Wat geven jullie mee voor de pauzes?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MIss X, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hi,

    Mijn dochter zit net op school en ik moet nog een beetje wennen hoor.
    Nu vroeg ik mij af.
    Wat geven jullie je kind mee naar school.

    Ze heeft om kwart voor elf pauze en om half 1.
    Ik geef haar fruit mee in een bekertje.
    Bekertje drinken, een pakje drinken en een broodje met een klein stukje ontbijtkoek.

    En wat voor drinken geven jullie hem/haar mee?
    Van ons krijg ze appelsap of een dubbeldrankje en in de toekomst campina melk of chocomelk of optimel.
    Ben nog een beetje aan het twijfelen en wanneer ik dat moet geven. In de ochtend of middagpauze..

    Ben benieuwd hoe jullie dat doen?
     
  2. Gooischemama

    Gooischemama Fanatiek lid

    4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Geef haar 1 pakje appelsap en 1 pakje sinasappelsap mee
    1 broodje en 1 appeltje en dan ook nog van die sultana dingen
    Ben ook nog een leek in de kleuterklas
     
  3. mamaSuusenTessa

    mamaSuusenTessa Bekend lid

    8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Suus en Tessa krijgen een bakje fruit of een liga mee en een beker ranja voor rond half 11.Om 12 uur eten ze beiden 2 boterhammen en krijgen ze melk op school.
     
  4. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie zit nu in zijn eerste week..

    Hier geen overblijf.. Gewoon boterhammen met melk thuis..
    Voor de pauze laat ik hem kiezen uit 2 of 3 dingen. Hij heeft nu banaan, appel, sultanakoekjes en vandaag brood mee gehad. Hij wilde een boterham, prima.
    En een drinkfles met diksap/limonade..
     
  5. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik geef voor 10 uur een pakje drinken en fruit/kapitein koek/cheez dippers mee, dat verschilt van dag tot dag.

    Als hij moet overblijven doe ik een pakje drinken (appelsap), 2 boterhammen en een knijpfruitje in een trommeltje.
     
  6. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Vandaag heeft ze mee:
    ochtendpauze 1 beker ranja en knijpfruit
    middagpauze 1 beker ranja, 2 bruine boterhammen met figuurtjesworst en 'n doosje rozijntjes
     
  7. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier ook geen overblijf.

    S morgens neemt Justin een beker diksap mee en evergreen liga, milkbreak liga of kroepoek of stukjes soepstengel mee.
     
  8. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Voor in de klas tijdens het fruit eten: beker met drinken en banaan, of een bakje met peer/appel.

    Voor het overblijven: broodtrommel met pakje drinken, 2 boterhammen en een kleine krentenbol.
     
  9. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    overblijven doen we niet aan.

    Maar voor in de klas; fruit en soms een pakje drinken, soms ook niet dan pakken ze wat water in de klas..

    Pakjes koek e.d. mogen van school niet dat valt onder snoep en id niet de bedoeling, het moet verantwoord zijn.
     
  10. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Boterham was goed bevallen hier. Dus dat moest morgen weer mee. Beetje maf, misschien om 10.30, maar anders is 12.00 blijkbaar iets te lang..
     
  11. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M zit dan nog wel niet op school maar toch antwoord ... :)

    Ik verwacht dat M bij de kleine pauze al flinke trek heeft dus:

    - beker water of thee, appel, kleine krentenbol of gewoon boterham
    - beker water of thee, 3 bruine boterhammen

    Dat is trouwens wel goed aan de Vrije School hier (waar ze niet heen gaat), daar krijgen ze thee op school en zijn bruine boterhammen 'verplicht'. Voorverpakte koeken, pakjes drinken ed worden niet gewaardeerd. Ik kan alleen maar hopen dat dat op haar school ook zo streng is (maar dat denk ik niet).
     
  12. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Hoezo verplicht er zijn ook kinderen die daar niet tegen kunnen, als mijn zusje een bruine boterham eet spuugt ze alles onder, die heeft daar nooit tegen gekunt terwijl mijn moeder altijd heeft aangeboden.. zoiets kan je toch niet verplichten?

    En doen ze dan ook aan groene thee e.d. want normale thee drinken we hier bv nooit (aanslag tanden, caffeine in e.d.)

    niet perse gezond hoor thee... het gaat om afwisseling.

