Wat doe jij met je digitale foto's en filmpjes? Leuke tips??

Discussie in 'De lounge' gestart door Leanneke, 10 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leanneke

    Leanneke Actief lid

    2 mrt 2019
    150
    108
    43
    Vrouw
    Ik ben erg benieuwd wat jullie doen met alle digitale foto's; maak je er albums van? Of zet je ze ergens weg op je laptop?
    Zit er systeem in als je ze ergens opslaat, zodat ze makkelijk terug te vinden zijn? :cool:

    Ikzelf maak op mijn laptop mappen aan per maand, dan zijn ze redelijk goed terug te vinden.
    Boeken maak ik intussen niet meer... wel online, bij MyAlbum: daar kun je online fotoalbums op maken en die dus op laptop of telefoon bekijken. Ook is het mogelijk om er filmpjes tussen te plaatsen, superleuk om terug te kijken!
    Voor de filmpjes ben ik nog op zoek naar een leuke (gebruiksvriendelijke!) app om ze aan elkaar te plakken en er 1 langere video van te maken... tips?

    Iemand anders nog een leuke tip??
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ik gebruik Project Life om zelf albums te maken. Is echt heel leuk. Ik koop de hoezen, kaartjes, en albums en deel dit dan zelf in en schrijf er veel bij. Je kan ook andere dingen in de hoezen bewaren. Zo heb ik bijv het eerste mutsje en het ziekenhuisbandje van dochter er in.
    Maar je hebt er ook een app van waarmee je dit digitaal kan doen, daar heb ik geen ervaring mee.
     
    Kristel86 en Leanneke vinden dit leuk.
  3. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik gebruik premiere rush om korte video’s samen te voegen tot een langere clip. Dit doe ik ongeveer iedere maand met een passend liedje er onder. Ben er heel blij mee!
     
    MomK vindt dit leuk.
  4. Leanneke

    Leanneke Actief lid

    2 mrt 2019
    150
    108
    43
    Vrouw
    Leuke tip!! Dankjewel!
     
  5. MomK

    MomK Bekend lid

    27 okt 2019
    568
    425
    63
    Ik maak van de leukste foto's een album, zelf vind ik het ook leuk om albums van vroeger te bekijken zo af en toe. En dit vind ik voor m'n dochter ook leuk voor later. Elk jaar/elke 2 jaar probeer ik een album vol te krijgen, ik hoop dat ik het volhoud, tot nu toe vind ik het leuk om bij te houden :)

    Leuk, ga ik ook proberen, ik zocht nog iets voor filmpjes.
     
  6. amg

    amg Lid

    8 jan 2013
    74
    19
    8
    Nederland
    Voor filmpjes gebruik ik gewoon het programma Photos van Windows. Ik plak ze ook iedere maand bij elkaar en aan het eind van het jaar maak ik een dvd / USB met 12 hoofdstukken die mijn dochter (en ik) graag bekijkt op de tv. Ik geef er ook altijd een aan mijn ouders.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    #7 Kristel86, 15 nov 2019
    Laatst bewerkt: 15 nov 2019
    Dit doe ik ook; al jaren! Zó leuk! :)
    Ik ben fotograaf en heb mijn foto's eerst altijd alleen op de computer en externe harde schijven bewaard, maar vond het zó ontzettend zonde om ze alleen maar digitaal te hebben (of groot aan de muur).
    Daarvoor wel eens geprobeerd om op de traditionele manier én digitaal albums te maken, maar ik vond het geen bal aan en zo bleef het dus altijd liggen ;) Het werd voor mij echt een "moetje" en dan haak ik snel af...
    Sinds 2015 doe ik aan Project Life en ik heb inmiddels al 5 grote albums bomvol! Ik vind het super leuk om te maken en iedereen vindt het super leuk om erin te kijken; de kinderen pakken regelmatig een album uit de kast om lekker doorheen te bladeren of bijvoorbeeld aan vriendinnetjes te laten zien :)
    Het is inmiddels ook echt een passie van me... Zo heb ik in de afgelopen jaren ook in een aantal design-/inspiratieteams gezeten hiervoor om via social media anderen te inspireren wat je er allemaal mee kan doen :) (Veel werk, maar super leuk om te doen vond ik :) Ik heb er nu geen tijd meer voor, maar wellicht ooit in de toekomst weer.)

    Naast dat je losse producten hiervoor kan kopen kun je ook een abonnement nemen op diverse Project Life kits. Zo krijg je elke maand een kit met andere producten, stijl en kleuren, passend bij elkaar, zodat jij alleen nog maar je foto's erbij hoeft te zoeken en verder gewoon lekker aan de slag kan! Zelf heb ik 2 abonnementen lopen, al een jaar of 2-3, en ik ben er super blij mee; zo hoef ik tenminste niet moeilijk te doen met het bij elkaar zoeken van matchende spulletjes én zo kan ik er makkelijker/sneller voor gaan zitten: Hoezen, foto's, wat basis dingen als een schaar, trimmer, lijm klaarleggen + een kit en je kan direct aan de slag :)

    Ik doe het zelf redelijk "uitgebreid" met embellishments e.d. - wel nog steeds minimalistisch vergeleken met een hoop anderen - maar dat hoeft zeker niet! :)
    De basis van PL is al super leuk; foto's + kaartjes in de hoezen verdelen en je verhaal/details erbij schrijven. Heel simpel, maar wel altijd met een gaaf resultaat :)
     
    Leanneke vindt dit leuk.
  8. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Elk jaar maak ik een album voor allebei de meiden. Gewoon via de ah-fotoservice. Ze worden regelmatig bekeken. Filmpjes maak ik niet zoveel. Sla ze wel op, op de harde schijven waar ik ook de foto's opsla
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Zou je mij een link willen sturen van zo’n abonnement? :)
     
  10. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik heb je er een aantal gestuurd via PB :D
    (Het is te veel, denk ik, om in het topic te posten. Ik wil het topic in ieder geval niet "vervuilen" ermee, haha.)
     
