Welk beleg geven jullie op brood baby 8 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door mellanie76, 16 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik verbaas me gewoon soms op dit forum over het feit wat kinderen onder de 1 jaar krijgen :eek: Zoveel zoetigheid of andere rotzooi.
    Maar ieder zijn ding. Hier voorlopig geen zoet beleg op brood, alleen paar keer in de week een halfje met appelstroop.
     
    Zoe123, Lolalili, Amberxx en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    885
    1.095
    93
    Echt? Ik verbaas me juist dat er soms zo moeilijk, bijna spastisch, over suiker etc. wordt gedaan. Daarnaast begrijp ik die bijna magische grens van 1 niet, afgezien van dingen die voor 1 jaar niet mogen. Maar ieder zijn ding inderdaad, gelukkig maar!
     
    2kanjertjes en Celika vinden dit leuk.
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Daarom krijgen ze hier die dingen na een jaar ook niet ;)
     
    hummeltje5 en Zoe123 vinden dit leuk.
  4. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    885
    1.095
    93
    Prima toch?:D
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  5. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.513
    4.576
    113
    Dit kind is 8! maanden. Dan stop je het toch niet vol met ongezonde zooi zoals hagelslag of chocopasta?? Er zijn zat alternatieven die wel gezond zijn. Ook gewone jam zit bomvol suiker.

    En uit onderzoek blijkt juist dat je zo jong mogelijk moet beginnen met pinda's ivm allergieën.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  6. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    885
    1.095
    93
    Ojeej! Drama! Mijn kinderen hebben dat wel gehad op die leeftijd:eek:. Een paar stukjes brood met hagelslag, jam met suiker, chocopasta, smeerkaas:cry:. Ze leven nog:eek: zijn niet te dik:eek: en eten gezond én ongezonde zooi:eek:.

    Onderzoek zegt wel meer;). Dat was de reden ook niet:o:.
     
    2kanjertjes en maaike3 vinden dit leuk.
  7. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Leven en laten leven dames!
    Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde en bepalen we zelf als ouders wat we onze kinderen geven.
    En inderdaad zodra het over suiker gaat is niks meer goed :|
     
    Liselou vindt dit leuk.
  8. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Suiker heeft geen voedingswaarde en een kind kent nog geen suiker. Die zal niet met 9 maanden zeggen: ik wil hagelslag op brood!

    Ik doe niet spastisch met suiker, maar er zijn genoeg gezonde alternatieven. Iets met suiker mag best op zijn tijd: verjaardag, feestje, speciale dag, uitje etc. Maar zolang er nog geen besef van suiker is, ook niet aanbieden. Dus zeker niet onder de 1 jaar.
     
    zonnetje2015, hummeltje5, Zoe123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Boter. Toevallig gisteren philadelphia kruiden omdat de boter op was :roflmao: Later aardbei/bietenjam en mangojam van de kleine keuken.
     
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Banaan, Philadelphia, leverpastei.
     
  11. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    885
    1.095
    93
    Daar heb je gelijk in. Gelukkig kan en mag iedereen zelf bepalen of het wel of niet wordt gegeven:). Met beide is niks mis.
     
  12. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.513
    4.576
    113
    Er is geen enkele reden om zo'n jong kind al rotzooi te geven. Er zijn genoeg alternatieven die wel gezond zijn. Prima dat jij dat wilt voor je kind. Maar geef een ander die het beste wil voor zijn kind niet zo'n advies.
     
    Zoe123 en Lolalili vinden dit leuk.
  13. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.513
    4.576
    113
    Precies, zoveel beter.
     
  14. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    885
    1.095
    93
    Okee mama:thumup:.
     
  15. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Mag ik vragen waarom jij denkt dat het perse beter is? Wat zou een kindje krijgen die bv al wel wat suikers krijgt en een kindje die geen suikers krijgt niet?
     
  16. maaike3

    maaike3 Bekend lid

    31 aug 2009
    772
    255
    63
    boh en daar is de mama maffia. de vraag is wat op brood te doen. Niet wat vinden jullie van wat die moeder op brood doet!
    laat elkaar is wat meer in hun waarde.
     
  17. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.513
    4.576
    113
    Er zijn verschillende soorten suikers. Een kind krijgt al goede suikers binnen door melk (lactose), fruit en andere gezonde producten. Dat is ruim voldoende om te groeien. Het is niet goed om daarnaast nog eens slechte suikers te geven ivm tandbederf, gewenning, overgewicht, en omdat in producten waarin slechte suikers zitten (zoals hagslag) van lage voedingswaarde zijn en andere minder goede zaken zitten.

    Daarnaast is 8 maanden heel erg jong en juist het moment om een kind heel langzaam aan voeding te laten wennen. Melk is nog steeds de hoofdvoeding.

    Juist van pinda's is recent vastgesteld dat het verstandig is dit jong te geven ivm voorkomen van allergie.
     
    hummeltje5, Zoe123 en aicirtap vinden dit leuk.
  18. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Bedankt voor je antwoord. Onder een jaar ben ik er ook geen voorstander van, ik geef dan bv geen chocola ofzo. Maar jam ofiets geef ik wel gewoon ;) Ik let er dus niet speciaal op.
     
    Amberxx vindt dit leuk.
  19. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    de meeste biologische jam zit geen toegevoegde suikers in, alleen fruitsuikers
     
  20. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Nounou, ik vind dit toch een aardig harde trap naar aanleiding van een reactie op een open vraag. TS vraagt naar verschillende opties, die heeft ze gekregen, lijkt mij niet echt een rede te suggereren dat moeders die hun kindjes (af en toe) suiker aan bieden niet het beste voor hun kind willen ..

    Gezonde balans lijkt me goed, zowel in het uiten van je mening als het kiezen van je broodbeleg ;)
     
    Celika vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina