Wat eet je baby vandaag?

Discussie in 'Voeding' gestart door yake, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Misschien dat we elkaar kunnen inspireren met héérlijke recepten....

:)

Vandaag heb ik klaargemaakt:

-Stamppotje van rode en groene paprika en Chinese tajer.

Ze vond het heerlijk!

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse at vandaag hetzelfde als gisteren.
    Gisteren kookte ik aardappels, boontjes uit eigen tuin en appeltjes van eigen boom. :D
    Even in de staafmixer, en voor twee dagen tegelijk gemaakt, omdat wij vandaag nasi aten.
    Hij vind alle groentes heerlijk. Rijst of macaroni heb ik nog niet geprobeerd eigenlijk. Lijkt me ook moeilijk omdat er geen zout en kruiden in mogen zitten.

3. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    hier heeft hij gisteren pasta gegeten, pasta met tomatensaus, broccoli en wat gehakt er door. hij vond het heerlijk. maar meestal vindt hij alles lekker wat ik maak voor hem.

wat hij ook heerlijk vond, geroerbakte champignons en courgette met aardappel en een stukje biefstuk. mijn vriend heeft het hem gegeven en die zat ook mee te snoepen :)

4. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Waaaaat voor Chinese dingen? :)

Juul eet vanavond snijboontjes met aardappel.

Ik ga me van het weekend maar eens buigen over hapjes met vlees of vis en over het toevoegen van rijst, pasta en/of couscous. Weer een nieuwe fase in haar drukke leventje...

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee eet vanavond,aardappel et brocolli en een mini braadworstje

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    vandaag hadden we aardappels, bloemkool en zalm. Voor het eerst heb ik een ministukje zalm door z'n prakje gedaan, hij at het gewoon. Eigenlijk was het ook te weinig dat je het kon proeven. :)

7. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Wat raden jullie aan als eerste hapje met vlees of vis?

Ik dacht aan een hapje met tonijn (op water), courgette en couscous of spaghetti met wat rundergehakt, tomaat en courgette. Zijn makkelijke happen om in te vriezen.

8. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    worteltjes met aardappel!

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    vandaag was het bloemkool met rijst. Saai, maar makkelijk voor mama ;)

10. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    pureer jij de rijst of geef je het zo door de bloemkool gemengd?

11. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Vandaag was het hier rode rijst (gepureerd met gekookte tomaat) en spercieboontjes! Het was een succes!

Alleen inderdaad moeilijk te pureren die rijst! Ik heb het iets zachter kunnen maken met wat kookvocht, maar zacht werd het niet.

Wat kan ik met courgette en aubergine doen? Gewoon koken en serveren met aardappel?

12. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ík heb het enigszins weten te pureren (met gekookte tomaat er door heen) in de Babycook, wel moest ik er extra kookvocht doordoen.

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ga ik van de week ook eens maken!

14. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Dat zijn kleine knolletjes. Je schilt ze en kookt ze als aardappel. Te koop bij toko's en de uitgebreide Albert Heijn's. We zagen ze laatst liggen bij de AH en mijn man werd gelijk enthousiast aangezien ze dit in Cuba geven aan babies. Voor ons is het ook makkelijk dat je ze los kunt kopen, we eten zelf echt maar eens in het jaar (en dat is veel) aardappelen. Mijn dochter vindt het heerlijk.

15. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Pasta wil ik van de week eens maken, maar dan vegetarisch. Ik wil met vlees en vis nog voorlopig even wachten.

Ook hier een erg dankbaar kind. Tot nu toe eet ze alles wat ik voor haar maak. Alleen is ze geen liefhebster van fruit. Ik geef het haar wel iedere dag.

16. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Noemen we dat ik Nederland geen meiknolletjes? Mijn man heeft een groentenzaak met heel veel tokospul en exotische groenten en vruchten, maar ik ken het niet (hij waarschijnlijk wel hoor). Ik zal eens googelen. Edit: lama, lijkt niet eens op meiraapjes... ;)

17. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik pureer de rijst.
    Ik heb een goede staafmixer met processor die krijgt het wel fijn.
    Het hapje blijft wel structuur houden, dus zo fijn als olvarit wordt het nooit (das ook niet mijn bedoeling!)

18. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hier gister een vegetarische hap, wat courgette, tomaat en champignons in de bakpan met een klein beetje olie. Even laten fruiten en met wat water laten stomen/bakken. Het was zo klaar. Dat heb ik gepureerd en wat macaroni er doorheen (ongepureerd). Fleur is wel wat ouder. Toen ze nog geen 1 was bakte ik niet hoor! Maar de 'gezonde' vetten hebben ze over het algemeen wel nodig.

Groetjes, M

19. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    :) Nee, totaal niet! :)

Zojuist rijst met aubergine en tomaat geserveerd. Smullen!

Gisteren had ik de rijst nog gepureerd, maar nu gewoon gegeven met de aubergine en tomaat (fijn gemaakt) er doorheen. Gaat perfect. Ik pureer die rijst niet meer.

20. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Juul had vandaag verse erwtjes met peentjes en aardappel. Dat is hier verreweg favoriet!

Ik heb weer een paar uur in de keuken gestaan en heb nu kleine porties aardappel en couscous ingevroren. Ik weet nog niet of dat echt handig is, maar het lijkt me handiger variëren als ik de groenten en bijproducten los invries en later bij elkaar mik.

Echt vers koken lukt hier nauwelijks, merk ik. Ik volg een streng dieet, mijn man is pas om half 8 thuis en Juul eet al om half 5... Hoe doen jullie dat?

Deel Deze Pagina