Wat eten bij maagzuur/misselijkheid zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Baby4, 15 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    Rijstewafels, volkorenkoekjes die hielpen bij mij ook. At voor slapen gaan een volkorenkoekje en kamille thee met honing dronk ik. En ze lagen op me nachtkastje voor als ik weer met maagzuur wakker werd. Daarna op me linkerzij gaan liggen. Al moet ik zeggen slapen met voedingskussen ook wel hielp!
     
    Baby4 vindt dit leuk.
  2. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik hoop voor je dat het blijft helpen! Fijn dat je nu in elk geval weer even kan genieten van die kleine in je buik!
     
    Baby4 vindt dit leuk.
  3. Baby4

    Baby4 Bekend lid

    1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Jij hebt blijkbaar echt issues met jezelf. Als het je dwars zit dat jij het wel hebt ingenomen terwijl mijn arts het afraadt dan hoef je het niet op mijn arts af te reageren. Blijf het vooral gebruiken zou ik zeggen. Heb gelukkig een arts die heel voorzichtig is met het voorschrijven van medicatie. En nogmaals ik geloof eerder mijn arts dan dat ik jou geloof omdat jij het toevallig gebruikt zou hebben.
     
  4. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Wow.... doe even normaal zeg. Ik mag toch verbaasd zijn? Ik probeerde je alleen te helpen hoor. Ik heb deze zwangerschap overigens geen omeprazol geslikt, dat was bij mijn dochter, maar zou het rustig weer doen. Ik was gewoon verbaasd en geloof het inderdaad niet op basis van wat ik zelf heb onderzocht en geadviseerd heb gekregen. Dat mag toch? Ik zeg nergens dat jouw huisarts liegt. Ik wens je nog oprecht het beste en geef aan dat ik hoop dat je iets hebt wat helpt tegen je klachten en dan reageer je zo. Beetje de pot verwijt de ketel dit.
     
    78Sandra vindt dit leuk.
  5. maaike3

    maaike3 Bekend lid

    31 aug 2009
    772
    255
    63
    ik heb in me vorige zwangerschappen ook gewoon op recept omeprazol gebruikt. Heb het nu gekocht bij kruitvat idd. na bijna 18 weken rennies ben ik er heel blij mee ik at zo 8 per dag.
     
  6. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik zit ook met zo'n gigantische maagpijnen door zuur, ongeacht wat ik eet (bijna niks). Brood lukt me niet, maar getoast dan weer wel. Eet ik dan met kipfilet en geitenkaas.
    Omeprazol heeft me in al mn zwangerschappen geen steek geholpen :cry:. Rennies nog minder.
    Gaviscon (zuigtabletten) lijkt nu iets aan verlichting te geven, moet ik wel non stop zo'n ding in mn mond hebben (smeeeeeerig). Antagel heb ik wel eens tijdens zkh-opnames gekregen. Deed ook weinig of heel kort.
    Zolang ik maar blijf slikken is t iets minder heftig. Ik ben dan geneigd vanalles te eten, maar dan is het weer janken van de pijn. Vandaar de Gaviscon. Verder is het hopen op betere tijden.
     
  7. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Hier werkt Antagel erg goed, ik heb alleen s’avonds en s’nachts last dus neem het na het avondeten en voor het slapen. Werkt veel beter dan Rennies!

    Sterkte ermee, erg vervelende kwaal!
     
  8. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.392
    113
    Nee omeprazol remt de aanmaak van maagzuur.

    Renoir, antagel regels pH neutraliseren het wel maagzuur wel.
     
  9. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Hier ook mega last van maagzuur..
    Ben er vorige maand toch maar voor naar de huisarts gegaan en heb ranitidine gekregen. Nou wat een verademing.. ik kon ineens weer liggen in bed. Wel merk ik dat ik er weer steeds meer last van heb dus probeer ik vanalles om het inder controle te houden.. overdag kan ik het nog wel redelijk redden met rennies en antagel. De arts adviseerde om het af te wisselen zodat je de beste werking zou hebben. Ik probeer altijd zo lang mogelijk zonder, maar als het niet gaat dan gaat het niet. En dan savonds na het avondeten os het belangrijk om niks meer te eten en alleen nog maar water te drinken. Dan rond een uur of half 8/8uur een tabletje en dan kan ik met een beetje mazzel om 22uur naar bed :) het lukt niet altijd, maar meestal wel.
     
  10. mom2be88

    mom2be88 Bekend lid

    14 mrt 2016
    652
    165
    43
    Hier hielp vanille vla om dat maagzuur gevoel weg te krijgen! Verder niet te gekruid eten
     
  11. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Bij mij werkte dat averechts.. dit kwam er heel snel weer uit inclusief hetgene wat ik daarvoor met moeite had gegeten..
     
  12. mom2be88

    mom2be88 Bekend lid

    14 mrt 2016
    652
    165
    43


    Hier waren de kinderartsen in het ziekenhuis bijna anti maagzuur remmers bij reflux...... ons dochtertje had dat en kreeg absoluut geen medicatie mits het zo heftig was dat ze bij wijze van spreke bloed spuugde. Dit omdat er heftige bijwerkingen aan zitten en er andere methodes zijn om het te verlichten. De arts vertelde dat ze vroeger ongeveer strooiden met die medicaties maar dat ze dat nu absoluut niet meer willen. Alleen als het niet anders kan.
     
  13. mom2be88

    mom2be88 Bekend lid

    14 mrt 2016
    652
    165
    43

    Echt? Dat hier gelukkig niet! Trok dan weg! Maar nu met ons tweede kindje op komst heb ik er (nog) niet heel veel last van. Soms een beetje. Ben benieuwd of dat dit keer weer helpt of misschien niet.
     
  14. Baby4

    Baby4 Bekend lid

    1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Bij mij werkte het idd ook averechts. Ik kreeg het nog harder terug. Heb gemerkt dat als ik probeer over te geven net voor het slapen dat ik dan het maagzuur eruit krijg, lijkt het wel. Het is bij mij rond 22uur op zn heftigst.
    Ik word ook gewoon echt misselijk van de maagzuur.
    Heb antagal gekregen maar ik probeer het zo min mogelijk te gebruiken.
     
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Raar van die Omeprazol. Ik kreeg op een gegeven moment koliekpijnen en zulke erge pijnaanvallen dat ik enkel plat op de grond kon liggen. Ik kon op zon moment gewoon niet praten, niet zitten, zelfs ademen deed zon gruwelijke pijn dat ik alleen maar kon huilen. Qua eten ging enkel droge dingen nog. Toen ik ging ik wekenlang 40 mg Omeprazol gebruiken en my God wat een geweldig middel. Ik kon weer normaal functioneren. Maargoed dat terzijde.
     
  16. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Ik heb ook gewoon omeprazol voorgeschreven gekregen door de gynaecoloog. Zolang je je gewoon aan de maximale dosering houdt mag je het gewoon tijdens de zwangerschap gebruiken.
     
  17. Babyaapje

    Babyaapje Bekend lid

    28 sep 2018
    786
    866
    93
    Vrouw
    Zoetermeer
    Gember thee met citroen
     
  18. Babyaapje

    Babyaapje Bekend lid

    28 sep 2018
    786
    866
    93
    Vrouw
    Zoetermeer
    Het verbaast me dat iedereen naar medicatie grijpt. Gember thee werkt echt heel goed tegen misselijkheid en is ook nog eens natuurlijk..

    Snijd de gember in stukjes met wat schijfjes citroen, doe er kokend water bij en laat even trekken.
    Je kan de gember ook koken, maar dan wordt de smaak wat sterker. Niet iedereen houdt hier van. Succes ermee.
    De smaak kan even wennen zijn, maar het wordt vaak aangeraden bij zwangerschapsmisselijkheid.
     
    Baby4 vindt dit leuk.
  19. Baby4

    Baby4 Bekend lid

    1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Het werkt bij mij helaas niet goed tegen de maagzuur en juist averechts.
     
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Bij mij gaf maagzuur geen misselijkheid maar wel dusdanig erge pijnaanvallen dat ik niet meer functioneerde. Het is dan toch niet zo verbazingwekkend? Ik liep er al weken mee rond en had het graag eerder gewild. Ik weet wel wat ik straks zou doen mocht diezelfde pijn weer op komen zetten..
     

Deel Deze Pagina