Wat doen met vruchtje

Discussie in 'Miskraam' gestart door Flamingo1990, 8 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Dag allemaal, vandaag het hartverscheurende nieuws gehad dat het hartje van ons kindje is gestopt met kloppen bij 7w2d, een paar dagen na de echo waarbij een mooi kloppend hartje te zien was. Dit weekend wat bruinverlies gehad met momenten over de dag heen, dus de verloskundige heeft vandaag bij 9w2d opnieuw een echo gedaan. Het kindje zit dus al twee weken leveloos in m’n buik. De verloskundige heeft het idee dat mijn lichaam het nu aan het afstoten is dus vindt het verstandig om even te wachten.

    Nu ben ik intens verdrietig en boos, maar ook heel angstig voor wat mij te wachten staat de aankomende dagen. Vooral de vraag: wat doe ik met mijn kindje? komt de hele tijd op. Weggooien/doorspoelen voelt ergens zo slecht... het is ons eerste kindje, los van hoe ver de zwangerschap was. Tegelijkertijd ben ik bang dat ik het niet kan verdragen om het bijvoorbeeld uit de toiletpot te halen. :(

    Hoe zijn anderen hiermee omgegaan?
     
  2. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Wat een ontzettend triest nieuws voor jullie, sterkte de aankomende tijd <3

    Je kunt evt een vergiet in je toilet hangen of op een emmertje plassen bijv. Ik heb vorig jaar ons kindje verloren tijdens het aankleden, dus in mijn onderbroek zeg maar. Ik heb mezelf en mijn man direct gedwongen om te kijken. Het kindje kwam in de vruchtzak en was met 11 wkn echt al een mini kindje om te zien. Ik wilde dat we goed keken om te aanvaarden dat het echt over was en vertellen dat we zijn ouders waren. Daarna een zkh opname incl curettage. De dag erna hebben we ons kindje bij het urn grafje van mijn Moeder begraven, zo lagen ze beide niet alleen.

    Mss heb je hier wat aan? Jou kindje is minder ver, dus ik weet niet precies hoe die eruit ziet. Maar probeer een mooi afscheid te houden, dan kijk je er later mooi op terug.
     
  3. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Bedankt voor je berichtje. Wat hebben jullie het mooi gedaan.. ik hoop dat het ons ook gaat lukken om dat op deze manier te doen. De vergiet is een goede tip, dat maakt het al een stuk makkelijk.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  4. Brenda028

    Brenda028 Fanatiek lid

    18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Hi meis,

    Nav het andere topic hier ook even je verhaal gelezen. Heftig om te lezen, vooral ook omdat het in hoofdlijnen enorm op mijn verhaal lijkt. Wij hebben alleen gekozen voor een curretage

    Als ik gekozen had voor de optie wachten dan had ik het ook zeker opgevangen. Mijn tip zou zijn maak foto’s zodat je later ook nog terug kan kijken als je dat wilt. Dat vond ik namelijk echt het nadeel van de curretage dat je het niet gezien hebt en dus ook niet iets hebt om op terug te kijken. De geopperde begraaf optie vind ik heel mooi. Al is het maar in je eigen tuin.

    Wij hadden natuurlijk niets om te begraven (weefsel van een curretage moet opgestuurd worden voor medisch onderzoek), maar we hebben een klein herdenk potje gemaakt van klei. Met ons zoontje samen. Nouja, hij is 1,5 dus heeft vooral toegekeken en er af en toe op geslagen waardoor het een beetje misvormd is. Maar daardoor is het wel echt van ons hele gezin samen. Daar hebben we de echo foto in gedaan van toen het hartje nog wel klopte. Die staat nu bij ons op het dressoir in de woonkamer. Misschien voor jullie ook een leuk idee? Zo is je kindje toch niet opeens vergeten want hoe pril ook je had al verheugd op dat het bij je zou zijn.

    Ik wens jullie heel veel sterkte en als je frustratie, verdriet, je verhaal kwijt wil of wat ervaringen wilt delen mag je me altijd een pb sturen

    Veel sterkte❤️
     
  5. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Dag Brenda, dankjewel voor je bericht. Wat een verdriet he, volgens mij vergeet je zoiets nooit meer.. hopelijk doet de tijd de pijn enigszins vervagen. Jij ook nog sterkte met het verlies. Ik vind het idee van een gedenkplekje heel mooi. Ik was ook aan het nadenken om de echo een mooi plekje te geven. Het is ons eerste kindje en we houden zoveel van hem of haar.. we zullen het nooit vergeten. Die verdient een plekje in ons huis.

    Ik ga proberen het kindje op te vangen.. maar het lijkt me ook lastig tussen al het bloed in. Ik las ergens dat iemand in bad was gaan zitten en daar alles eruit heeft laten komen, dus misschien is dat ook nog een idee.
     
  6. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Wij hebben ons vruchtje in het doosje gedaan van mijn man zijn manchetknopen die hij droeg bij ons trouwen. Daarbij hebben we een stukje woestijnroos gedaan (gesteente) en het begraven tussen de walnotenbomen die in een 3 hoek staan geplant in onze weide. Een mooie witte roos erop en zo was het voor ons goed.
    Ik heb een mooi beeldje gezocht van een baby in baarmoeder en dat staat nog steeds op onze slaapkamer.

    Heel erg veel sterkte....
     
  7. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Toen ik de miskraam van 12 weken had, viel het mini kindje ook in mijn onderbroek. Na 2 weken in de vriezer te hebben bewaard, hebben we besloten om het te laten cremeren. En het zakje staat nu samen met een beertje op de kast. Ik wil er een urn voor kopen. Ik heb een mooie urn gezien met een hand met daarop een vlindertje. Ik moet het nog steeds bestellen.

