geknipt worden

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door mano82, 16 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik hoor van vele vrouwen dat zij geknipt zijn geweest en nadien soms twee weken moesten bekomen of de eerste week gewoon niet meer kunnen stappen van de pijn.
    Ik ben zo bang voor een knip dat ik nu al elke dag hoop dat de kleine er zonder knip doorkan... Misschien dat het dan wel scheurt maar dan is het tenminste op natuurlijke manier gebeurd.
    Wat zijn jullie ervaringen? En gebeurt zo'n knip vaak?
     
  2. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Van de knip zelf heb ik echt niks gemerkt, wist niet eens dat ze dat gedaan hadden.

    Daarna voel je het wel hoor, sjemig!
    Ik heb me rot gelopen met koude compressen en veel heel veel gespoeld.
    Ik heb er eigelijk best lang last van gehad, en tja je doet er weinig aan, als het moet dan moet het
     
  3. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb niet echt veel last gehad van mijn knip.
    Was natuurlijk wel gevoelig, maar het viel mij erg mee.
    Alleen zitten was de eerste week wel lastig, ik lag liever.

    En verder... het komt zoals het komt, ik was doodsbang voor een knip, daar heb ik me van te voren erg druk om gemaakt.
    Tijdens de bevalling heb ik niet eens gemerkt dat ik werd ingeknipt... zo zie je maar weer :D
     
  4. angela80

    angela80 Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    mijn knip was het pijnlijkste van de hele bevalling, :confused:
    hij werd in een wee gezet maar ik voelde hem desondanks wel :(
    en daarna heb ik geen moeite gehad met lopen maar wel erg met zitten,
    moest wel 10 keer verzitten voordat ik goed zat.en dan nog voelde ik hem.
    dus zo kan het ook helaas
     
  5. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Ik ben ook een beetje bang voor de knip (aangezien ik 100% zeker weet dat ik of scheur of geknipt word)

    Maar word een knip niet altijd met verdoving gezet dan?
     
  6. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Ik heb ook een knip gehad (ivm vacuum).
    Ik heb er helemaal niks van gemerkt (zonder verdoving). Ik kwam er pas achter toen de gyn zei dat ze me gingen hechten :)

    Ik heb er wel heel veel last van gehad. Het heeft wel een week of 8 geduurd voordat ik weer normaal kon gaan zitten.
    Maar dan moet ik er wel bij vertellen dat het was gaan ontsteken en er 1 plekje was wat niet dicht wilde groeien. Dat heeft ook een paar maanden geduurd voordat het dicht was.
    Ik heb ook heel wat compressen versleten in het zh :)
    En als je dan ook nog leuke verpleegsters hebt die je aan het lachen willen maken... :rolleyes: ;)
     
  7. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    wendyp, zou me er niet te druk om maken hoor. De knip wordt meestal tijden een wee gezet. Hierdoor voel je er echt niks van.
    Ik heb er helemaal niks van gevoeld of gemerkt.
     
  8. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Dat zegt iedereen al.... Ik kijk echt niet op tegen de bevalling (denk meer een verademing hihi) maar die knip, brrr
     
  9. angela80

    angela80 Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    normaal word er wel een verdoving gezet volgens mij,maar bij mij kon dat niet meer.
    en normaal gesproken hoor je ook niks te voelen als je word geknipt omdat dat in een wee gebeurt,
    maar ik was zeker een uitzondering,want ik had een goeue wee maar desondanks verging ik van de pijn
     
  10. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier werd inderdaad eerst een verdoving gegeven, voordat er werd geknipt.
     
  11. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Ik had ook vaak gedacht...als ik maar geen knip krijg.
    Maar op het moment zelf stond ik daar helemaal niet meer bij stil...wilde alleen maar dat Luca eruit kwam :)
     
  12. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Ik hoop dat je gelijk hebt!

    Is het slim om het aan te geven bij de vk? Dat ik daar bang voor ben? Aan de andere kant, dan weet ze het, maar wat kan ze ermee?
     
  13. zohra

    zohra Niet meer actief

    hoi,

    ik heb ook een knip gehad en ben van te voren verdoofd, volgens mij.
    ik voelde er niks van wel zegge ze dat je er met bv koud weer er nog last van kan hebben een bepaald druk gevoel zeg maar.
    je kan het aangeven bij de vk maar ja als je baby het benauwd krijgt of vast zit dan knippen ze wel en als ze denken dat je uitscheurt ook want dat is ook geen pretje nadien dan kun je beter een knip krijgen.

    sterkte gr sj
     
  14. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier ook na verdoving ingeknipt.
    De hele bevalling heeft niet zeer gedaan (was meer hard werken) maar het hechten van die knip dát heeft me echt pijn gedaan.
    Maar goed dat is binnen 5 min bekeken (althans bij 4 hechtinkjes zoals ik had)
    En ja de eerste paar dagen is het gevoelig/pijnlijk, maar ook dat gaat voorbij voor je het weet.
     
