Wat doe jij in de lunchpauze?

Discussie in 'De lounge' gestart door EdN, 16 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    In een ander topic kwam ik (vrij vertaald) de opmerking tegen dat het niet collegiaal is om in je lunchpauze op je telefoon te zitten, omdat je collega’s in die tijd ‘recht hebben’ op even gezellig bijkletsen. Naar aanleiding van die opmerking ben ik benieuwd hoe degenen die buitenshuis werken hun lunchpauze doorbrengen.

    Ik heb zelf nl hele leuke en gezellige collega’s, met wie ik graag een kletspraatje houd, maar tijdens m’n lunchpauze ben ik juist graag even alleen. Meestal maak ik een wandelingetje, soms bel ik m’n man even als er bijzonderheden zijn, of ik eet wat achter mijn bureau terwijl ik wat op m’n telefoon lees of zo. Ik heb juist erg behoefte aan even dat halve uurtje niet sociaal zijn. Heel af en toe plan ik een lunchafspraak met oude collega’s, dat vind ik dan leuk omdat ik die niet zo vaak spreek, maar met mijn huidige collega’s ben ik al iedere dag een uur of 9/10 samen. Ik geniet dan juist even van een pauze alleen voor mezelf. Er zijn inderdaad genoeg collega’s die met elkaar naar buiten gaan of met elkaar gaan lunchen in de kantine, maar ik kies er dus liever voor om even zelf een rondje te lopen. Soms duikt er als ik naar buiten ga opeens iemand op die ‘gezellig even mee loopt’ en daar baal ik dan stiekem een beetje van. :oops:

    Ik heb nog nooit commentaar van collega’s gehad (ben ook niet de enige) en heb verder gewoon leuk contact met iedereen. Nu vraag ik me opeens af of een deel mij nu stiekem hartstikke aso vindt ;). Hoe brengen jullie je lunchpauze door?
     
  2. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.331
    2.040
    113
    Wij werken met maar 2 tot 5 mensen op de werkvloer en hebben een klein team.
    Pauze houden we in onze kantine. Soms ben ik alleen. Anders met een collega. Vaak kletsen we dan juist en soms zit ik ook wel even op mijn telefoon. Maar echt niet de hele tijd!
    We hebben vaak ook stagiaires, jonge meiden nog. Die praten vaak helemaal niet met elkaar in de pauze. Kijken alleen op hun telefoon. Dat vind ik er altijd zo ongezellig uitzien!
     
  3. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij eten gezamenlijk met zijn 5e of 6e, in die tijd kletsen we vooral maar app ik ook tussendoor.
    Soms ga ik even naar het winkelcentrum (alleen of met een of meerdere collega's).
     
  4. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.236
    989
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook fijn om in de pauze even alleen te zijn, dan kom ik echt even tot rust. Gedurende de dag bespreken en kletsen we al heel veel, dus even een half uurtje niet vind ik dan wel prettig. Meestal ga ik naar het winkelcentrum of wandel ik een rondje door het park. Als het rotweer is of wanneer ik moe ben, dan ga ik wel in de pauzeruimte zitten en meestal is dat dan een combinatie van kletsen met de collega’s en m’n berichtjes lezen op m’n telefoon. Op m’n telefoon zitten doe ik nooit, veel te bang dat hij stuk gaat ;).
     
    Mamavanvier95 vindt dit leuk.
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik heb (helaas) geen pauze. Bij de snelle koffiepauze's pak ik soms even mijn telefoon.
    Maar over het algemeen kletsen we alleen maar. Vaak de enigste mogelijkheid om bij te praten.
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb 9 vd 10 keer geen pauze. Maar als ik pauze heb eet ik mijn broodje, gooi een bak koffie achterover en dender weer door.

    Al dan niet in gezelschap van collega's
     
  7. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Bij mooi weer een half uurtje wandelen met een collega en dan eet ik achter mijn bureau.

    Ik zit niet op mijn telefoon in de pauze. Ik vind het niet per se asociaal, wel heel ongezellig. Ga dan ergens anders zitten, denk ik.
     
  8. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Heb je dat al eens met je werkgever besproken? Pauze is noodzakelijk voor je gezondheid.
     