    We wilde het niet achter in de tuin begraven omdat we niet zeker weten of we hier blijven wonen. En we waren bang dat een dier het zou opgraven. Dan nog het idee om het in de tuin te begraven, vonden we ook niet zo'n fijn idee.
    Toen heb ik rond gebeld en omdat het mini kindje voor de wet niet als levend wordt beschouwd, is het niet verzekerd. Maar we konden het wel lagen cremeren voor een redelijk bedrag.

    Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat alles goed gaat.
     
  8. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Dankjewel voor jullie ervaringen. Wat hebben jullie het prachtig gedaan.. ik vind het heel fijn om te lezen dat anderen ook ervoor kiezen om het kindje een herdenking te geven, hoe klein dan ook. Mijn beeld bij een miskraam was altijd dat mensen er zo op reageerde van; hoppa en weg ermee.. alsof de komst er niet toe doet. Dit wil ik absoluut niet. Voor mij voelt het als m’n kindje. Ik heb het helaas maar 9w mogen dragen, waarvan het 7w2d heeft mogen leven. Maar het doet ertoe.
     
  9. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    wij hebben ons kindje begraven in de tuin van mijn ouders
     
  10. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het heel belangrijk is dat je je gevoel hierin volgt. Ik heb het zelf niet meegemaakt. Mijn miskraam kwam pas met 11 weken op gang. Maar het vruchtje was niet verder gekomen dan 5 weken. Er was geen hartje gaan kloppen. En was haast niet te zien. Dus ik heb het stolsel waar het in zat (duidelijk de grootste en daarna was op de echo ook te zien dat het weg was) op de wc verloren en voelde daar niks bij. Ik denk dat het bij een verdere termijn voor mij zeker anders zou voelen. Maar of ik het kindje dan zou willen zien weet ik niet. Daarom zeg ik: volg je gevoel. Zodat je later met een “fijn” gevoel terug kan kijken hierop. Het verdriet wordt uiteindelijk minder, zeker als er weer een nieuwe zwangerschap komt. Maar als je iets gaat doen waar je niet achter staat dan kan het zijn dat je er nog heel lang mee blijft worstelen.

    Heel veel sterkte...
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  11. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ik vind het ook belangrijk om te doen wat goed voelt! En ik kan ook helemaal begrijpen waarom je er nog helemaal niks bij voelde. Voor mij maakt het grote verschil dat ik al een hartje had zien kloppen. Vanaf dat moment ga je je instellen op een baby die eraan komt.... waarvoor was het nog iets abstracts en onzeker. Ik hoop dat ik het kan opvangen.

    Het duurt wel echt extreem lang voordat het vruchtje eruit komt... nu nog steeds niet. Ik weet niet of dat normaal is? Ik verlies wel bruin bloed en soort slijmvlies.
     
  12. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Je kan je kindje het beste op water bewaren als je nog foto's wil maken, het delen met je partner of ander belangrijk persoon.
    Via Google vind je er wel informatie over.

    Volg verder je gevoel. Zou zelf voor begraven gaan op een mooie plek en er bloemen bij uitzaaien.
     
  13. Annebeth

    Annebeth Bekend lid

    11 sep 2015
    688
    449
    63
    Wat een ontzettend verdrietig nieuws! Veel sterkte de komende tijd.

    Een tijd terug las ik over de watermethode, waar Jolien het ook over had. Misschien is dat iets wat bij jullie past.
    Wat anderen al zeggen, volg jullie gevoel en heel goed dat jullie echt stil zullen staan bij het hele gebeuren. Hoe vroeg het ook is, jullie zijn nu ouders.

    www.watermethode.nl
     
  14. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Oh dankjewel! De watermethode ziet er uit als een goede manier om het in eerste instantie bij me te houden. Ik hoop trouwens dat het vruchtje er nog intact uit ziet.. ik lees overal dat hoe langer het overleden in de baarmoeder verblijft, hoe groter de kans dat het afbreekt. Inmiddels zit de uk al 2,5 week overleden in mijn buik. :( en het wil ook nog niet echt op gang komen
     
  15. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Screenshot_20181011-213322.png
    Ik had zelf dit vlinder hoekje al ivm eerdere miskramen , nu een nieuw plantje gehaald en het vruchtje daarin begraven (wij hebben geen tuin)
    Eerst een paar dagen op water gehad om soms nog even te kijken, zo verdrietig maar ook bijzonder
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  16. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Heel bijzonder, fijn om het zo bij je te hebben thuis. Hier nog altijd geen vruchtje dat gekomen is.. ik wacht ik wacht. Hopelijk kan ik het opvangen.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  17. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Wat enorm vervelend dat ja na dit verdrietige nieuws ook nog zo lang moet wachten wil het er eindelijk uitkomen.. heel veel sterkte lieverd, dikke digitale knuffel
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  18. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Bij mij was het wat kleiner maar heb het toen gepakt en onder de kraan gewassen een foto gemaakt en gedag gezegd en toen doorgespoeld , Sterkte !!
     
  19. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Vandaag heeft mijn lichaam het vruchtje afgestoten. Het was helemaal intact, in een intacte vruchtzak. Je kon echt een mini mensje van 1 cm door de vruchtzak heen zien.

    Gelukkig heb ik het uit de toiletpot kunnen hengelen met een lepel, want het was er wel ingevallen. We hebben het begraven in een park dichtbij ons huis en een plantje erop gepland. Het voelde goed zo voor ons beide.
     
  20. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Sterkte fijn dat jullie zo afscheid hebben kunnen nemen hier in altijd je hart volgen .
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina