wat geef je je baby om te herstellen van antibiotica?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimmm, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmm

    Kimmm Actief lid

    14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    mijn arme mannetje heeft helaas al zijn tweede antibiotica kuur nu ivm zijn tweede heftige dubbele oor onsteking in 3 maanden tijd. volwassen geef je om daar van op te knappen bv vitamine B of probiotica maar mijn manneke is bijna 10 maanden.

    iemand tips?
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.556
    3.458
    113
    Geen idee, is ABC dophilus ook niet probiotica, dat is toch voor baby's? Hier gaf ik dat tegen de krampjes, hielp alleen voor geen meter daar tegen, maar bij sommigen schijnt het te helpen.
     
  3. oleander1986

    oleander1986 Fanatiek lid

    20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Je kan bij de natuurlijk winkel orthiflor junior kopen, dit is een probiotica ook geschikt voor de kleintjes onder ons. Wel rete duur moet ik erbij zeggen....
     
  4. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Waarom moet je opknappen van een antibiotica kuur? Waarom niet gewoon daarna de natuur zijn gang laten gaan?
     
  5. Loesie1982

    Loesie1982 VIP lid

    25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Darmflora herstellen...hier heel belangrijk geweest. Ons ventje zat vanaf dag 10 al aan de antibiotica tot 2 maanden en we hebben daarna orthiflor gebruikt, zo'n potje kost €18,95, maar daarna veel minder last van kramp/rommelende darmen enz enz...

    Liefs
     
  6. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Mijn dochter heeft vanaf haar 5e dag antibiotica gekregen 10 dagen lang en daarna 3,5 maand lang aan onderhoudsdosis... niets aan de hand en ook geen advies over gekregen van de kinderarts (wel naar gevraagd). Gewoon de natuur zijn gang laten gaan dat is het meest gezonde en bouwt de natuurlijk weerstand op.
     
  7. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Het is heel goed om tijdens en na een antibiotica kuur probiotica te geven, of bijvoorbeeld gewoon yoghurt. Je darmflora heeft te lijden onder de kuur, en door dit te geven kunnen zich weer sneller "goede" bacterien vestigen in je darmen.

    In nl "snappen" ze dit nog niet zo. In sommige buitenlanden krijg je bij een antibioticakuur gewoon yoghurt "voorgeschreven" voor een aantal dagen!

    Wij hebben een ruime maand abc dophilus gegeven omdat ons meisje met een ks is geboren (krijgen ze minder goede bacterien mee van mama) en idd darmprobleempjes had. We hebben een rest van het potje bewaard voor als ze een ab kuur moet. Jouw kindje is al wat groter, misschien kun je gewoon wat meer yoghurt geven? volgens mij is standyoghurt dan nog wat beter dan roeryoghurt.
     
  8. adi

    adi Niet meer actief

    Wij geven standaard probiotica tijdens en ná een AB-kuur. AB is alles behalve natuurlijk, die 'vermoordt' veel goede darmbacteriën, en daarom vind ik probiotica wel goed om de balans te helpen herstellen bij een klein kindje.
    Yoghurt kan natuurlijk ook, alleen moet je dan best veel geven denk ik.
     
  9. sweetamber

    sweetamber Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Begint nu echt wel te komen hoor...
    Wij geven ook vaak als advies als mensen een recept voor een ab-kuurtje hebben om er een pro-bioticum bij te nemen.

    Echter is dat advies voor volwassenen, geen idee wat een goed pro-bioticum voor kinderen zou zijn. Zit dan idd aan Orthiflor Junior of die ADC... te denken. Weet niet of Yakult ook aan kleine kinderen gegeven mag worden. Ik zou dit echter al tijdens de kuur geven, dan "voorkom" je bijwerkingen als buikpijn en diarree...
     
  10. Roes

    Roes Fanatiek lid

    9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    voor zover ik weet mag yakult/activia en andere darm spulletjes niet aan kleine kids gegeven worden! Wij geven ons jochie ook orthiflor junior(overigens op advies van kinderarts) en hij doet het er goed op ook nu hij aan de AB zit...
     
  11. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Goed zo! Maar nog veel te weinig vind ik, mijn vriendin heeft nog over haar prematuurtje met verstopping overlegd met de ka over probiotica op mijn aanraden. Je wilt toch even zeker weten of het niet schadelijk kan zijn voor zo'n kleintje. Nou de ka wist er niets vanaf. :( En dat zijn toch hoogopgeleiden mensen, ik snap er niets van.
     
  12. Kimmm

    Kimmm Actief lid

    14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    hee thanks, heb het gevonden! inderdaad rete duur!! moest bijna 80 eur afrekenen voor een potje voor mij en een potje voor hem. we hebben allebei een oorontsteking en antibiotica. maargoed, alles voor onze gezondheid! :)
     
  13. Kimmm

    Kimmm Actief lid

    14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    antibiotica is toch ook geen natuur?!
    het maakt ook vanalles dood waar je wel iets aan hebt in je lijf, vandaar..
     

Deel Deze Pagina