  9. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    Ik werk liever door in de middagpauze, zodat ik eerder naar huis kan. Mijn collega's vinden het echter heel belangrijk om 'gezellig' samen te lunchen, dus ik probeer 1x in de week wel met ze mee te gaan naar de kantine, maar eerlijk gezegd vind ik het zonde van mijn tijd. Dan zit ik mezelf daar een half uur tot een uur te ergeren aan gepraat over pannenkoeken bakken en fietsvakanties in de Ardennen en moet ik die tijd aan het einde van de dag weer inhalen. Maar goed. Mijn collega's staan erop dat ik daar af en toe bij ben.
     
  10. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Jawel, maar ik ben tijdens mijn zogenaamde pauze oproepbaar voor alarmeringen. Helaas gebeurd het vaak dat ik, of achterloop op mijn route door eerdere alarmeringen, of ik in mijn pauze opgeroepen word.

    Daarna gaat de planning weer door dus dan schiet de pauze er vaak bij in. Kan niet anders, ben de enige die alle zorg mag verlenen in ons werkgebied dus moet vaak echt zelf naar een oproep. Heel af en toe kan ik ze doorspelen naar een collega.

    Bovenstaande is ook 1 vd redenen dat ik max 24u werk op contract. Anders hou ik het niet vol.
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik nam ook altijd even tijd voor mezelf. Of op mn telefoon of wat lezen. En ik rookte toen nog dus ging ook een 2 x roken.

    Ik vind mijn pauze tijd voor mezelf. Tijd met mn collegas spendeer ik die andere uren al.
     
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik ben de hele dag alleen op locatie.
    In de tijd dat ik lunch zit ik meestal te fb'en.. op zp of iets dergelijks.
    Soms belt mijn vriend.
     
  13. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Toen ik nog op kantoor werkte ging ik vaak even wandelen met een bepaalde collega die ik tijdens de werkuren niet veel sprak. Tijd alleen vind ik echt niet gek hoor, iedereen doet iets anders om weer op te laden.
     
  14. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Ik ga wel echt bewust lunchen met collegas, ik heb verschillende groepjes waar ik bij aan kan sluiten. Altijd goed om te blijven netwerken en je gezicht overal te laten zien:)
    Regelmatig hoor ik tijdens de lunch een verhaal waar ik later voordeel van heb:thumup:

    Gewoon kletsen op de werkvloer doe ik echt amper, daar is het te druk voor, dus dat haal ik in in de pauze.
     
  15. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Klaverjassen :D

    Heerlijk even ontspannen en niet aan werk denken. Nieuwe collega's worden ook gewoon geronseld als 4e man, dan wordt het uitgelegd en kunnen ze het leren. Erg gezellig!
     
    marb vindt dit leuk.
  16. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Toen iknog in het zh werkte mocht je mobiele niet mee. Geen idee hoe het nu is.

    Nu heb ik geen officiële lunch pauze. Als het wijkrondje klaar is eet ik wat. En eigenlijk gelijk ook de administratie. Zeer slecht want je gaat zo maar door met werken.

    Mijn man neemt ook geen pauze. Eet achter zijn bureau. Maar daar praten ze tussendoor genoeg.
     
  17. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Ik loop met de hond en lunch met mn man thuis. Hij heeft zn zaak naast huis en ik werk dichtbij!
    Echt geen behoefte om te praten of te eten met mn collega's. :oops:
     
  18. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Waar ik werk hebben we geen lunchpauze. Een woongroep voor dementerenden waar de verzorging dus mee eet met de middagmaaltijd. We hebben wel recht op een kwartiertje pauze in de ochtend, maar die neem ik eigenlijk nooit, omdat je nooit met meerdere collega's tegelijk weg kan.
     
  19. Uilenmama

    Uilenmama Niet meer actief

    Ik werk in een supermarkt, dus hebben wij niet allemaal tegelijk pauze.
    Ik heb een half uur lunchpauze.
    In mijn lunchpauze eet ik mijn lunch en ga ik naar het toilet en dan is de pauze voorbij.
     
  20. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.137
    4.354
    113
    Home
    Ik app mijn man of ouders hoe het met de jongste is
    Klets tussendoor wat met collega's
    Drink mijn koffie en dan is het 9 van de 10 keer alweer een pieper die afgaat
     

Deel Deze Pagina