Wat doen met ouder kind tijdens de thuisbevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door littlemunchkin, 22 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Nu ons plan A in duigen is gevallen moeten we een plan B bedenken.

    Wat deden jullie met de oudere kinderen een thuisbevalling? Familie gaat helaas niet, we wonen er te ver weg voor.
     
  2. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wat was plan A? Voordat die suggesties gedaan worden.
     
  3. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Oeps dubbel
     
  4. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Plan A was dat toch schoonouders hierheen zouden komen, evt met buren of vrienden die kort opvangen. Maar dat willen ze niet, zijn ze op terug gekomen.
     
  5. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Op laten halen. Ik vind kinderen bij de bevalling echt een no go. Dus door een oppas, vrienden etc op laten halen.
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.334
    113
    Hier heeft zoon bijna de hele bevalling geslapen. Hij werd om 7 uur wakker en toen heeft m’n schoonmoeder hem opgehaald. 8 uur ben ik bevallen.
    ls ik naar t ziekenhuis had gemoeten was schoonmoeder bij ons thuis gebleven, als hij snachts wakker zou worden, had ze hem opgehaald.
    Nu kwam het heel mooi uit.
    Voor z’n middagslaap hem weer opgehaald. Kennis kunnen maken met zusje en in eigen bed weer slapen.
     
  7. Bebis

    Bebis Actief lid

    3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Wat jammer dat plan A niet doorgaat. Ik zou een oppas regelen. Je kunt ook bij de leidster van het KDV vragen of zij eenmalig zouden willen oppassen ivm de situatie bijvoorbeeld. Of een goede vriendin? Succes!
     
  8. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Willen ze hem wel ophalen? Dan zou ik daar voor gaan.
     
  9. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wat vervelend! Is het niet kunnen (gezondheid laat het niet toe) of niet willen?

    Ik zou toch buren of vrienden vragen als familie te ver woont. Het is tenslotte maar eenmalig zoiets en ik zou het niet erg vinden om dan een kind op te vangen.
    Is er ook geen ander familielid die naar jullie toe wil komen zodra het begint?
     
  10. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Was bij ons ook lastig, familie te ver weg, iedereen was net op vakantie of werken dus van het hele lijstje dat we hadden bleef bijna niemand over. Maar uiteindelijk kwam de vader van een vriendje hem ophalen en anders hadden we nog een andere buurvrouw kunnen vragen. In zulke situaties wil iedereen toch wel helpen, gewoon vragen!
     
  11. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Waarom willen ze niet?
     
  12. TSCM

    TSCM Actief lid

    13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Bij ons is het ook niet helemaal dichtgetimmerd, maar dat komt omdat ik niet goed weet wat ik wil. Wil ze iig niet te ver weg.

    Als ze erbij willen zijn en ik voel me daar ook ok bij, mogen ze erbij blijven. Als ze slapen, maak ik ze sowieso niet wakker...

    Als ze weg willen, kan ik de ouders van de vriendje bellen of mijn schoonzus. Dat doe ik echter liever niet omdat zij zelf ook allemaal een gezin hebben en dus een druk schema.
     
  13. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Hier besloten we zoon gewoon door te laten slapen. Alleen werd hij toch nog wakker op het moment dat ik moest persen. Partner wilde hem net terug in bed leggen, alleen besloot zusje er toen uit te komen. Dus zoon heeft uiteindelijk op bed gezeten (wel aan het hoofdeinde uiteraard) meegemaakt dat zijn zusje werd geboren. Alleen bij de nazorg en geboorte placenta is hij met pappa naar beneden gegaan.

    Achteraf ben ik heel blij dat hij erbij was, ook omdat zijn geboorte heel traumatisch is geweest. Heb denk ik wel 100 keer tegen hem gezegd hoeveel ik van hem hou :oops:

    Maar denk dat het voor iedereen heel persoonlijk is of je je kind erbij wilt of niet. En hoe oud je kind is. Mijn zoon is oud genoeg om te luisteren, maar te jong om daadwerkelijk te beseffen wat er gebeurt (behalve dan dat zusje er eindelijk was).
     
  14. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik denk niet dat we haar er echt BIJ willen hebben als in bij ons op de kamer. We willen haar echter wel in de buurt hebben(niet perse bij ons thuis hoor, maar niet een uur verderop) én we willen haar niet onnodig wakker maken. Ze slaapt door heel veel heen, dus we hopen dat als onze tweede snachts geboren wordt, ze ook daar doorheen slaapt.

    Schoonouders willen wel, maar ze willen haar alleen oppikken. En dus snachts ook wakker maken(wat we niet willen), snel wat warms aan en wegwezen(we willen juist niet dat ze het idee krijgt dat ze weg moet). Dat zien wij niet zitten, nog naast het feit dat zij dus als dichtstbijzijnde familie een uur verderop zitten. Dat vinden we te ver. Als we onverhoop wél naar het ziekenhuis moeten, dan zouden schoonouders sowieso te ver weg zijn(rest van de familie woont nog verder) voor de primaire opvang en ook in die situatie willen we graag dat zij gewoon in haar eigen bedje kan slapen enzo. In eerste instantie waren ze akkoord gegaan met onze wens om hier wacht te houden voor haar en overdag er een dagje speeltuin oid van de maken. Maar dat willen ze dus nu niet meer. :(

    We gaan wat vrienden en buren vragen of ze op de bellijst willen/kunnen staan en de gastouder heeft inmiddels ook aangegeven standby te willen staan, alleen moeten we dan alsnog iemand hebben die haar daarheen brengt.

    Dochter is bijna 3 trouwens.
     
  15. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    Mijn schoonouders hebben we snachts gebeld en die hebben beneden gezeten voor het geval dochter wakker werd. Uiteindelijk niet nodig, ik ben om 6u bevallen en om 7u werd dochter wakker en kon ze meteen bij d'r zusje kijken. Als ze wakker was geworden zouden schoonouders haar mee naar huis hebben genomen, ook op 1u rijden.
     
  16. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Hmm vreemd zo, maar ouders/schoonouders zijn soms wat eigenwijs. Ik zou een belijst maken ja en vragen of ze haar dan komen ophalen. Ik ben ook een snelle bevaller dus dat ging ook niet anders. Goed bijhouden wel wie wanneer je dochter wel/niet kan halen. Mijn man in zijn paniek begon eerst alle familie te bellen (terwijl die veel te ver weg wonen en niet konden), fijner als er een schemaatje is.
     
    water27 en littlemunchkin vinden dit leuk.
  17. Musti1234

    Musti1234 Actief lid

    10 okt 2018
    327
    166
    43
    Hier ging de oudste naar opa en oma, maar die wonen 2 min lopen. Partner zou oudste dan brengen. Uiteindelijk was mn oudste bij tante(gingen samen een dagje uit) toen mn vliezen braken, die heeft oudste toen bij mn ouders gebracht

    Jammer dat je schoonouders perse willen halen en niet bij jullie willen blijven. Misschien de gastouder idd een goed idee of anders vrienden.
     
  18. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Hier was mijn zusje bij de thuisbevallingen. Dus in nood (of bij wakker worden of wij naar het ziekenhuis) kon zij de kinderen opvangen. Gelukkig niet nodig geweest, ze sliepen er lekker door heen (bij nr 3 en 4 s avonds bevallen).
    Maar goed, ik snap ook wel als je verder niemand bij de bevalling wil hebben.
     
  19. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Mijn zoon is er doorheen geslapen. We hadden wel mijn broer gebeld. Die lag beneden op de bank te slapen voor het geval hij wakker zou worden. Om dus dat verhaal van @Noelle85 te voorkomen ;).
     
  20. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik was hier ook bang voor maar uiteindelijk braken mijn vliezen snachts maar kreeg ik pas om 14 uur weeen. Mijn man heeft dus zoontje gewoon naar opvang gebracht en mijn ouders hebben hem opgehaald. Uiteindelijk waren wij pas on 20.00 “klaar” met alles dus zoontje is daar blijven slapen en heeft sochtends kennis gemaakt. Rustig voor hem, rustig voor ons en een mooi moment.

    Voor snavhts hadden we buren stand-by staan en dan mijn ouders.

    Is er misschien een buurvrouw die stand-by wil staan om je kindje naar de gastouder te brengen?
     

Deel Deze Pagina