    Groente thee heeft trouwens ook dezelfde grammen maar door het looizuur (of zoiets) word dat teniet gedaan, een glas thee heeft evenveel caffeine als een glas cola trouwens ;)

    Hier op school mogen ze ook geen verpakte koeken e.d. meenemen maar dat is om te stimuleren dat er fruit mee word genomen en koeken kan je thuis ook eten (anders worden kindjes jaloers als de ene een appel mee krijgt en de andere een milkbreak ofzo)
     
  13. snoemf

    snoemf Actief lid

    4 nov 2007
    191
    0
    16
    hier niet overblijven dus thuis boterham

    voor 's morgens iets van groente of fruit (school doet aan schoolgruiten)
    's middags niets

    ze krijgen water te drinken op school
     
  14. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    schoolgruiten, grappige benaming!
     
  15. mamaSuusenTessa

    mamaSuusenTessa Bekend lid

    8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Is dit een speciale school ofzo?Beetje geitenwollensokken idee?
     
  16. Shawarma

    Shawarma Fanatiek lid

    2 nov 2008
    1.852
    127
    63
    In een huis
    Op de school van mijn dochter is er om 10 uur een kleine pauze.
    Vaak eet ze in de kleine pauze een liga, of een stuk fruit en krijgt dan een pakje melk op school.

    Als ze overblijft, 2 boterhammen zo een knijpfruit en appelsap ofzo.
     
  17. mama van ruben

    mama van ruben Fanatiek lid

    2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de ochtendpauze gaat er altijd een pakje vruchtensap of chocolademelk mee. Fruit (druiven, banaan, bakje fruitsalade van de groenteboer) of een boterham of plak ontbijtkoek. We kunnen mee doen aan schoolmelk maar zelf een pakje mee geven is goedkoper.
    Voor het overblijven gaan er meestal 2 boterhammen, 1 met chocopasta of pindakaas en 1 met (smeer)kaas of worst, beker optimel en van die kleine tomaatjes als we die in huis hebben.
     
  18. Lon enTijn

    Lon enTijn Fanatiek lid

    23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Zoon is nu 2 keer naar school geweest en hij heeft de ene keer een beker drinken en een banaan meegekregen en de andere keer een eierkoek.
    School doet ook mee aan Schoolgruiten, dus op woensdag krijgen ze sowieso fruit of groenten.
    Ik wil proberen om zo veel mogelijk fruit mee te geven.
     
  19. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    Dani krijgt van mij altijd een volgestoude brood trommel mee :)
    iig 2 boterhammen , ene kant wit andere kant bruin ;) in 4en gesneden en 4x verschillend beleg . 3 hartig/gezond en 1 met zoet beleg .
    bakje fruit , druifjes banaan appeltje met rozijntjes en kaneel
    (dus steeds verschillend ligt net aan wat we in huis hebben)
    pakje Sultana , soms stukje worst of kaas of babybel
    en van de week had hij pannekoeken mee haha
    en 2 bekers drinken 1 melk of optimel en 1 met appelsap of siroop .
    hij eet niet altijd alles op nu heeft hij zo'n periode dat hij niet veel eet en dan doe ik gewoon alleen boterhammen melk en fruit meegeven .

    hij zit al in groep 3 trouwens en blijft over op school .
    Op de vorige school waar hij zat werd overblijf door school gergeld en kregen ze thee sap boullion boterhammen fruit en komkommer enzo
    Eerste boterham was bruin met worst of kaas beleg en 2e 3e of zelfs 4e mocht wit met zoetigheid zijn of ook hartig
     
  20. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Krijg op 1 of andere manier het idee dat M dan heel snel moet kunnen eten want zo lang duurt zo'n kleine pauze niet

    Hier komt Mr K tussen de middag nog gewoon thuis voor zijn boterham
    Maar voor 10 uur heeft hij altijd een beker drinken mee (sap of ranja) en een boterham of fruit.

    Gruiten hebben ze hier op school ook gedaan en heeft niets met geitenwollesokken te maken :D
    Het is gewoon een project om kinderen verschillende dingen (groente en fruit) aan te bieden omdat is gebleken dat in sommige thuissituatie's dit nog wel eens ontbreekt.

    Melk of andere melkproducten geef ik eigenlijk nooit mee tegen de tijd dat ze het nuttigen is het lauw en laat ik nu een hekel hebben aan lauwe melk.
    Optimel geef ik sowieso niet omdat dat vol kunstmatige zoetstoffen zit.
     

Deel Deze Pagina