zo'n pijn van mijn darmen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door debora21, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Nou wat ik nu toch weer heb... Ik heb sinds dat ik zwanger ben best wel wat last van mijn darmen, maar ben veel vezels aan het eten, dus het gaat steeds beter. Maar vanochtend toen ik me klaar aan het maken was om te gaan werken, (werk in een warenhuis) kreeg ik zo'n pijn links in mijn zij ! :( Ik dacht; lekker op het gemak naar mijn werk lopen en dan gaat dat wel weg... Nou mooi niet dus, bij elke stap deed het meer pijn, en ben in totaal een uur op mijn werk geweest, en ik kon gewoon niet meer staan van de pijn. Naar de wc gaan helpt ook niet...
    Nu lig ik dus thuis op de bank, met de laptop en heb ik nergens meer last van, totdat ik opsta :evil:

    Voel me altijd zo schuldig als ik me ziek meld!
     
  2. MaMa WeN

    MaMa WeN Lid

    2 jul 2007
    47
    0
    0
    kapster
    nou ik ken de pijn die je heb mijn dochtertje is nou 9 weken,en had ook altijd wel least van darmen,maar nu heb ik al 2 keer in het weekend bij de huisartsenpost gezeten, zo`n vreselijke pijn schijnt toch dat me darmen zijn, heb nu movicolon zakjes,heb verder geen last meer nu

    groetjes
     
  3. MaMa WeN

    MaMa WeN Lid

    2 jul 2007
    47
    0
    0
    kapster
    je moet trouwens veel water drinken, en anders op de nuchtere maag een glas lauw water drinken, die tip gaf de dokter me gister,

    succes ermee groetjes!
     
  4. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Lauw water das een goede tip! thanks!
    Gewoon water drink ik wel veel.

    M'n baas dacht trouwens dat ik iets aan mijn blinde darm had! hahaha! Hij riep meteen dat ik naar het ziekenhuis moest bellen!
     
  5. Choco

    Choco Fanatiek lid

    30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Hahaha...je baas moet weer biologieles hebben: de blinde darm zit rechts :)
     
  6. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    :D haha, dat klopt, idd. Was ik zelf helemaal vergeten! Dat ga ik toch mooi tegen hem zeggen! 8)
     
  7. MaMa WeN

    MaMa WeN Lid

    2 jul 2007
    47
    0
    0
    kapster
    dacht ik eerst ook aan haha!maar je nieren zitten daar ook daar dachten ze eerst ook aan, nierstenen.

    groetjes
     
  8. liesje1981

    liesje1981 Actief lid

    25 sep 2006
    176
    0
    0
    nou meid je kan je lol op

    ik heb vanaf het begin van me zwangerschap tot nu last van me darmen

    ga je wel regelmatig naar de wc?
    ik zelf gebruik latuosesiroop als ik langer als 3 dagen niet bven geweest!
     
  9. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    's morgens gebroken lijnzaad door een glas jus d'orange roeren.

    Veel vezels betekent idd ook dat je meer water moet drinken.

    Succes.
     
  10. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb normaal ook veel last van mijn darmen en dat is alleen maar erger geworden.

    Links betekent dat vooral de laatste bocht van je dikkedarm de boel ophoudt. Iets wat mij goed helpt:
    1 of 2 kiwis'op je nuchtere maag, kwartiertje later hete, lichte thee met een mespuntje zout (2 koppen). Half uur later pas echt ontbijten.

    Dat mespuntje zout is even wennen, en eigenlijk is het zelfs het beste om alleen heet water met zout te drinken, doe ik ook wel eens, maar met thee toch lekkerder. Het zout maakt de ontlasting zacht en ook los van de darmwand. Het houdt de darmflora in tact, die soms alleen maar extra opdonders krijgt van middeltjes als Yakult en Activia.

    Verder inderdaad vezelrijk eten, maar hoe meer vezels, des te meer water/vocht daar tegenover moet staan, anders werkt het averechts. Vezels onttrekken vocht aan darmen.

    Succes!
     
  11. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Gelukkig ben ik dus niet de enige met dit probleem!
    Ik heb helaas wel een ander probleempje... Ik ben allergisch voor een heleboel fruit. :evil: Kiwi's en sinasappels zijn echt uit den boze, krijg ik gal bulten van. Klinkt een beetje raar, niet veel mensen hebben dit. Normaal gesproken heb ik er geen probleem mee, maar nu wil ik toch wel extra gezond leven. Ik heb wel vitaminen die ik slik. Voordat ik zwanger was kon ik die ook niet slikken, want daar werd ik ook ziek van, maar nu kan ik er wel tegen! :D

    Ik probeer zo veel mogelijk water te drinken, en dat glaasje lauw water 's ochtends heeft al geholpen !
     

Deel Deze Pagina