Wat een verdriet

Discussie in 'Miskraam' gestart door Moppie35, 15 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Na 11 weken zwangerschap hoorden wij maandag dat het hartje van ons kleintje niet meer klopte. Net behulp van medicatie is de miskraam gisteren op gang gekomen. Wat was het schrikken toen ik de mini naar buiten voelde en zag komen. Ik was acuut in shock. Daarna hebben we samen ervoor gezorgd dat het losgemaakt werd van de rest en hebben we het in een bakje water gelegd. Soort van op de automatische piloot. Erna stortte ik in. Vandaag zou ik eigenlijk nog een dosis medicijnen moeten pakken, maar gevoelsmatig is het echt klaar. Wie voelde dat ook zo en klopte het ook?

    Liefs, Moppie
     
  2. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ooh meid
    Heel veel sterkte
    Op hoeveel weken was het hartje gestopt?

    Wat je kan doen is eerst langs ziekenhuis gaan voor al een controle echo en dan kunnen ze zien of er nog veel weefsel zit of niet.
    Wel al positief dat het vruchtje al afgekomen is

    Ik heb in april hetzelfde meegemaakt maar dan op 10 weken ontdekt dat het hartje gestopt was op 8 weken en 4 dagen,
    2 dagen na een perfecte echo
    We hebben het vruchtje begraven bij men ouders

    Na regen komt zonneschijn, zie maar naar mijn handtekening
     
  3. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Heel veel sterke :( het is niet eerlijk he.
     
  4. Curitiba

    Curitiba Fanatiek lid

    21 dec 2015
    1.447
    393
    83
    Veel sterkte meis! Ik weet hoe ongelooflijk veel pijn het doet.
    Maar de tijd zal de pijn verzachten en hopelijk hebben jullie binnenkort een gezonde baby
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sterkte! ⚘
     
  6. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Wat een lieve reacties. Hier is het hartje met 10.1 gestopt. Dus enorm schrikken als je tien vingertjes en teentjes kunt tellen, echt al een complete baby. Het woord miskraam voldoet voor mij niet meer. Die met 5 weken heette voor mij zo, maar nu deze traumatische ervaring erbij komt.... nu heb ik ‘ons kindje verloren’. Klinkt misschien heel gek, maar de lading dekt de ervaring anders niet voor mij :(

    Na mijn eerste miskraam ben ik direct zwanger geraakt van ons zoontje, maar ik vraag me af of ik het emotioneel nu wel aankan....
     
    Maiasaurus vindt dit leuk.
  7. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Sterkte! Hier hetzelfde meegemaakt. Ik had daarna nog 2x 4 pillen nodig voor ik schoon was, terwijl er voor mijn gevoel al veel was uitgekomen. Hoe moeilijk ook zou ik dat dan toch doen.
    Neem verder goed de tijd om afscheid te nemen, te rouwen en uit te rusten.
     
  8. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig :(
    Heel veel sterkte
    Ik zou toch nog een x die medicatie nemen voor zekerheid. Als er nog wat zit raakt dat los. Anders kan je infecties krijgen
     
  9. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ooh meid pff
    Dikke knuffel
     
  10. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Och meis, wat erg! Veel sterkte!
     
  11. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    wat een hoop verdriet.. Ik herken je gevoel helemaal dat het voelt alsof je een kindje hebt verloren.. de term miskraam is gewoon niet voldoende voor de pijn emotionele en fysieke die je ervaart en voor wat je verliest. Wij hebben ons kindje begraven in het park en een plantje erop gepland, dat voelde als een afscheid.
    Heel veel sterkte met je verlies. Hopelijk kunnen jullie het ook een fijn plekje geven.
     
  12. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Dank je wel. We gaan hem (het blijkt een jongetje) morgen bij ons in de buurt in het bos begraven. Dat plantje is een mooi idee! Of ik haal een zakje met zaadjes.
    Vandaag heb ik onze zoon van 1,5 heel kort laten kijken en verteld dat de baby uit mama’s buik was, zijn kleine broertje was en altijd bij ons zal blijven in onze hartjes. Hij zei ‘Hey’, pakte het dekseltje en legde dat erop. Niks zwaars, heel luchtig. Voor mijn gevoel heel natuurlijk en nodig. Mijn vriend was in shock, hij vroeg zich af waarom ik dat deed. Ow wat was ik verdrietig, alsof het iets vies of engs is? Het is ons kindje, perfect zoals het is. Uiteindelijk bleek het schrik te zijn en begreep hij mijn keuze wel. Voelde me even zo niet begrepen. Voel me in deze situatie sowieso heel snel niet begrepen en snel alleen.
     
  13. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Heb gisteren een echo gehad waaruit bleek dat alles wel weg was, precies zoals ik voelde. Alleen nog n slijmlaagje dat vanzelf met volgende menstruatie gaat komen. Medicatie zou overbodig zijn gaf vk aan. Als ik krampjes blijf krijgen gebruik ik ze morgenavond als extra, maar ga daarbij vooral af op mn gevoel.
     
  14. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Gelukkig! Hopelijk herstelt je lichaam zich dan snel weer. Veel sterkte de komende tijd!
     
  15. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Ach je hebt het al een keer mee gemaakt. En ook dat je daarna weer snel zwanger raakte. Toch zullen jullie altijd aan deze kinderen denken. Ik hoop dat je goed naar je gevoel luisterd en niet denkt dat je sterker moet zijn, neem de tijd om dit te verwerken en noem het inderdaad zoals het voelt, wat een liefde zul je gevoelt hebben bij het zien van jullie kleintje. Heel veel sterkte want ook dit is rouwen.
     
    Moppie35 vindt dit leuk.
  16. Phloxie

    Phloxie Actief lid

    15 mei 2018
    395
    381
    63
    Vrouw
    Sterkte @Moppie35 ! Ik lees nu pas dat je je kindje nu echt verloren hebt. Wat een verdriet, ik wens je een goed herstelproces zowel mentaal als fysiek, waarna jullie weer vooruit kunnen en durven kijken. Xx
     
    Moppie35 vindt dit leuk.
  17. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Hallo mama’s,

    Hier liggen de laatste 4 cytotec pillen nog steeds. Wilde ze zondag inbrengen, maar mijn lijf ging zelf flink aan de slag, werd gek van de krampen. Merk dat mijn lijf met momenten blijft krampen. Dus logisch gedacht heeft cytotec dan geen meerwaarde meer, toch? Ben niet zo van pillen gebruiken zonder duidelijk doel nl...
     
  18. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Je kan vragen of ze een echo maken om te zien of het nodig is. De pillen kunnen ook als extra zetje dienen omdat je lichaam niet altijd zelf alles eruit krijgt.
    Let er wel op dat je geen koorts krijgt of teveel bloed verliest, dan sowieso zsm bellen.
     
  19. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Ik heb donderdag al n echo gehad, waarbij men zei dat bijna alles weg was, behalve een 1,5 cm brede band met slijmlaag. Heb erna nog een flinke ‘prop’ verloren, denk een ophoping van die slijmlaag....
     
  20. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Nog even een update. Uiteindelijk bleek dat ik nog bij lange na niet schoon was (?) waardoor na een extra dosis pillen toch werd besloten tot curretage. Daarna zeiden de artsen dat ze er nog veel meer uitgehaald hadden dan t leek te zijn op de laatste echo. Nu zou ik wel echt schoon moeten zijn. Al dagen geen bloed meer. Voelt zo leeg :(
     

Deel Deze Pagina