Wat geef jij in de decembermaand?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door sidmick, 16 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Bij peuter/kleuter loopt er al een gelijksoortig topic dus ik dacht ik post hem hier ook. Hoe ouder ze worden hoe moeilijker ik het vind. Dochter is 7 en ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik haar nog zou kunnen geven. Het meeste speelgoed is ze ontgroeit. Spellen hebben we in overvloed en de "oudere" versie is ze dan weer net te jong voor. Boeken komen we in om, knutselspullen ook.Entreekaartjes etc vind ik voor sint niet leuk ivm de andere kinderen. Ik weet het gewoon echt niet. Dus ik hoor graag wat jullie geven, wie weet inspireerd het me
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.709
    42.543
    113
    ik moet erbij zeggen dat we eind oktober eerst dr verjaardag hebben en bekijk even wat ze van haar wensen nog niet gehad heeft, maar wat er op het lijstje staat:

    - top models spullen
    - ylvi and the minimoomies spullen
    - anna verkleedjurk
    - waterspeeltuin van playmobil
    - beados startset en aanvulset
    - abbo op Barbie magazine
    - nagellak
    - dagboek met slotje van frozen
     
  3. Jale

    Jale Fanatiek lid

    8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Hier ook eentje van 7. Op dit moment staat het volgende op het lijstje:

    - Playmobil
    - Nieuwe paraplu
    - Kinderwereldreis

    Verder ben ik ook nog aardig inspiratieloos.
     
  4. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Ze is morgen jarig maar heeft tot nu toe nog staan:
    - nieuwe streetdance kleding
    - topmodels paraplu
    - babyliss krultang
    -doucheschuim van rituals
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.709
    42.543
    113
    oe turnpakje is ook een goed idee
     
  6. Nacho

    Nacho Fanatiek lid

    3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Mijn nichtje is 8 en zij is gek op alles van Frozen en paarden. Misschien een paardrijles of abbo op de Penny? Van Frozen heb je werkelijk waar alles, dus dan kan je zelf kijken of een gummetje of een verkleedjurk leuk is.
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    J. vindt alles leuk. In de boeken kijken levert dan ook pagina's lange lijstjes op. :D

    Ik heb Studio Bijou (kralenstudio, zeg maar) staan voor de oudste voor Sinterklaas. Knutselspullen doen het hier altijd goed (en hebben het voordeel dat ze op gaan ;)). Boeken ook. Speelgoed speelt ze amper mee, dus wil ik zo min mogelijk geven... Vind het wat dat betreft dus ook lastig. Als het even kan doe ik ook altijd iets praktisch zoals een nieuw balletpakje of -schoentjes of een nieuwe (extra mooie ;)) schooltas erbij.
     
  8. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Goh, nog niet over nagedacht. 2 van de 3 zijn bij mij ook nog jarig in die periode.

    In elk geval geen lego meer, dat hebben ze hier echt in veel te grote overvloed inmiddels.

    Ik denk dat ze allebei een nieuw leesboek krijgen en een nieuwe schooltas van FC Barcelona of zo. Voor eentje heb ik ook nog een pyjama van FCB liggen. Hier zijn ze ook echt heel blij met sokken en ondergoed enzo, als het maar van een bekende voetbalclub of de Minions of zo is.
    Misschien nog een leuke nieuwe DVD of zo of een nieuw spel voor de Wii of DS.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.713
    32.574
    113
    Poeh, goede vraag. Mijn oudste 2 zijn net jarig geweest en ik heb het gevoel dat we omkomen in spullen! Ik lees mee.

    Nieuwe dingen voor hun sport vind ik wel een goed idee.
     
  10. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    helemaal mee eens... het wordt steeds lastiger
    en had ze eerst eigenlijk nooit echt wensen... (maar wij wel ideeen)
    nu heeft ze wel wensen... maar vinden wij dat niet per definitie een goed idee.

    zo laat ik het geven van lego en playmobil altijd graag over aan de visite.
    die vinden het geen enkel probleem om er bakken met geld aan uit te geven terwijl ik dan denk aan de berg die er al ligt.
    en om dan van ons een mini lego/playmobil doosje te krijgen en van oma eentje die 3x zo groot is... tja.. dat trekt ons nooit zo.

    dit jaar wil ze vooral een spacescooter... maar mijn partner zit er niet echt om te springen.. die vind het een eng ding en is bang dat ze er snel op uitgekeken is. (Ze is al bijna 8 tenslotte)
    EN ze moet ook nog een nieuwe fiets.... maar dat gaan we uitstellen tot na de winter want hij staat elke dag op school buiten en tja.. hij is wel nieuw... dus we gaan proberen het te rekken.

    voor haar verjaardag ligt klaar: een shawl om onder te lezen.
    een geschiedenisboek; Vet Oud Europa.
    de verse over nederland is hier meermalen verslonden... dus ik ga er vanuit dat de deuropa-variant ook een gelijkwaardig boek zal zijn.
    en we gaan dr kamer een grote-meiden-look geven...
    dat laatste past natuurlijk niet in de zak van de sint :)

    maar ik vind het echt al moeilijk genoeg met dr verjaardag..
    dus aan sinterklaas durf ik nog niet zo goed te denken.
    ik geef dan wel makkelijker lego/playmobil...
    en ze krijgt altijd een pyjama en pantoffels.
    en verder eh.. tja.. ik denk ik er nog even over.
    goed boek doet het ook altijd goed.
     
