Wat doen wij fout met de hond?

Discussie in 'De lounge' gestart door saartje27, 19 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

    Wij hebben een Bordeauxdog van 17 weken oud. Heel lief beestje, lekkere kroelkont, erg lief voor de kids.

    Alleen.....we krijgen haar maar niet zindelijk.

    Zet haar erg vaak buiten, na het eten, slapen, spelen enz.
    Meestal gaat ze zeker elk uur naar buiten toe. Ze plast en poept dan ook netjes buiten.

    Maar....zodra ze binnen komt parkeert ze haar reet waar het haar uitkomt en pist ze gewoon weer vrolijk verder.
    Zet haar dan meteen weer buiten en ruim het plasje op. Na zo'n 10 minuten laat ik haar weer binnen.

    Een paar weken geleden ben ik al bij de dierenarts geweest met dit probleem. Ze hebben haar urine onderzocht en daar kwamen geen gekke dingen uit.

    Wat doen wij fout?

    Groetjes
     
  2. Noukie1982

    Noukie1982 Actief lid

    7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Laat je haar lang genoeg buiten elk uur? Drinkt ze veel?
    Onze Rottweiler heeft er ook even over gedaan om echt zindelijk te worden. Hij dronk ook erg veel (geen medische oorzaak), dus dat ben ik een beetje gaan begeleiden. Niet meer constant een volle bak neerzetten, maar vaak kleinere hoeveelheden aanbieden.
    Buiten erg enthousiast doen als ze een plasje maken en lang genoeg buiten houden. Niet afstraffen voor plasjes binnen, maar ik zei er wel wat van en parkeerde hem buiten. Ook had ik een bench, dat hielp ook wel.
    Het kan ook gewoon zijn dat jullie hond wat langer de tijd nodig heeft om zindelijk te worden. Als er niets medisch is gevonden dan is geduld de beste oplossing.
     
  3. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Op zich is het niet raar dat ze nog niet zindelijk is, zowiezo zijn de grotere rassen wat langzamer in hun ontwikkeling.

    Als ze binnen wat doet, negeren opruimen en de hond geen aandacht geven. Verder doorgaan met wat je doet en als een idioot uit je dak gaan, belonen, zeggen dat zo het zooooo goed doet!!!

    Laat de buuren maar denken dat je niet spoort, voor de hond is het wel leuk en op ten duur zal het kwartje heus wel vallen met: als ik buiten wat doe is mijn baasje zo leuk en krijg ik lekkers dat ze het voortaan enkel nog maar buiten wil doen.

    t kan ff duuren maar probeer vol te houden!

    en ga binnen nou niet straffen of van die oudbollige dingen zoals de neus er doorheen halen enzo, zo maak je dr bang en dit werkt echt averechts!

    heel veel suc6!
     
  4. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    We hebben voor haar een bench. Deze wil ze 's nachts nog wel eens een keer bevuilen met plas.
    We belonen haar heel goed als ze buiten is geweest en daar heeft geplast.
    Boos worden of met de neus er door heen halen doen we inderdaad niet. We weten gelukkig zelf dat dat totaal geen nut heeft.

    Verder dus veel geduld hebben met haar. Hoop dat het goed komt.

    Dank je wel.
     
  5. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Misschien speelt ze buiten te veel en " vergeet" ze daardoor om even goed te plassen?
     
  6. sasjuh

    sasjuh Fanatiek lid

    8 jun 2010
    2.558
    0
    0
    operator
    In mijn vel
    Dat zindelijk maken kan soms even duren, en 17 weken is nog jong, met een hond is het altijd twee stappen vooruit en eentje weer naar achteren, geduld, liefde, aandacht en beloning buiten zijn de sleutelwoorden :)
     
  7. Mimuutje

    Mimuutje Actief lid

    9 nov 2010
    437
    0
    16
    Roosendaal
    Wij hebben ook een pup, die nu bijna helemaal zindelijk is(op af en toe een ongelukje na). En in het begin pakte we hem gewoon op en zette hem buiten. maar we zijn er wel achter gekomen dat ie dan niet weet dat hij iets fout doet.
    We zorgde gewoon dat ie schrok als ie plaste of we riepen wel foei of pakte hem even bij de nekvel en pakte hem dan op om hem buiten te zetten en dan erbij blijven staan en pas als hij de rest eruitgeplast had, en je hem heel vrolijk beloond had dan mocht ie weer mee naar binnen.

    Je moet gewoon een beetje gaan proberen :)
    En inderdaad nooit zijn neus door de plas halen want dat maakt hem juist erg bang.
     
  8. Tahnee

    Tahnee Actief lid

    22 jul 2010
    106
    0
    0
    Hi saartje,

    Bordeaux dog's staan er om bekend dat ze laat zindelijk worden! Gewoon blijven proberen en op een gegeven moment is ze ineens zindelijk! Hier was tie na 6 maanden nog niet zindelijk...;)(vooral snachts nog niet), ben toen na het avondeten geen water meer in zn bak doen en toen was ie ineens zindelijk! Heel veel succes, heeft bij mij ook lang geduurd, maar uiteindelijk komt het goed! Liefs
     
  9. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Echt waar ja? Dat wist ik echt niet. Dus het ligt helemaal niet aan ons.

