Wat gebruiken in Maxi Cosi?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Snoepjes, 15 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.351
    3.639
    113
    Vrouw
    Hallo dames,

    Wij verwachten ons kleine mannetje begin juni, misschien eind mei. Nu twijfel ik wat warm genoeg is in de maxi cosi na de geboorte.

    Ik heb een omslagdoek voor in de autostoel om hem toe te dekken. Maar zou dat voldoende zijn in het voorjaar, met een jasje? Of is een echte voetenzak of deken noodzakelijk? Ik weet dat het ook aan de temperatuur ligt, maar ben benieuwd wat jullie aangeschaft hebben voor in het autostoeltje voor die tijd van het jaar. :)
     
  2. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Ik had een winterbaby en een fleece dekentje in de maxi cosi, naast de jas.
    Als je voor nood nog een dekentje ergens hebt liggen, kun je dat altijd nog er bij gebruiken mocht het toch kouder zijn dan verwacht.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  3. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    2e juni baby hier. Ik heb een voetenzak van koeka voor eens het kouder word. Ervoor een (dun) dekentje voldoende ;)
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  4. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Ik doe onze kinderen er altijd zonder jas in en een dun of een dik dekentje. Mocht het erg koud zijn doe ik een mutsje op.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  5. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Een jasje zou ik niet zo snel aantrekken bij een newborn, zo oncomfortabel. Daarnaast wordt het ook afgeraden ivm veiligheid. Beter een omslagdoek of een voetenzak. En eventueel een niet al te dik vestje dat je over kleding kan aantrekken.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  6. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.351
    3.639
    113
    Vrouw
    Ik bedoel eigenlijk ook een vestje inderdaad (Haye van Noppies).
     
  7. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Een dekentje is volgens mij voldoende. Eind mei of begin juni is het niet meer zo koud.
     
  8. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Begin juni is mijn dochter ook van.. Ze had een koeka wrapper en jasje aan in de maxi cosi. Naast boxpakje, romper lange mouw en sokjes/slofjes. In de wagenbak jasje, dekentje en lakentje.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  9. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Een dekentje volstaat prima. Een voetenzak is denk ik vooral handig als je de maxicosi op de wandelwagen gebruikt (deden wij nooit), maar ook dat is in de zomer denk ik niet nodig.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik had een voetenzak erin.
    Toevallig vandaag eruit gehaald.

    maar in juni zullen een vestje en een dekentje wel voldoende zijn.
     
  11. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Mijn zoontje is van augustus maar ik heb gewoon een voetenzak van koeka gebruikt. Als ze net geboren zijn hebben ze het nodig om op temperatuur te blijven en je gebruikt de maxi cosi ook nog in de winter en dan is een voetenzak echt praktisch.
     
  12. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ligt er helemaal aan hoe warm het gaat zijn. Onze dochter is van begin juni (2018) en toen was er net een hitte golf van steeds 35 tot 40 graden, dus wij hadden er weinig bij in, alleen vanuit het ziekenhuis een dekentje.
     

Deel Deze Pagina