dus reserveren om ergens naar toe te gaan vind ik niet erg (zoals een museum) en doordat het er dan rustiger is dankzij de 1.5 meter vind ik wel weer fijn.

    Het grootste nadeel van de coronamaatregelen is dat het werk van mijn man dan sluit.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina