Hallo mama's, Ik zie in de winkels allemaal producten voor in badje. Baby schuimbad, zeepvrije wasgel, badolie, badmelk. Ik ben het allemaal eens uit aan het proberen, en ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan vinden moet. Als Louke echt gewassen moet worden gebruik ik toch maar de zeepvrije wasgel van de Etos, maar als we gewoon lekker gaan spetteren in een laagje water doe ik daar het liefst badolie in. Om uit te proberen welke we het fijnst vinden heb ik vandaag badmelk geprobeerd, dit is ook wel fijn op zich... moeilijk moeilijk... zo veel keuze! hahaha.. Wat doen jullie? gr. Joeja
Hoi, Hier wordt de baby-lijn van Weleda gebruikt. Best prijzig, maar natuurlijk en zonder chemische toevoegingen. Ik gebruik voor in het badje of creme-bad of welterustenbadje. Ruikt heerlijk en is zeer mild. Voor op het huidje gebruik ik soms body-creme of iedere dag olie. Ik smeer hem niet alle dagen in hoor en doe hem ook zeker niet iedere dag in bad of onder de douche. Groetjes
Ik gebruik altijd zeepvrije wasgel. Ik sop ze in op het aankleedkussen en stop ze daarna in bad. Soms daarna nog wat bodylotion, maar verder niet hoor.
Ik was hem met zeepvrije wasgel van Etos en dan gewoon in een badje zonder verdere toevoegingen. Af en toe gebruik ik wel eens het babystoombadje of het welterustenbadje van Etos. Na het bad altijd insmeren met oliegel van Etos.
Hoe is de oliegel trouwens? Ik weet nooit goed wat ik me erbij moet voorstellen dus ik heb het nog nooit gekocht.
Ik vind die super. De kraamhulp had daar goede ervaringen mee, zodoende dat ik die gekocht had. En ik gebruik hem nog steeds. Is een wat dikkere (gel-achtige) olie die goed intrekt.
Dan is het toch ongeveer wat ik dacht dat het was Ik gebruik altijd de normale baby-olie van de Etos en die trekt ook snel in. Het enigste verschil is dus als ik het goed begrijp dat de olie-gel in gel vorm is ipv. vloeibaar, een beetje baby-olie in lotionvorm. Ik ben wel nieuwsgierig. Als ik weer in het centrum ben neem ik mij een tube mee.
Babyolie van Natusan Mijn zoontje heeft een moeilijke huid met soms wat droge plekken... Gewoon babyolie van Natusan hielp beter als de dure Balneum die ik in het begin gebruikt heb...
Zwitsal goodnight babywash ofzo iets... als hij droge plekjes heeft, balneum hermal (maar dat is al tijden niet meer voorgekomen.)
Wij hebben zwitsal badmelk (heet het zo? haha), zwitsal zeepvrije wasgel, en balneum hermal extra vettend. Ik gebruik de ene keer dit en de andere keer dat, het is maar net waar ik zin in heb. En de balneum vind ik vooral lekker om savonds te gebruiken, daar worden ze zo heerlijk zacht en warm van. En de zwitsal liever voor smorgens omdat ik dan de hele dag die lekker zwitsal-baby's om me heen heb! Haha, ik vind dat zo lekker ruiken haha!
Wij gebruiken ook zwitsal badmelk. Ik heb haar ook wel eens ingesopt met zwitsal waszeep en toen in bad, maar ze is dan zo glibberig. Ik vind dat een beetje eng met in bad tillen.
altijd de eko badschuim, shampoo, wasgel en olie die bij de etos te koop is. dit is het enige waar Sven echt goed tegen kan, van de etos spulletjes en zwitsal krijgt hij exceem. de wasgel is voor ons zelf haha shampoo voor de haartjes natuurlijk. hij wordt niet vooraf ingezeept, dat is brullen, dus meteen badschuim in het badje en na het badje lekker verwennen met olie.
Hier eerst inzepen met natuurlijke zeepvrije wasgel van Corine de Farme (krijgt ze heel zachte huid van) en dan gewoon afspoelen in waterbadje (dus zonder iets erin). Als het nodig is smeer ik ze nadien in met crème van Neutral.
na al deze verhaaltjes kan ik haast niet wachtten tot die kleine er is en ik er in badje mag vertroetelen.
Mijn zoon heeft een droge huid en last van eczeem. Voor z'n haartjes gebruik ik zwitsalshampoo en in het water doe ik zemelenbad. Is heel goed voor de droge huid
Hallo! Tamara gaat elke avond voor de laatste voeding in bad en sinds kort gebruiken we de produkten van Natusan Baby Bedtime. Lekker inzepen met de wasgel, dan lekker badderen en na het badje smeer ik haar in met de lotion. Ze wordt er helemaal rozig van... Dan de laatste fles, waarbij ze soms moeite heeft, haar oogjes open te houden... He bevalt ons super! Ik heb de andere merken ook wel geprobeerd hoor...Zwitsal, Etos, Weleda... Ze waren allemaal goed hoor, niks op aan te merken. Maar van alle 'slaapprodukten' werkt Natusan voor ons het beste. Liefs Elly.
Wij gebruiken balneum voor in het badje. Mengt zich helemaal door het water ipv er alleen een laagje op te leggen (aldus kraamhulp destijds). Het ruikt lekker en onze kleine heeft erna echt een superzacht huidje