Wat gebeurt er allemaal bij een 20-weken echo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Atlantis, 11 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Atlantis

    Atlantis Actief lid

    6 feb 2006
    134
    0
    0
    Hallo iedereen! Ik heb volgende week woensdag mijn 20-weken echo en ik kan haast niet wachten! Ben zo benieuwd! Ik vind het ook wel een beetje eng...

    Kunnen de meiden die al geweest zijn misschien wat meer vertellen over de gang van zaken? Zo'n echo duurt best lang toch? En kun je het geslacht ook zien?

    Groetjes van Wencke
     
  2. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ja de 20 weken echo vond ik wel veel leuker dan de 12 weken (wel even byzonder dat wel) Je ziet ook echt de vormgeving goed van het kindje...

    Als je in het ziekenhuis voor een echo gaat. Gaan ze zowiezo alles controleren of het goed is. Ze kijken of je kindje een hazenlipje heeft of een klompvoet. Of de nieren aanwezig zijn en goed gevormd, het hartje kun je ook ff zien (zie je echt van die bewegende hartklepjes). De vingertjes en de teentjes worden geteld, en als jij dat wil kunnen ze je ook het geslacht vertelllen :D

    Mijn pretecho was eigenlijk bijna hetzelfde ik kreeg die alleen ook nog op dvd mee.

    Tip: vraag of je het geslacht zelf mag raden, ben je er toch nog een beetje zelf achtergekomen! :D

    xxx Marijke
     
  3. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik sluit me bij Marijke aan, maar hou er wel rekening mee dat de kleine wel goed moet liggen om te zien wat het geslacht is.
    Er is een kans dat het zó ligt, dat ze niets kunnen zien ;)
    Mijn echo duurde 15-20min. (heb medische indicatie)
     
  4. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    En ze meten alles (hoofdje, rompje, beentjes).
    Mijn 20-weken echo duurde een dik half uur (zonder medische indicatie).
     
  5. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Sommige ziekenhuizen (of liever gezegd de persoon die het doet, wil het ook nog wel eens op videoband zetten.
     
  6. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ja ik had dus een pretecho en heb het op dvd laten zetten, en nog een extra dvd met foto's, was wel duur hoor, maar je kindje zit er slot van rekening maar 1 keer in je buik..
     
  7. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Afgelopen dinsdag hebben wij onze 20 weken echo gehad...helaas hadden we een ontzettend chagrijnige vrouw...ze heeft ons eigenlijk niet veel verteld en het geslacht kon ze niet zien zei ze....we waren na afloop zo teleurgesteld omdat we er zoveel van hadden verwacht
     
  8. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Nou dat is ook niet erg leuk zeg, ze kan zich toch wel een beetje inleven in jullie wat een rotvrouw zeg bah :evil: Nou als jullie het alsnog willen weten dan zou ik maar voor een pretecho gaan..
     
  9. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.151
    402
    83
    De 20-weken echo is een echo die eigenlijk alleen ingevoerd is om vooraf ernstige afwijkingen op te kunnen sporen. Daarom wordt er dus gekeken naar de niertjes, het hartje, de hersenen, handjes, voetjes etc.
    Als het geslacht van de baby goed te zien is en jij geeft aan het te willen weten zullen de meeste echograven (heet dat zo?) niet te beroerd zijn om je het geslacht te vertellen maar ze zullen er niet speciaal naar gaan zoeken zoals bij een pretecho..
    En dat gevoel van spanning herken oik zoooo goed maar nu dubbelblij dat alles goed is :)
     

Deel Deze Pagina