  11. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Ze wilde nu voor haar verjaardag graag een smart tv voor op haar kamer dus dat kwam mooi uit, kon ze geld voor vragen . Wij hadden voor de vorm nog een setje van vogue en een leuk dekbedovertrek gekocht zodat ze vandaag toch iets had om uit te pakken. Verder krijgt ze zaterdag naast geld kaarten voor de tina xl dag, kaartjes voor mainstreet concert en bonnen voor bioscoop, coolcat en een nieuwe danstas voor zover ik weet. Speelgoed heeft ze echt niks mee (nooit echt gehad ook) dus daar beginnnen we niet eens meer aan. Maar voor december vind ik bonnen etc gewoon niet echt leuk. En ik "moet" best veel kadootjes verzinnen omdat grootouders, ooms en tantes en mijn vriendinnen ook altijd iets willen geven. En dat zijn bij elkaar dus al 10 sint kadootjes zonder dat ik zelf iets heb
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh ja zo lastig als ze ouder worden! De jongste is gek op paarden dus dat is altijd goed. Maar de oudste...

    Lego en playmobil geven ze allebei niet zoveel om. Ze spelen heel vaak rollenspellen samen, schooltje enzo. Dus dan alles fruit, drinken en schooltas nodig zo ongeveer ;)


    Verder op ons lijstje:

    - km teller voor op de fiets (op dat andere topic gezien)
    - Winx spel voor de wii gekocht via marktplaats
    - dromenvanger om zelf te maken (1 euro bij de action)
    - zachte fleecedeken (action 8 euro)
    - kleine roze uiltje van ty beanie
    - iets van big hero 6 (waarschijnlijk de baymax knuffel)
    - abonnement op tijdschrijft of losse tijdschriften
    - zakgeldspel (als dat nog ergens te krijgen is, anders via marktplaats)


    Maar goed, ze is ook in december jarig dus dit is nog niet genoeg ;)
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze is vandaag jarig dus? Gefeliciteerd!!!

    Oh de Tina dag, daar ging ik vroeger ook naartoe met de fiets (woonde in Voorschoten), leuk dat het nog steeds in Duinrell is!
    Maar jouw dochter is daar al wel mee bezig en met Mainstreet enzo, mijn dochter nog helemaal niet. Zie dat Rachel ook komt, die kent ze wel via school. Datum is voor ons alleen niet zo handig, het is nog niets voor de jongste, mijn man is dan niet thuis en mijn ouders met vakantie. Anders had ik wel met haar willen gaan.

    Dekbedovertrek is wel een goed idee, die van Winnie the Pooh slaapt ze nog graag onder maar misschien is het ook wel tijd voor wat stoerders ;)
     
  14. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Ze is inderdaad vandaag jarig, bedankt!
    Ja K3 is hier echt helemaal "uit" (fijn.... ik heb 3 kaarten voor het eindconcert ;)) en ze is inderdaad vooral nu bezig met junior songfestival, en die boybandjes. Komt denk ik ook omdat ze 2x per week op streetdance zit, daar hoort ze al die muziek voorbij komen.
    Duinrell is voor ons ook dichtbij dus dat komt goed uit en voor mij is het inderdaad ook jeugdsentiment :D
     
  15. veense

    veense Niet meer actief

    Dochter is 9, uit zichzelf radicaal en principieel gestopt met gamen (DS), en heeft verder al enorm veel, dus lastig.
    Lego Friends is altijd goed, wordt ook enorm veel mee gespeeld, spellen en boeken ook (maar ook al veel aanwezig). Gaan waarschijnlijk wel verhuizen, maar een slaapbank of tv vind ik wel erg groot voor in de zak ;)
    Voor broertje van dan 8 maanden is het geen probleem, we hadden niets meer en vooralsnog vindt hij alles leuk!
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.713
    32.574
    113
    Gefeliciteerd!!

    (Voor welk eindconcert heb je kaarten? Mocht je ze willen verkopen?)
     
  17. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Bedankt!
    Voor 26 maart 14.00 uur in rotterdam. 3x 1e rang
     
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja K3 is het hier ook niet echt meer hoor, al staat soms in de auto de cd nog wel eens aan en K3 zoekt K3 vinden ze wel heel leuk.
    Concert maak je ze bij ons niet blij mee denk ik, zijn een keer geweest (2 jaar terug al denk ik) en ze vonden het wel leuk maar niet dat je zegt we gaan nog een keer ;)
     
  19. pisum

    pisum Fanatiek lid

    31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    wat voor boek is dat precies? klinkt interessant! mijn zoon is nog maar 7 maar wel heel geinteresseerd in geschiedenis enzo.

    verder voor hem denk ik zo'n Boomhut boek, heb ik veel goede dingen over gehoord en hij houdt van lezen.

    een smart game. en ook 1 voor mijn dochter van 5.
    misschien een spel voor samen? ze doen op de bso altijd veel spellen maar thuis hebben we die eigenlijk niet.

    verder ben ik ook vrij inspiratieloos.
     
  20. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Boomhut is helemaal geweldig! Hier echt een grote hit. Ben ook wel benieuwd naar het geschiedenisboek. Heb al een boek liggen over het begin van dingen (begin van de wereld, begin van geld etc). Verder wel zoon een longboard en er zijn wat wii u games die hij wil. Hij wil ook een rubic's cube hihi.
    Verder nog geen idee eigenlijk.
     

Deel Deze Pagina