Wat doen jullie met speelgoed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gwenvd, 22 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ik heb 2 zoontjes, ruim 1,5 en 4,5.
    Speelgoed in overvloed :roflmao::D

    maar hoe doen jullie dat met speelgoed waar sporadisch mee gespeeld wordt? Doen jullie dat weg? Bewaren jullie dat?
    Ik probeer te wisselen, met boven en beneden maar toch blijft er speelgoed liggen. Best zonde en met het ook op een naderende verjaardag (over paar maanden) van de jongste is het misschien tijd er eens met de bezem door heen te gaan.

    heel eerlijk vind ik het lastig om T weg te doen, maar ik vind T ook zonde als er nauwelijks mee gespeeld wordt.
     
  2. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.137
    4.354
    113
    Home
    Ik laat ze zelf uitzoeken en wat ze niet willen geef ik aan de kringloop of ik bewaar het voor de jongste
    Alles wat kapot is gooi ik gelijk weg
     
  3. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Ze hebben eigenlijk niet zo heel veel speelgoed, of tenminste, wat er is, daar spelen ze heel regelmatig mee.
    Van de jongste ruim ik het af en toe op, dan gaat alles waar ze niet mee speelt in een tas en die gaat bij mijn zusje op zolder voor als zij nog eens een baby krijgt.
    Als er wel speelgoed is waar echt amper meer mee gespeeld wordt, dan app ik rond in allerlei appgroepjes (familie, vriendinnen etc) wie het wil hebben. Bijna altijd wel iemand die er blij mee is.
     
  4. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Kapotte dingen gaan gelijk weg, speelgoed met herrie verdween soms zo ineens (op die leeftijd) en op de huidige leeftijd laat ik ze idd ook dingen uitzoeken, maar dat is met 1,5 nog lastig.
    Wij hebben beneden speelgoed (trapkast), ze hebben op de kamer wat staan (puinhoop) en op de speelkamer (heel veel lego). Dus verdeeld over meerdere plekken, waardoor het aanbod per plek wat 'beperkter' is en ze makkelijker kunnen kiezen.
     
  5. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Ik bewaar het boven. En eens in de zoveel tijd gaat alles wat niet meer wordt gebruikt richting mijn ouders. Dat is mijn ‘dump’ plek haha. Eerste kleinkind hier dus als mijn broer en zusje kids krijgen hoeven die zo goed als niets meer te kopen. :o:
     
  6. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb hier veel verkocht/weg gedaan. Dochter speelt amper met speelgoed. Ze heeft nu poppen, keukentje, duplo (waar ze nooit mee speelt wat ik erg jammer vindt), puzzels, boekjes, houten trein en blokken. Baby speelgoed is gehalveerd en de helft naar een nichtje gegaan. Alleen het mooie en kwalitatief goede bewaard.
    Nu speelt ook mee dat ik naar houten speelgoed wilde gaan rn dus veel plastic heb verkocht.

    De little people staat nog op de twijfel lijstje. Als nummer 2 geen interesse heeft dan gaat dat op marktplaats. Misschien al eerder als het straks hier te vol staat door de box.
     
  7. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Ik heb een plastic bak met speelgoed in de garage en ik leg een paar dingen in de open kast om mee te spelen. Boven liggen alleen wat boekjes en knuffels in bed. Na een paar weken wissel ik wat dingen.
    Waar nooit mee gespeeld wordt gaat weg (kringloop bijv) en ik heb niet meer dan in de bak past. Die zit vol. Dus bij iets nieuws, moet er ook iets weg. Dat zorgt ervoor dat ik selectief koop.
     
  8. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Oh ja en sommige dingen waar nooit mee gespeeld wordt, blijkt mega interessant als hij het een maand niet gezien heeft.
     
  9. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Hier ongeveer dezelfde leeftijd als jouw kids.

    Beide hebben amper met babyspeelgoed gespeeld dus daar is bijna alles al van weg.
    Geen toettoet en Fisher price en dat soort speelgoed meer oja en van die nep plastic blokken ook weggedaan. Veel is naar de peuterspeelzaal gegaan. Die waren superblij met dat soort speelgoed waaronder ook nog wat houten puzzels, hoeveel moet je er thuis hebben. Zoon1 vond het vreselijk.

