Wat ik me toch gisteren meemaakte... Ik ging boodschappen doen met Jelina, eenmaal ingeladen, Jelina in de autostoel gezet, en karretje terug brengen. (afstand auto-kar) 20 meter. Kom ik terug bij de auto werd ik aangesproken door een ouwe vrouw. Waar ik het lef vandaan haalde mijn kind in de auto te laten zitten terwijl ik boodschappen ging doen Ik: Pardon, ik ben alleen mijn kar terug gaan brengen. Zei: Niet waar ik sta hier al een hele tijd en dat kind zit de hele tijd alleen in de auto! Ik: Komt u eens even met mij mee. Wij de winkel in, ik tegen de kassiere: Even een vraagje, was ik net alleen boodschappen aan't doen, of had ik nog iemand bij mij (kassiere is een bekende van mij). Nee zegt ze, je had je dochtertje bij je. Ik: nou deze mevrouw beweert dus dat ik mijn kind in de auto laat zitten terwijl ik boodschappen ga doen. Kassiere: Nee mevrouw dat is niet waar, ze had haar kind net bij zich, en trouwens waar bemoeit u zich mee. Ze vertrok zonder nog een woord te zeggen. Ouwe mensen...
En dan zeggen ze "die jeugd van tegenwoordig!" Dat had ze niet tegen mij moeten zeggen GRRRRRR grom nu al van woede!
Tja, wel vervelend dat je op deze wijze wordt 'aangesproken'....... Zou er ook echt even beduusd van zijn denk ik. Aan de andere kant, hoeveel is er wel niet gesproken over babytjes en kindjes 'alleen' achterlaten in een auto? Denk voornamelijk dat deze oude dame daardoor zo tegen je reageerde. Let wel; ben wel een beetje blij dat er dus ook wel oplettende burgers zijn....
Belachelijk, de manier waarop deze vrouw dat doet. Wees eerst zeker van je zaak voordat je iemand zo aanspreekt. Sorry hoor, ik vind dit echt absurd. Tuurlijk is het goed dat mensen oplettend zijn, na al die nare berichten over kindertjes die een uur of langer in een hete auto zitten, maar dit is typisch iemand die niet op heeft staan letten. Ik zou dus zelf nooit terug zijn gelopen naar de kassa, bekijk het lekker!
Is ze wel helemaal lekker? Fijn dat er een sociale controle is, maar zo'n ouwe moet dat maar niet doen. Die verbeeld zich nogal wat
haha kan me voorstellen dat je op dat moment echt kwaad kan worden om zoiets,maar vind het aan de andere kant wel goed dat het in de gaten gehouden wordt. Heb dus wel eens naast een auto gestaan waarbij dus wel iemand echt boodschappen aan het doen was terwijl er een baby in een maxi cosi lag te slapen in de auto. het had geen 5 min. langer moeten duren anders had ik dus wel de politie of iets gewaarschuuwd.
Het gaat natuurlijk op de manier waarop. Ze had ook kunnen vragen, mevrouw was u nu boodschappen aan het doen, terwijl de kleine in de auto zat? Om vervolgens een excuses te kunnen aanbieden als het niet zo was i.p.v weglopen.
Dat je nog de moeite neemt om het te bewijzen. Ik zou gewoon gezegd hebben "dat is niet uw probleem mevrouw" en zou weggereden zijn.
o wat irritant, als je kind nou echt al een tijd in de auto zat dan heeft ze gelijk maar om nu voor maar een paar seconde zo te reageren dat slaat nergens op. Ik heb het eens gehad met mijn zoontje, hij was toen rond de 1 jaar en wou steeds geen schoenen aan (elk kind krijgt wel zo´n periode). Hij schopte zijn schoenen weer uit en ik deed die tijdens het boodschappen doen achter in de buggy. Kwam er een man naar me toe waarom mijn zoon geen schoenen aan had en dat ik een slechte moeder was want ik deed nog niet eens schoenen aan. Nou ik wordt niet snel boos maar toen schoot ik echt uit mijn slof, waar hij het lef vandaan haalde om zo te beoordelen terwijl hij van niets wist. Bah, soms moeten mensen hun mening voor zich houden,
Je had ook kunnen vragen waarom ze je autoraam niet ingeslagen had om je kind te redden, dit was ook eeeeerg dom van haar dat ze dit niet heeft gedaan
hahaha.. het blijft een oude dame.. weet je hoe lang een minuut voor een oud persoon wel duurt.. voel al als 15 minuten voor ze dus voor haar gevoel zat je kindje ECHT de HELE tijd in de auto hahaha
ohww oudere mensen bah kan er ook zo slecht tegen..! alysia heeft ook wel eens zoeits stonden we in de rij van de supermarkt was super druk in de rij en alysia sloeg me in me gezchtje dus ik pak haar handjes vast en zeg tegen haar op een boze toon ''dat mag niet'' waarop ze gaat huilen. Wij negeren haar dan komt er zo oud wij van aagh meissie toch moet je zo huilen en krijgt ze dus aandacht.. dus ik zeg mevrouw dat mag niet ze was neit lief waarop ze zegt ooh jullie meissie is wel lief en aai ze ik zeg wilt u NU weg gaan was donders... sommige mensen..... pfff waar bemoeien ze zich mee
Poeh, ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat ik ABSOLUUT niet aardig was gebleven En ik was al helemaal niet de winkel in terugggelopen omdat één of ander seniel oud mens zich met zaken bemoeit die haar niets aan gaan.
Nou ja waar bemoeit zij dr eigen mee zeg.. Ik was nog niet eens terug gelopen naar de cassiere was gewoon in me auto gestapt en weg gereden. Ik zou ook niet netjes kunnen blijven tegen zo'n iemand.
Oh my gosh! (en die bejaarde stug vol blijven houden dat ze in de auto zat alleen #-o ) Geweldig dat je bent terug gelopen! goede actie