wat eten jullie met sinterklaas?

Discussie in 'De lounge' gestart door natjeb85, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

    Saar22 Niet meer actief

    Aangezien het op zaterdag is patat. De week ervoor vieren we het bij mijn ouders en eten we ook patat. Pepernoten en chocolademelk bij pakjesavond en that's it. Met kerst doe ik er overigens ook niet echt aan mee. 2e kerstdag is zaterdag dus patatdag, zijn we heel strikt in:D
     
  2. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ik denk soep met een stokbroodje maar alles kan nog veranderen.
     
  3. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.012
    3.478
    113
    Vrouw
    Hier gewoon een normale avondmaal. Geen idee wat het wordt, dat zie ik op de dag zelf wel.
    Doordat we Sinterklaas in beste grote groepen vieren (1x 11 personen, 1x 22 personen), zijn er heel veel kado's... Dus uitgebreid tafelen zit er vaak niet in.
     
  4. Jkuil01

    Jkuil01 Bekend lid

    6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier heb ik vorig jaar pannenkoeken met speculaaskruiden gebakken voor een extra Sinterklaas gevoel!
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Stampotten met speklapjes, rookworst etc. Niet te uitgebreid, want de kids hebben toch geen rust om lang aan tafel te zitten op een avond zoals dat.
     
  6. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Dat ga ik mee eens opzoeken :)
     
  7. Monique1985

    Monique1985 Fanatiek lid

    7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Wij vieren het altijd thuis met opa's oma's neefjes ichthes oom tantes .. Ik doe meestal mini snackhes ofzo .. De Sint komt elk jaar hier en nu al om 17:30 lekker vroeg dus .. Vorig jaar om 21:00 uur en dat was waardeloos zo lang wachten voor de kids .. En door de dag heen snoepen en kekker druk zijn .. Ze hebben gewoon geen rust op zo'n dag
     
  8. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik haal vaak zon schaal met allerlei vleeshapjes, gehaktballetjes/ kipjes etc bij een speciaal winkeltje ( hapjesschaal.nl) dan nog wat losse tapa dingen, zoals rode pepers met kruidenkaas erin bv etc en komkommer en dan met wat stokbrood erbij. Lekker afhappen wat ze lekker vinden!
     
  9. kris8

    kris8 VIP lid

    17 aug 2009
    8.032
    0
    36
    heb je dan geen misselijke kinderen ? :)

    Overigens heb ik niet een standaard iets eigenlijk. Bij mijn schoonouders hebben we vorig jaar soep gegeten lekker makkelijk van te voren klaar te maken
    Verder natuurlijk wel in de middag wat te snoepen ( zoet ) en bij de soep nog wat hapjes op tafel
     
  10. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Meestal verse tomaten groente soep met stokbrood en salade. 's Avonds uiteraard strooigoed, chocolade, banketstaaf, minisaucijsjes..
     
  11. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.323
    842
    113
    Vorig jaar hadden mijn schoonmoeder en ik allerlei kleine gerechtjes gemaakt. Soort buffet tapas idee. Is goed bevallen dus dit jaar weer. Alleen opa en oma zijn erbij.
     
  12. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.323
    842
    113
    Kado's pakken we na het eten uit en dan zet ik ook pepernoten, chocolade en gevuld speculaas op tafel. Met warme chocolademelk
     
  13. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Erwtensoep met stokbrood en smeersel. Heb 15 mensen (incl kinderrn) te voeden dan. Lekker makkelijk.
     
  14. Cathelijne1986

    Cathelijne1986 Niet meer actief

    Ik heb een boek met allemaal cupcake recepten, hartig en zoet. Ik bak 4-5 soorten. Bijv Mexicaanse met avocadocreme, of ham kaas cupcakes. En dan zoet bijv met strawberry cheesecake of chocolade stukjes met gezouten caramel.
     
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Uhhh geen idee maar ieder geval iets makkelijks.
    Patatje halen of een ritje naar de afhaalchinees.
    Kinderen eten zich hier vol met kruidnoten etc dus zoveel trek hebben we niet.
     
  16. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Soep met een broodje

    Daarna wordt er gesnoept van het sinterklaas lekkers dat we op tafel zetten.
     
  17. Verox

    Verox Niet meer actief

    Wat handig is ligt enorm aan je gezelschap.
    Wij hebben vieren Sinterklaas ook met de hele familie, maar mijn dochter van 2 is het enige kindje.

    Verspreid over de dag krijgt ze dus cadeautjes met af en toe wat Sinterklaas-snoep.
    Tegen de avond gaan we gourmetten.
    Mijn dochter gaat dan tijdens of na het gourmetten naar bed.
    En dan vieren wij met de volwassenen Pakjesavond met onbeperkt snoep en lekkers.
     
  18. Leonike

    Leonike Bekend lid

    21 nov 2011
    521
    2
    18
    Ik heb vorig jaar poffertjes gebakken op pakjesavond.
    Kost niet veel tijd, valt goed in de smaak en is hier echt een traktatie.

    Wel veel zoet op zo'n dag, in combinatie met de pepernoten.
     
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eerst nog uitvechten waar we het gaan vieren (heel gezellig, not ;)), maar waarschijnlijk soep met brood, zoiets. Ook mensen die veganistisch eten (op eieren na) dus is toch iets lastiger.
     
  20. Dweeb

    Dweeb Niet meer actief

    Wij vieren Sinterklaas op 05-12 met mijn ouders. We halen dan bij de chinees een uitgebreide maaltijd met in ieder geval inktvisringen (anders krijg ik ruzie met mijn dochter aangezien ze dit echt super lekker vind) :D Lekker makkelijk en heerlijk eten!
     

Deel Deze Pagina