    Hebben heeeel veel Duplo dit gesorteerd in bakken.
    Een bak met carsauto's
    Een bak met paar verkleeddingen, dokters koffer, gereedschap enz
    Zoon heeft veel van bruder dat staat onder z'n bed samen met nog wat grotere dingen en 2 bedbakken met auto's enz.
    Playmobil is er een groot gedeelte naar neefjes en nichtjes gegaan. Leuk maar hoeveel moet je hebben. En nu kunnen ze daar met Playmobil spelen en bij ons met de Duplo.
    Zoon1 heeft nu ook al heel veel van kleine Lego en de kleinste van nog geen 1,5jaar speelt daar ook al mee. Wel zwaar onder toezicht hoor maar hij is zo geconcentreerd.

    Dan hebben we nog boeken spelletjes en een paar puzzels in de kast. Ook nog wat boerderij dieren. En niet te vergeten de knutsel spullen stiften enz ook nog in de kast.

    Zoon1 had eens een keukentje gehad maar die hebben we weggedaan werd niet naar omgekeken en best een sta in de weg. Zoon2 is gek op de keuken haha de echte want haalt maar m'n pannenkast leeg.

    Oja speelkleed in de woonkamer met een hijskraan en een houten garage. Daar liggen nu de cars auto's en de bakken Duplo in de vakken kast van ikea. De rest in slaapkamer en misschien wissel ik dat over een poosje wel weer.

    Zou vooral waar je jongste niet meer mee speelt, verkopen, weggeven. En misschien ook dingen waarvan je denkt zoals nepblokken als je bijv ook Duplo hebt wegdoen. Of waar ze echt niet mee spelen.
    Als het niet meer verkocht kan worden kan je het bijv naar de peuterspeelzaal doen, de kringloop, je hebt lootgroepen op fb, groepen voor mensen die het minder hebben en het goed kunnen gebruiken.
     
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.779
    113
    Ik snap wanneer het speelgoed van de oudste nog wil bewaren voor de jongste.
    Mocht je een zolder hebben zou Ik het daar neerzetten voor wat later voor de jongste. Als je een speelgoed plek hebt zo nu en dan wisselen.

    Wij hebben 1 kind maar als het klas die en hij speelt er niet meer mee dan verkopen we het of het gaat naar de kringloop.

    Bij spullen wat we verkopen via marktplaats krijgt hij wat geld voor in zijn spaarpot. Daar kan hij weer speelgoed voor kopen en spaart hij zelf voor.
    We zijn er mee begonnen met 4 jaar omdat hij absoluut geen spullen weg wou doen. Op deze manier had hij wel een leuke ervaring en is het minder erg.
    Inmiddels al verschillende dingen waar hij voor heeft gespaard. We hebben ook geen gezeur in de winkel, hij denkt er goed over na of hij hij het echt wil. (Inmiddels 6)
     
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.028
    17.041
    113
    Vrouw
    Ik heb een tijdje terug heel veel baby jongens speelgoed weggedaan.. zonder dat mijn zoontje erbij was, als het aan hem ligt wordt alles bewaard haha #loedermoeder
    Ik heb ook wat speelgoed op zijn kamer uitgezocht en naar zolder gedaan (o.a. zijn toet toet auto verzameling)
     
  12. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Hier ligt alles voor het grijpen in de speelkamer, hij bepaalt zelf wel wasr hij mee speelt. Nu opeens na een jaar weer met zijn houten trein bijvoorbeeld.
    Maar ik geef toe dat het luxe is om die ruimte te hebben natuurlijk.
     
  13. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.163
    590
    113
    Normaal gesproken gaan wij 1x per twee maanden naar de kringloopwinkel. We vullen dan tassen met spullen waar we vanaf willen en voor iedere ingeleverde tas mag zoontje 1 ding uitzoeken. Hij is dan dus gemotiveerd om na te denken over zijn speelgoed. Ik help wel mee met het vullen van de tassen, zo ga ik af en toe door de dvd-verzameling, gaat er wat kleding mee, keukengerei wat we toch niet gebruiken etc, het hoeft dus niet alleen speelgoed te zijn.

    Nu kan dat al een tijdje niet helaas, en we missen dat wel.
     

Deel Deze Pagina