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dit topic doet me er aan herinneren dat ik al 12 jaar achterloop met fotoboeken maken van alles! ga wel meelezen voor de tips mbt filmpjes. Ik heb zelf van mijn oom een hele stapel dvd's gekregen met familie filmpjes van vroeger en ik vind het erg leuk om terug te zien allemaal. Kan me voorstellen dat dit voor de kinderen ook leuk is later om zichzelf met beeld en geluid terug te zien.
     
  12. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hmm, ik heb nu alleen op het fotogedeelte gereageerd, maar v.w.b. video's bewaar ik, op dit moment, alles op de pc en externe harde schijven. Precies zoals dat in het verleden met de foto's gebeurde, haha.
    Mijn man regelde de video's in de eerste jaren toen we nog een gewone videocamera hadden; hiervan heeft hij uiteindelijk een aantal dvd's gemaakt, van vakanties bijv.
    Zelf heb ik in de afgelopen jaren redelijk wat ervaring opgedaan met het maken/editen van video's en heb ik inmiddels dus ook eindelijk de kennis om hiermee aan de slag te gaan; en ik vind het nog leuk ook!
    Het staat dus op mijn lijstje om hier, zodra het qua tijd uitkomt, uiteindelijk per jaar en/of speciaal moment aparte dvd's van te maken :)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik dacht dus ook aan dvd's maken maar ik denk dat als het films voor bijv. de kinderen zijn dat digitaal bijv. usb? Dan handiger is. Ik denk namelijk dat dvd's er niet meer zijn als deze generatie kinderen volwassen zijn.
     
  14. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Nog nooit van gehoord, maar even gegoogeld en ziet er leuk uit en lijkt me leuk om te doen. Waar haal je de spulletjes?
     
  15. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Persoonlijk hou ik daar geen rekening mee. Ik maak de albums - en uiteindelijk ook de dvd's - voor mezelf/onszelf, om er van te genieten zolang het kan. Ik zal het sowieso daarnaast wel altijd digitaal bewaren op externe harddisks e.d. Ervan uitgaande dat die voorlopig nog bruikbaar zullen zijn en ik van daaruit altijd nog voor een andere opslag kan kiezen als het nodig is :)
    Dingen puur maken "voor de kinderen", om later mee te nemen bijv., doe ik persoonlijk trouwens niet.
    Mijn ervaring is, over het algemeen, dat degene die het allemaal maakt er veel meer waarde aan hecht dan degene voor wie het uiteindelijk gemaakt wordt ;) (Als in; de meesten vinden het leuk dat ouders foto's/video's bewaard hebben, maar willen niet opgezadeld worden met een kast vol albums/films/etc. Dat is leuk voor als ze op bezoek gaan bij de ouders.)
    Uitzonderingen daargelaten natuurlijk :)
    Maar voor mij is het dus écht iets wat ik zelf leuk vind om te doen; als het een "moetje" wordt, omdat ik het voor de kinderen zou doen - met het risico dat ze het niks aan vinden uiteindelijk - dan hoeft het voor mij niet. Ik vind het belangrijk om er vooral zelf plezier aan te beleven; ik "moet" het immers maken ;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Het wordt niet aan mij gevraagd, maar ik ben toch even zo vrij om te reageren :p
    Zelf koop ik mijn spullen voornamelijk bij Scrapdelight.nl en Scrapbookdepot.nl
    Er zijn nog meer winkels - als je zoekt op scrap(book) gerelateerde dingen dan vind je er genoeg - maar ik vind zelf het aanbod en de prijzen het beste bij deze twee.
     
    sillies vindt dit leuk.
  17. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Dank je! Kan ik het ook ergens in een winkel kopen? Ik heb nl. geen idee waar ik mee moet beginnen en dan is het handig als ik wat kan zien. En druk je foto's op 10x15 af of verschillende formaten?
     
  18. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Scrapdelight heeft ook een fysieke winkel in Linschoten waar je alles krijgen kan :)
    Verder zijn er nog een aantal, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee, dus daar kan ik weinig over zeggen.
    De foto's print ik thuis (professionele kwaliteit) omdat ik dat het fijnst vind en de printer toch heb - ik zou er dus niet speciaal een hele dure printer voor aanschaffen. (Een (tweedehands) Canon Selphy is bijv. wel een optie hiervoor als je zelf wilt kunnen printen.)
    Qua formaat zijn de standaard maten 10x15 cm (4x6 inch) en 7,5x10 cm (3x4 inch) - zowel horizontaal als verticaal. Wanneer ik dus een 3x4 foto nodig heb dan print ik gewoon twee foto's op één.
    Verder zijn er nog allerlei andere hoezen te krijgen met andere formaten en indelingen, maar zelf vind ik het het meest praktisch om met deze twee maten te werken. (Ik gebruik ook 95% van de tijd dezelfde indeling qua hoezen)
    Zo af en toe print ik ook een speciale foto op het volledige formaat van een hoes (12x12 inch = 30,5x30,5 cm), gewoon omdat het kan met mijn printer en ik het gaaf vind :p (En zo kan je nog veeeeel meer variatie aanbrengen in de formaten, maar het hoeft allemaal niet natuurlijk.)
     
    sillies vindt dit leuk.
  19. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Bedankt voor de tips. Ik ga me er verder in verdiepen, lijkt me leuk om te maken!
     
  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Elk kwartaal upload ik alles naar de computer. Zoek alles uit en bestel de fotos.
    Die plak ik handmatig in boeken dus niet digitaal.
     
    Leanneke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina