wat doen jullie....de pil of het spiraaltje?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Moesje78, 14 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ik ben benieuwd welke vorm van anti conceptie jullie (straks) weer gaan gebruiken...

    Ik vind mijn man nog te jong (30) om zich te laten steriliseren, en eigenlijk ben ik zelf de pil ook wel een beetje zat. Blijft over een spiraaltje.....maar daar hoor en lees ik ook veel negatieve verhalen over....

    Dus wat doen jullie en waarom?
     
  2. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb tussendoor de pil steeds gebruikt en mijn man laat zich hierna sterriliseren, maareh mannen vinden zichzelf nog te jong met 50 hoor hahahahahah (moet je beetje doorheen kijken) een sterrilisatie bij een man is trouwens best goed ongedaan te maken (kleine kans op complicaties) dus STEL er gebeurd was is het nog niet helemaal einde verhaal..
     
  3. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik ga voor mirena, heb ik hiervoor ook gehad en dat beviel prima. Gelijk na het verwijderen weer een goede, regelmatige cyclus gehad en tijdens de mirena werd ik nooit ongesteld. Heerlijk!


    Overigens...steriliatie ongedaan maken bij een man lukt heel vaak niet hoor! Ik heb als verpleegkundige op urologie gehad en daar kwamen nogal eens mannen om dit ongedaan te laten maken, maar het lukt vaker niet dan wel.
     
  4. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik zit zelf te twijfelen over een hormoonstaafje.

    En een sterilisatie is niet altijd ongedaan te maken hoor!
    Bij 10% lukt het niet meer om het te herstellen:

    Indien de sterilisatie minder dan 10 jaar geleden heeft plaatsgevonden, is de kans op herstel van de doorgankelijkheid van de zaadleiders ongeveer 90%.

    http://www.fertiliteit.info/content/fer ... eratie.asp
     
  5. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ik ken ken 5 mannen bij wie het zo gelukt ie dus nooit slechte ervaringen gehoord...

    Spiraal gaat ook bij heel veel mensen mis en daar hoor je meer van als ik eerlijk ben (er kan toch bevruchting plaats vinden namelijk) en als je dan je spiraal laat weghalen omdat je toch zwanger bent heb je weer grote kans op miskraam.
    Daarnaast ken ik al heel veel vrouwen die maandenlang ongesteld waren ook niet erg prettig..

    Maar zoiezo het feit dat er een eisprong KAN plaatsvinden vind ik al geen fijn idee.... qua leven e.d.

    Ja bij een vrouw is het ongedaan maken helemaal niet mogelijk dus is 90% best een grote kans tot nu toe ken ik al 3 mannen waarvan de vrouw op natuurlijke wijze gewoon weer zwanger zijn geworden , 1 die is nog bezig en 1 via onnatuurlijke weg... dus best een redelijke kans...

    Maar dat ligt er dus aan of je echt geen kindje meer wilt...
     
  6. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Ik gebruik de nuvaring.. pil is niet mijn ding en een spiraaltje durf ik niet :oops:
     
  7. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    @mamavanesmee: Daar zat ik ook nog over te twijfelen, maar nu las ik net dat je de nuvaring per ongeluk kwijt kunt raken als je hard moet persen met de ontlasting. En aangezien ik regelmatig verstopte darmen heb, zou ik het dan niet echt vertrouwen. Dan zou ik elke dag willen controleren of dat ding er nog zit...

    (las ik trouwens op een betrouwbare website)

    Wat is jouw ervaring hiermee?
     
  8. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    sinds wanneer is dit? Woont een vrouwtje achter mij die heeft het ongedaan laten maken en die is daarna nog 2x zwanger geweest en heeft gezonde kids gebaart!!!

    Maar goed dat zou ik ook niet doen hoor.



    Wat de nuvaring betreft, leek mij ook wel handig.
    Maaaaaaaar dat ding bleef bij mij dus niet zitten. heb je constant het gevoel dat je tampon niet goed zit en kun je dus bij elke plasbeurt dat ding terug op zn plaats drukken.
    Dus dat kan ook. Maar proberen kun je he taltijd natuulk, er zijn mensen die er heel content mee zijn.
     
