Ik heb het er eigenlijk nog nooit echt met iemand over gehad en ben er ook nooit mee naar een arts geweest, maar daar is het nu ook te lang geleden voor. Maar ik denk er nog regelmatig aan terug: Als kind had ik eens in de zoveel tijd dat ik bijv. op school aan het buiten spelen was op het schoolplein en dat ik dan een verkeerde beweging maakte met mijn hoofd of zo, en dat het dan net leek alsof er iets 'knapte' in mijn hoofd en dan werd mijn hoofd helemaal warm en was het net alsof ik bloed voelde stromen door mijn hersenen, heel snel en heel warm. Ik stond dan aan de grond genageld en kon dan even 'niks' totdat dat pijnlijke en nare gevoel weer over was... Vooral het gevoel van 'knappen' was erg naar en pijnlijk. Is er iemand die weet wat dit heeft kunnen zijn? Ik heb het alleen in mijn jeugd gehad tot een jaar of 11/ 12 en daarna niet meer volgens mij... Of is dit misschien een herkenbaar verhaal voor iemand hier?
komt het bij jou uit je nek? of echt in je hoofd? ik heb het ook wel gehad dat als ik een bepaalde beweging maakte dat het dan "knakte" maar dan in mijn nek en net wat jij beschrijft warm gevoel
klinkt een beetje als een zenuw die dan knel heeft gezeten tenminste dat was wat ik had vanuit mijn nek.
Ik heb dus excact hetzelfde he... Echt in mijn hoofd. en op dat moment doe je even niets anders meer, helemaal verstijfd. Had het vroeger wel vaker dan nu moet ik zeggen. Vroeger zo een 1x id 1,5/2 maanden ofzo. En nu alweer dik 1,5jaar niet meer gebeurd. Vond het ook altijd eng op dat moment.
Ok! Dus er zijn er meer die dat hebben gehad... Dus jullie weten ook niet wat dat was? @ Draak86: Dat had ik dan inderdaad ook: helemaal verstijfd staan en geen idee hebben wat me overkwam... Ik snap ook niet dat ik op zo'n moment niet gewoon even naar de meester ging om te zeggen wat ik voelde. Misschien een soort schaamtegevoel of zo?
Ik heb dit gevoel regelmatig in mijn nek. Alleen weet ik inmiddels dat het spieren/zenuwen zijn die over elkaar klappen of kort beknelt zitten(die even over elkaar schuiven en kort weinig ruimte hebben) daardoor word het snel warm en ga je door de grond van de pijn soms. Het voelt idd alsof je een bloeding hebt. Je kunt dan even helemaal niks meer. Dit heb ik via een arts gehoort toen ik eens vertelde dat ik daar last van had. Dit kan op allerlei plekken in je lichaam gebeuren maar in de nek/hals gezicht en hoofd heb je het meeste kans (het is een beetje hoe jou anatomie is)
Heb een beetje gespeurd op i-net. En er zijn meer mensen die dit hebben (gehad) en bijna allemaal toen ze jonger waren. Of iig veel vaker toen ze jonger waren. En er wordt gezegd dat het een zenuw is die even beklemd komt te zitten en dan weer los schiet. Vooral wanneer je een plotselinge beweging maakt. En als ik terug denk klopt dat wel want het was meestal met het erg snel draaien van mijn hoofd/nek.
@ Anna009 en Done: dan klinkt dat toch een beetje hetzelfde in de oren als Draak en ik in ons hoofd hadden. Weet je dan ook of dat schadelijk is? Waar ik zelf aan zit te denken: kon het niks met de groei te maken hebben van je hoofd etc....
Klopt ja, dat had ik ook bij snelle bewegingen. Ook een keer toen ik op het klimmenrek een draai maakte voorover. Ik kon trouwens niks vinden op internet en ik weet ook niet goed op welke woorden ik dan moest googlen.
Hier zit een bijna afgestuurde geneeskunde pipo bij, lees maar even: pijnscheut nek/hoofd [Archief] - Scholieren.com forum
ik heb het soms ook maar volgens mij zit de oorsprong inderdaad in mijn nek. de eerste keren schrok ik me helemaal lam.nu niet meer zo want ik leef nog steeds denk ik dan. de vorige keer ging het ook goed. en inmiddels heb ik bij mijn vader gezien hoe een thia, een herseninfarct en een hartaanval eruit zien en dat is heel anders. sindsdien ben ik er niet meer bang voor.
1 van de eerste keren schrik je idd!! En toen was ik nog jonger enzo maar dacht ik ook altijd dat het iets negs was. Ook later nog, maar ben echt een type die dan denkt van ohh ik wil het niet weten. en idd zoals jij zegt; ik leef nog haha.
Ik had dat ook vaak als kind. Vanuit me nek naar me hoofd. Ahhhh wat een rot gevoel was dat. Soms denk ik dat het weer gaat gebeuren maar het gebeurt gelukkig niet. Heel vaag was dat altijd hoor en zeer pijnlijk al zeg ik zelf
heel herkenbaar, eerst knak en daarna werd het gewoon warm/heet ik had het veel bij mijn oren en vooral links, al paar jaar niet meer gehad gelukkig
Ook ik heb hier wel eens last van. De laatste jaren beduidend minder. Inderdaad bij snelle bewegingen. Een ontzettend akelig gevoel. Meestal op een onhandig moment.... bijvoorbeeld tijdens een gesprek, waarin ik niet wil laten blijken dat ik ervan schrik en afgeleid ben door de pijnscheut. In het verleden aan mijn man en vriendinnen gevraagd of ze zoiets ook wel eens hadden, maar ze herkenden de 'klacht' niet, dus ik dacht dat het niet zo vaak voorkwam. Wel fijn om te lezen dat het niets vreemds is!
ik heb wel eens een soort steek in mijn hoofd doodeng vind ik dat. weet ook niet wat dat is maar steken komen in het hele lichaam wel eens voor maar je hoofd is echt eng mischien versta jij die steek wel onder knappen.
Tja net hoe je het noemt/ voelt. Bij mij was het inderdaad echt een steek/ knappend gevoel en vanaf dat moment stroomde er dan een warm gevoel vanaf die plek door mijn hoofd en stond ik helemaal verbouwereerd waar ik stond. Maar iedereen omschrijft zo ongeveer hetzelfde.... En zo te 'horen' hoef ik me waarschijnlijk dan ook geen zorgen te maken dat ik iets heb overgehouden hieraan...