  15. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Ik was van te voren ook heel bang om ingeknipt te worden. Je hoort er van die horror verhalen over. Uiteindelijk is Thijmen via vacuum geboren, ze hebben het wel geprobeerd zonder knip (dat kan wel in principe), maar hij kwam niet over een richeltje heen. Toen hebben ze de knip gezet. Heb er echt helemaal niets van gemerkt! Was wel flink verdoofd dus had sowieso van de vacuum al niets gevoeld. Het hechten achteraf voelde ik eigenlijk ook niet, heel af en toe een klein prikje maar verder niets.
    De eerste week had ik wel wat last met zitten, maar ook de napijn is me wel meegevallen. Het was alleen opengesprongen, dus het duurde wel wat langer voor het dicht was.

    Maar alles bij elkaar is het dus heel erg meegevallen. Nu heb ik er eigenlijk geen last meer van (joepie :) ).

    Ik zou het wel aangeven dat je er tegenop ziet, dan weten ze dat. En misschien kunnen ze niet voorkomen dat je geknipt wordt, maar ze kunnen er wel voor zorgen dat je goed verdoofd wordt en je gerust stellen.
     
  16. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief

    Hoi hoi, ook ik ben ingeknipt en heb er niets van gevoelt! Stom eigenlijk he!

    De vk zei ineen:"Let maar even niet op mij" Ja, duh! Natuurlijk ga je dan opletten, want waarom zegt ze dat dan? Twee seconden later zet ze ineens een schaar in mijn muts! :confused: Ik heb er echt niets van gemerkt.

    Weet je wat pas echt pijn deed? Het verdoven. :cry: Dat deed pas zeer zeg! Ze had het wel helemaal verdooft, maar toch voelde ik elke hechting die werd gezet. En dat waren er veel zeg ik je... :confused: Het waren er 20 in totaal...............Nou daar word je niet vrolijk van.

    Succes met je bevalling!
     
  17. Boney

    Boney VIP lid

    23 dec 2006
    16.784
    0
    0
    Ik was ook erg bang voor knippen/scheuren. Maar wie is dat niet? Iedereen volgens mij en dat is logisch.
    Ik ben met de vacuum bevallen. De gyn zei dat hij me ging verdoven.
    Toen in een wee kreeg ik prikken in m'n schaamlip en een infuus in m'n arm ingebracht en ook nog de pijn van de pers wee. Ik heb de prikken amper gevoeld en de knip dus ook niet.
    Het hechten was wat gevoelig, maar goed, dan heb je je kindje en ben je zo blij dat het achter de rug is...
    Nadien wel veel last gehad van de hechtingen en litteken. En nog.
    De Gyn heeft er een potje van gemaakt met hechten. Het zat heel strak. De VK heeft al snel de buitenste er uit gehaald en dat luchtte op.
    Succes ermee.
     
  18. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik had ook schrik om ingeknipt te worden. Maar tijdens de bevalling heb ik hier echt geen moment aan gedacht. ik voelde de knip wel maar dan meer het idee alsof je in een kipfilet snijd :oops: dus gelukkig hier geen pijnlijke ervaring.
     
  19. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik was ook echt megabang voor dé knip... de hele gedachte vond ik al enger dan de gehele bevalling :confused:. Uiteindelijk was ik bevallen toen de gyn. tussen mijn benen ging zitten (om te hechten dus) waarna ik vroeg; 'Hallo, wat gaat u daar doen?' (haha). Hij vertelde dat ik was ingescheurd én was geknipt (zonder verdoving, mijn man vertelde nog dat ik was geknipt met een botte schaar :confused:), maar echt, ik heb er niks van gevoeld....

    De eerste paar dagen had ik wat last met zitten, ik ging er niet echt recht op zitten zeg maar, maar toen ze er eenmaal uitwaren (na 4 dagen geloof ik) ging het al een stuk beter.....
     
  20. emmyg

    emmyg Actief lid

    16 sep 2007
    172
    0
    0
    ik heb niks gemerkt van de knip. Voelde wel iets raars maar wist niet dat ik toen geknipt ben. Deed geen pijn of zoiets.

    Het hechten echter vond ik erger dan de hele bevalling. Hoop dat nooit meer mee te maken. Maar ben ook ontzettend bang voor naalden dus dat zal wel meegespeeld hebben.
     

Deel Deze Pagina