  9. Mvjason

    Mvjason Fanatiek lid

    30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    donderdag laat ik de mirena zetten hij ligt al in de kast en donderdag gaat de gyn hem zetten

    waarvoor ik kies voor een mirena
    ik heb van de vk gehoord dat het een goed alternatief voor de pil is

    ik vind de pil niks doe vergeet ik gewoon ook al zie ik hem tig keer liggen ik denk daar niet aan

    en aan de mirena hoef je helemaal niet tedenken
     
  10. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik heb helemaal niets gebruikt.
    Gewoon cdtjes op de gevaarlijke dagen.
    Verder geen gedonder aan mijn lijf! ;)
     
  11. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Het bevalt me super.. 3 weken de ring in en 1 stop week. Ik kan me niet voorstellen dat tijdens het persen je de ring kunt verliezen.. en anders controleer je toch elke dag ;)
     
  12. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    misschien een rare vraag maar voel je de nuvaring niet tijdens het sexen?
    En ik heb gehoord dat als je al bevallen bent een nuvaring weer minder is aan te raden omdat het bekken wijder is.

    En voeren artsen al wel sterilisaties uit bij mannen van 30?
     
  13. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    nee je schijnt de nuvaring niet te voelen tijdens sex. Je zou em evt ook nog uit kunnen doen tijdens de daad zolang je em niet langer dan (ik dacht) 3 uur uithebt, kan het geen kwaad. Na afspoeling in lauwwater kun je em dan zo weer inbrengen zonder problemen.
     
  14. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Er zijn inderdaad vrouwen die hem voelen zitten. Eigenlijk hoort dat niet zo. Net als met tampons, die hoor je ook niet te voelen, maar ik voel ze altijd.

    Sterilisaties kunnen wel gedaan worden bij mannen van 30 hoor. Ligt er geloof ik aan hoeveel kinderen je al hebt, en of je er echt zelf achter staat ed. Daar laat een arts dan de keus vanaf hangen of hij het doet.
     
  15. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Hij vindt zichzelf niet te jong maar IK vind hem te jong.... ;)
     
  16. NewMama

    NewMama Lid

    1 mei 2008
    87
    0
    0
    hier ook de mirena, ik ben nog niet ongesteld geworden...blijft dit ook zo?!
     
  17. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben na de bevalling gewoon weer aan de pil gegaan. Die heb ik voor de zwangerschap jaren gebruikt en ben er tevreden over. Ik ben niet zo van anticonceptie 'daar beneden' hihihi... dat hormoonstaafje is trouwens ook niet veel positiefs te vinden. 2 vriendinnen van mij zijn met dat ding toch zwanger geraakt en 1 ervan is verwikkeld in een juridisch gevecht met Organon. Dit doet ze samen met een twintigtal andere vrouwen die ook toch zijn zwanger geraakt. Niet echt goede reclame dus ;)
     
  18. Bri

    Bri Niet meer actief

    Condooms. Wil geen pil slikken nu ik bv geef (en wilde ook eerst mijn cyclus goed op gang laten komen, dat is geloof ik wel gelukt) en spiraaltje heb ik nooit zien zitten.
     
  19. sweetdushi

    sweetdushi Bekend lid

    24 jun 2007
    685
    0
    0
    De pil.
    Ik heb 2 keer een spiraal gehad.
    En er 1 keer eierstokontsteking door gekregen.
    Dus mij niet gezien.
    En je hoort vaak dat mensen er doorheen zwanger worden.
     
  20. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    pff...
    zit hier ook al over na te denken..... omdat wij zo vruchtbaar zijn als konijnen....

    In het begin worden het toch de bekende rubbertjes.. omdat ik weer ga voor bv... maar daarna... (?)...

    heb ook geen zin om al die hormonen in mn lijf te slikken...

    Wat hebben mannen het toch makkelijk.....
     

Deel Deze Pagina