    Begrijp ik nu dat je ook een Bordeauxdog hebt?
     
  10. FairyLaughs

    FairyLaughs Niet meer actief

    hij is pas 17 weken.. gewoon Heel veel geduld hebben.. je doet het prima hoor. niets veranderen ! hij wordt vanzelf wel zindelijk als je zo blijft doorgaan

    oja.. 1 ding wat je wel kan veranderen is bv geen water geven na 7 uur savonds.. zoals al eerder gezegd is
     
  11. Mango26

    Mango26 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    4.219
    62
    48
    around the corner
    17 weken is echt nog heel jong om helemaal zindelijk te zijn hoor...
    Dus maak je geen zorgen!!!
    Mijn monstertje was met een half jaar eindelijk helemaal plasvrij binnen, het heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar je doorzettingsvermogen wordt uiteindelijk beloond!

    Blijven belonen bij het buiten plassen, niet straffen als ze het binnen doet, maar juist negeren en haar gelijk buiten zetten als je het ziet gebeuren...
    Bij reutjes duurt het langer dan bij teefjes maar bordeauxdoggen staan bekend om hun 'lompheid' en laksigheid dus geef het nog even de tijd...
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Je bent op de goede weg, maar inderdaad, geduld hebben. Onze vorige hond heeft er ook veel langer over gedaan voor ze zindelijk werd dan die we nu hebben, zelfde ras, zelfde aanpak.
    Inderdaad, na het spelen, na het eten, na het slapen laten plassen, of tenminste proberen. Als hij buiten plast, belonen en als je er 'jaaa, plassen' bij zegt als hij het doet, leer je hem tegelijkertijd op commando plassen, want als je dat maar vaak genoeg zegt, leggen ze die link wel. Haha, klinkt misschien wat dom, maar als het hoost buiten of je wilt hem tijdens een lange autotocht laten plassen, hoef je dat alleen maar te zeggen en ze gaan vaak gelijk plassen.
    Succes, het komt vast goed!
     
  13. 1984Wen

    1984Wen Actief lid

    28 jun 2010
    200
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Heerlen
    wij hadden toen onze stafford nog pup was een routine.
    Als wij opstonden ging hij naar buiten.
    Op vaste tijden eten en drinken aanbieden daarna ging hij altijd 45 minuten de bench in (die bevuilde hij niet) en daarna ging hij naar buiten om zijn behoeftes te doen.
    Vanaf 19.00 uur kreeg hij geen eten en drinken meer. Hij was op deze manier best snel zindelijk en toen hij niets meer binnen deed lieten we het water steeds langer staan.
    En natuurlijk als hij wat buiten deed heel goed belonen.
     
  14. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Strooi op haar plasplekje wat peper, als je dan snuffelt zal ze daar niet weer gaan plassen.
     
  15. Rica

    Rica VIP lid

    16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    heb geduld meid, soms duurt het wat langer! het komt echt wel goed! wees alleen consequent, je hoeft niet te slaan maar Foei op een strenge toon.
    mn moeder had dit met haar pup die het nu eindelijk door krijgt! Zij geeft haar na 7 uur geen water meer en elke keer als hij wat heeft gedaan krijgt hij een klein koekje.
    tja gewoon volhouden, denk dat het wel goed komt!
     
  16. LieseLeentje

    LieseLeentje VIP lid

    18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wat wij ook deden was de hond de kamer uit en het ongelukje dan schoonmaken.

    Onze mechelaar teefje was ook pas met 6 maanden echt zindelijk. Wel hebben we 2x overnieuw kunnen beginnen door een heftige darminfectie en later een baarmoederontsteking, toen pakte ze het wel veel sneller weer op.

    Heel veel succes ermee, je krijgt er zoveel voor terug!!
     
  17. Tahnee

    Tahnee Actief lid

    22 jul 2010
    106
    0
    0
    @ saartje

    Haha nee het ligt echt niet aan jullie!
    Sorry ja, stond niet heel duidelijk vermeld.. Maar dit is onze tweede bordeaux!:) Wel beiden reutjes, maar heb met beiden zindelijkheidsprobleempies gehad.. Duurt gewoon wat langer dan normaal haha.:p Maar goed, zoals ik al zei gewoon zo doorgaan, dan komt het vanzelf ECHT goed! En na het avondeten niet meer laten drinken!
     
  18. Skye

    Skye Niet meer actief

    Hier ook een hond die er erg lang over heeft gedaan om echt helemaal zindelijk te worden! Toen ik haar in huis kreeg heeft ze de eerste week niet eens buiten geplast. Liep ik daar een uur door het park en dan kwam ik thuis en ging ze gelijk zitten plassen. Kon ik haar weer oppakken en weer naar buiten gaan. Na een week ging het redelijk, maar totdat ze 5 maanden was heeft ze altijd nog wel ongelukjes gehad. Vanaf 5 maanden heeft ze niet meer in huis geplast! Gewoon doorgaan zoals je nu bezig bent. Het komt echt vanzelf goed als je op deze manier blijft trainen!
     

Deel Deze Pagina