Wat heb je allemaal NIET nodig? :-)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Helicryse, 1 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helicryse

    Helicryse Fanatiek lid

    8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Inmiddels ben ik hoogzwanger van de 4e en hebben we alles klaar voor de komst van de kleine. In vergelijking met de zwangerschap/bevalling van de eerste, heb ik nu zoveel anders en minder gedaan. Waar zijn jullie in de loop van de tijd achter gekomen wat je niet nodig hebt? Of wat weggegooid geld was? Als je uitzetlijsten bekijkt (vooral die van babywinkels) dan lijkt het of je een fortuin moet uitgeven aan babyspullen ;) Maar dat is ook een groot deel marketing dan dat je het daadwerkelijk nodig hebt. In de loop van de jaren zijn wij gaan minimaliseren wat betreft spullen en dat merken we ook in de babyuitzet. Bij de 3e deden we dat ook al.

    Wat ik zelf niet nodig heb:
    - Aparte babykamer in het begin (kleine slaapt de eerste tijd in cosleeper naast ons)
    - Box (Wat een onding die veel ruimte inneemt, opslagplaats voor speelgoed. De kleine lag in het begin veel op de bank, op een schapenvacht op de grond en later in het babyzitje van de Triptrapstoel)
    - een overload aan kleertjes en rompertjes
    - flessenverwarmers (nooit nodig gehad)
    - Een tummytub (een gewoon badje of emmer voldeed net zo goed)
    - Speelgoed met muziekjes, sowieso speelgoed voor baby's
    - Commode (ik had het aankleedkussen op ons bed of verschoonde gewoon op bed of bank op een handdoek)
    - Basjasjes voor baby's
    - Alles van Zwitsal, babyshampoo, sudocreme, douchegel enzo. Met warm water wordt een baby perfect schoon, al die aanvullende producten vind ik niet goed voor de babyhuid. Ik gebruikte natuurlijke olie of witte klei voor luieruitslag

    Benieuwd naar jullie lijstje ;)
     
    Saartje33 en Habibati vinden dit leuk.
  2. Habibati

    Habibati Niet meer actief

    Wat hier totaal geen succes was:
    -relax zowel een gewone als een elektrische. 1maal gebruikt en nadien gewoon het stof van kunnen afdoen.
    -honderden euro's uitgegeven aan kolven, flesjes en fopspenen. Dochter was een flesweigeraar en heb alles bijna ongebruikt liggen.
    -speelgoed is leuk voor 1keer maar nadien wordt er niet meer naar omgekeken.
    -de box was hier wel haar plaatsje maar pas als ze groter werd vanaf een maand of 8tot 14maand kon ik er effe in kwijt.
     
    Helicryse vindt dit leuk.
  3. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.756
    113
    Overijssel
    *babybadje: alleen gebruikt met de kraamhulp (gelukkig een gloednieuwe met standaard voor 7,50 van marktplaats kunnen scoren)

    *allerlei verzorgingsproducten: uiteindelijk had ik alleen maar neutrale babywasgel en voor de rode/schrale billetjes Bepanthen babyzalf ( oke, we hadden ook mazzel dat hij er nooit zoveel last van had)

    *flessenwarmer: we hadden een hele dure maar 10 minuten duurt mij veel te lang met een krijsende baby :|
    ging in een pannetje met water tig keer sneller

    * Inderdaad die lompe commode. We hadden van de ikea zo’n simpele van 25 euro erbij gekocht voor in de douche. Veel makkelijker en anders gewoon een aankleedkussen op de tafel.

    * aankleedkussenhoezen: Kind piste toch elke verschoonbeurt alles eronder ( jongetje, dus zodra die luier open ging: PSSSSSTTT :roflmao:)
    dus wat meer hydrofielen gekocht en die gewoon er standaard op liggen.

    * luieremmer: smerig idee, je slaapt ook niet naast je wc. Altijd meteen naar buiten in de kliko of goed afgesloten in de bijkeuken oid waar je er geen last van hebt. ( mocht je op een flat wonen dan zou ik gewoon een emmer/vuilnisbak buiten op het balkon zetten)
     
    Helicryse vindt dit leuk.
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb deze keer sowieso een stuk minder icm ruimtegebrek.

    - box hebben we wel op zolder staan en halen we alleen naar beneden als we ‘m toch missen.

    - commode.
    Ik heb dit keer die van ikea (25 euro) op het oog voor in de badkamer

    - Spuugdoekjes. Nooit gebruikt, een hydrofiel voldoet prima en vind ik veel makkelijker

    - lakentjes. Ik gebruik altijd alleen dekens. Vind ik veel fijner.
     
  5. Helicryse

    Helicryse Fanatiek lid

    8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Idd spuugdoekjes! Een hydrofiel werkt zoveel makkelijker:)
     
  6. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb maar 1 deken gekocht voor de ledikant. Ik vond 2 zo onzinnig.

    Achteraf was 1 boxkleed ook voldoende.

    Bad zit ring ligt nog steeds ergens in de schuur ...

    Geen flanellen luiers gekocht. Wat moet je daarmee?? Net als navelbandjes en veiligheidsspelden.

    En hier staat nog een gloednieuwe buggy te verstoffen. Ding blijft niet op rem staan in het ov. Meermaals klacht ingediend zonder resultaat.
     
    Helicryse vindt dit leuk.
  7. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Wat grappig, veel van de dingen die genoemd worden vind ik juist wel heel erg nodig :oops:

    -Box bij de eerste 2 niet veel gebruikt, maar nu bij de 3de juist wel. Met 2 druktemakers die op loopfietsjes rond het huis racen durf ik echt geen baby op een lakentje op de grond te leggen.

    -Commode staat bij ons in de badkamer beneden. Op tafel of op de bank verschonen kan prima maar daar krijg ik dus enorme rugpijn van

    -Luieremmer staat hier op de badkamer naast de commode. Ik ga heus niet elke keer buiten, zodra ik 2 minuten uit beeld ben staan de oudsten de boel op stelten te zetten o_O

    -Veel rompers is wel heel erg handig (en nodig) wanneer je een baby met zware reflux hebt. Mijn dochter deed ik zo ongeveer om het uur nieuwe kleren aan omdat ze maar bleef spugen :$

    voor de rest:
    -Aankleedkussenhoezen zijn inderdaad onnodig. Al gebruik ik ze wel want ik heb ze toch liggen :roflmao:
    -Flessenwarmer nooit gebruikt, microgolf is prima
    -speentjes hangt af van kind tot kind. Mijn kinderen moeten er niks van weten maar mijn neefje van 18 maanden heb ik nog nooit zonder speen in zijn mond gezien:|
    -verzorgingsproducten heb ik nog nooit gekocht. Met alle gratis staaltjes die je overal steeds krijgt kan je jaren verder is mijn ervaring :thumup:
    -lakens en dekens zijn imo totaal onhandig. Die van mij kregen meteen een slaapzak aan.
     
    Mammavantwee, Spectre en hibiscusje vinden dit leuk.
  8. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Praktisch alles van wat hier beschreven wordt hebben wij veel gebruikt dus geen herkenning wat dat betreft.

    Maar de dingen die hier achteraf nauwelijks gebruikt zijn:
    - dubbele elektrische borstkolf -> Leek me handig aangezien ik inmiddels al een kindje had rondlopen. Maar mijn borsten gingen niet lekker op een elektrische dus vervolgens heb ik alsnog gewoon de enkelzijdige handkolf gebruikt tot in den treure... :confused:
    - draagdoek -> ik HAAT zweten. En ik ga gewoon al zweten bij het knopen an sich. Dan spreek ik nog niet eens over het zweten wat je doet zodra je aan de wandel bent met die kachel op je :|

    Overigens zijn de spullen van bovenstaand lijstje dus pas gekocht bij onze jongste, dus je zou denken het goed doordacht is dat we alsnog deze dingen aan gingen schaffen. Was het ook, maar in de praktijk werkte het dus gewoon niet voor ons.

    - Spenen/ diverse types flesjes/ diverse types bekers is daarnaast hetgeen wat met stip op 1 of helemaal niet, of alleen op een blauwe maandag is gebruikt (op enkele flesjes en bekers na dan).

    Edit: o ja! Bij de zwangerschap van de eerste naar de 9 maandenbeurs gegaan. Geen big spender, maar ik moest en zou perse wat kopen natuurlijk voor de kleine. Dus ik dacht praktisch: lakentje/dekentje. Helemaal verliefd op die (alsnog vrij dure) set.
    Bleef in de praktijk nauwelijks in gebruik bij beide kindjes. Slaapzakken waren praktischer.
     
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Zo'n houder voor billendoekjes.. echt... wat een geld verspilling.

    Box vind ik juist wel écht handig. Ik kan niet 24/7 bij de baby zijn (huishouden is er ook nog en 24/7 in een draagzak doe ik ook niet) baby is inmiddels niet meer echt baby en volop aan het tijgeren dus ja, de box is een grote uitkomst.

    Commode net zó makkelijk, fijne sta hoogte om baby aan te kleden of te verzorgen.

    Wat is er mis met zwitsal? Ruikt heerlijk en baby heeft nergens last van. Zou het bijna niet meer durven te gebruiken want stel je voor .. :rolleyes:

    Nou dat was het wel.
     
    Mammavantwee, Lies1611 en Lisa280887 vinden dit leuk.
  10. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.756
    113
    Overijssel
    Gelukkig had ik ook maar 2 lakentjes en 2 betaalbare dekentjes van de leen bakker. Zoon schoof het hele bed door. Hij was erg klein maar zodra hij in een slaapzakje kon heb ik dat ook gedaan.
    Ik had ook zoiets voor de kinderwagenbak, geen zin om daar ook een compleet beddengoed uitzet voor aan te schaffen ;)
     
  11. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Verschilt echt per ouder en kind lees ik! Hier billendoekjeshouder juist heel fijn, maar dan wel de juiste, de wat zwaardere zodat je de doekjes niet met houder en al optilt. :roflmao:

    Box, nooit in gelegen. Wel in babynest, dat was gewoon top. Op de bank, bed, grond, overal.

    Lakens, waarom heb ik ze? Veel liever slaapzak. Heb wel veel soorten dekentjes, maar niet alleen voor in bed gebruikt.

    Tummytub, niet nodig voor die 3 keer gebruik.

    Wandelwagen reiswieg, ik droeg haar altijd, of legde ze in maxi cosi die ik op de kinderwagen klikte. Veel makkelijker en goed voor kleine stukjes.
     
  12. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Ik vond dat wij al heel kritisch hadden ingekocht, maar toch hebben we talloze spullen amper gebruikt. Dingen als een badthermometer, waarom?! Gewoon met je elleboog voelen, deden ze vroeger ook. Of beter nog: baby mee onder de douche. En werkelijk ie-der-een adviseerde me om minstens vijftig hydrofieldoeken in te slaan. Nou, ik heb er nog dertig ongeopend in de verpakking zitten, twintig is meer dan genoeg, vooral als je gewoon regelmatig wast. Spuugdoekjes hebben we nooit gebruikt, ook twintig stuks van naar de kringloop gedaan. Papieren vijltjes?! Bij een hopelijk volgend kindje zou ik gewoon mijn eigen nagelvijl gebruiken. Nou goed, dat soort dingen dus. Rompertjes hebben we dan juist weer vaak bij moeten kopen. Met borstvoedingspoep wil er nog weleens eentje sneuvelen die dan ook niet meer mooi wordt in de was (onze dochter droeg alleen maar witte rompertjes), dus die hebben we vaak weggegooid en vervangen. Dat is het enige waarvan we soms te weinig hadden. Voor de rest hadden we dus vooral veel te veel :roflmao:

    De box daarentegen hebben we bijna kapot gebruikt. Als baby lag onze dochter daar overdag altijd in te slapen vanaf het moment dat ze niet meer op ons hoefde te liggen en later heeft ze er nog uuuuuren in gespeeld. Dan kon ik zonder problemen wat huishoudelijke dingen doen, of zelfs werken! We hebben de box gebruikt totdat ze negen maanden oud was. Toen kon ze kruipen en lieten we haar op de vloer spelen. Ik vond het ook heel heftig om afscheid te nemen van de box, zo'n gezellig object in de woonkamer! Hij stond bij ons ook totaal niet in de weg, leuk juist!
     
  13. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.242
    1.673
    113
    Vrouw
    Grappig die verschillen. Ik douche Anouk of gebruik Timmy tube. Badje gebruikt ik nooit. verder hier nu ook een spuger dus mega veel hydrofiele en kleertjes. Verder mooi veel flessen aangeschaft maar si meer geluk dan wijsheid. Dat difrax bij alle 4 kinderen goed was.

    Kinderwagen gebruik ik heel veel. Woon bij alles op loopafstand. Draagzak gebruiken we af en toe vind ze niet echt leuk.
     
  14. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.828
    3.602
    113
    Hier ook weer anders, aantal dingen zoals tummytub, commode, luieresmmer zijn echt onmisbaar. En een overload aan kleertjes en spuugdoekjes ook, echt hoe meer hoe beter. De gewone doeken gebruik ik een stuk minder. De xxl doeken dan weer wel veel.

    Box, traphekjes hier ook niet, daar klommen ze met 8/9 mnd al overheen, weinig nut.

    Flessenwarmer , badjas voor baby's, verzorgingsproducten überhaupt nooit gehad en nooit gemist. En witte rompers , die heb ik nog nooit begrepen.. zeker dat kopen en dan weggooien, zo mega zonde! überhaupt witte baby kleren haha. Maar goed, zoals in dit topic duidelijk te lezen is, smaken en behoefte verschillen :thumup:
     
  15. Eli05

    Eli05 Actief lid

    5 aug 2019
    386
    326
    63
    Vrouw
    België
    Is inderdaad super verschillend per ouder. Hangt ook gewoon heel erg af van hoe je als ouder leeft en wat je kindje verdraagt. Ik ben echt super kieskeurig geweest met de spullen die ik kocht voor ons zoontje. Ik ben niet een minimalistisch-type, maar ik geef (zoals héél véél mensen) niet graag onnodig geld uit. Dus echt 1000 keer mijn lijstje herbekeken.

    Dekens en lakens hebben wij nooit gebruikt/gekocht, maar dat is ook niet zo gebruikelijk in België. Hier wordt er standaard een slaapzakje aangeraden. Ik raad de slaapzakjes van Ergopouch aan. Sluiten mooi aan (ook bij pasgeborenen, maar mijn baby was dan ook al 4 kg bij geboorte -> dus zoals ik al zei: veel hangt af van je baby). Als je de baby wil inbakeren kan je de Ergococoon aankopen. Deze kunnen alsnog gebruikt worden als slaapzakje, als je baby inbakeren maar niets vindt! Ons kindje vond inbakeren maar niets. Maar hij kon er eigenlijk ook niet zonder. Daarom hebben wij echt een tussenoplossing moeten zoeken en dat vonden we bij de slaapzakjes van Love to dream. Had ik dat op voorhand geweten, had ik 2dehandjes gekocht. Maar het was echt een dringende zaak (vonden wij toch door slaapgebrek), waardoor ik deze nieuw heb gekocht. Zeker de stage 1 zijn veel 2dehands te vinden en zijn daardoor véél betaalbaarder.

    Box hebben wij bijna niet gebruikt de eerste 6 maanden, maar dat was omdat ons zoontje last had van reflux. Hierdoor had hij pijn als hij helemaal plat lag. Ik heb hem dus de eerste maanden veel gedragen. Naderhand ging dat steeds beter. Zeker toen hij kon zitten hebben we hem in de box gezet. Die gebruiken we bij 11 maanden nog steeds heel veel. Wij wonen echter klein, waardoor een gewone box veel te veel ruimte zou innemen. Wij hebben daarom een Nuna reisbed gebruikt als box. Deze gebruiken we nu dus ook als we op verplaatsing zijn en hij een dutje moet doen. 2 vliegen in 1 klap!

    Ik had ook eerste geen flessenverwarmer omdat iedereen zei dat het een complete geldverspilling was. Maar na 1 week hebben wij deze toch 2dehands aangeschaft van een dame die ze niet heeft gebruikt. Borstvoeding lukte niet bij mij, maar ik kolfde wel af. Wij vonden het gemakkelijker dat er een flessenverwarmer stond in de badkamer (naast de babykamer). Nadat ik gestopt ben met borstvoeding/kolven is de flessenverwarmer ook gewoon verdwenen en gebruikte wij de microgolfoven. Zo had ik ook al wat spullen voor borstvoeding gekocht (zoals de borstkolf van Haakaa, want iedereen was daar dus ongelofelijk lovend over). Maar ik heb helaas niets hiervan kunnen gebruiken.

    Onze baby sliep wél onmiddellijk op zijn eigen kamertje, dus dan moet je wel alle voorzieningen hebben. Ik wist dat ik geen draagmand voor de kinderwagen wou aankopen, omdat ik wist dat dat niet bij onze levensstijl paste. Wij moeten helaas wel de auto nemen als we ergens naartoe willen. De draagmand zouden wij letterlijk nooit hebben gebruikt. Ons zoontje had last van reflux, maar moest zelden teruggeven. Dus geen spuugdoekjes nodig gehad. Had er ook maar 2 liggen, voor het geval dat... Had aan de andere kant wel een aantal hydrofiele doeken, die daar ook perfect voor zouden gebruikt kunnen worden.

    Ons zoontje morste enorm veel melk terwijl hij aan het drinken was. Ik dacht altijd: een slabbetje is een slabbetje. Waarom er veel geld aan uitgeven? Maar nu zou ik bij een tweede baby echt wel kiezen voor slabbetjes die aan de achterzijde geen vocht doorlaten. Dus voor grote knoeiertjes... Ook flessen/speentjes... Jeetje... Eerst nam hij de MAM-flessen heel goed en van de ene dag op de andere niet meer... Hebben we echt moeten zoeken naar een fles die hij wel nam. Had tijdens mijn zwangerschap de tip gekregen om slechts 1 of 2 flesjes per merk aan te kopen dat jij als ouder ziet zitten. Als je baby dan kieskeurig is, geef je geen fortuin uit aan volledige reeksen van flesjes. Wij kozen ervoor om dadelijk enkel flesjes te geven met een anti-koliek ventiel. Kosten per flesjes misschien 2 euro meer, maar wij wouden onmiddellijk voorzorgsmaatregelen nemen om eventuele darmkrampjes te voorkomen. Hierdoor had ik ook 1 fles van dr. Brown. Dit bleek de enige fles die hij toen nog wou aanvaarden. Dus toen snel een paar flessen hiervan bijbesteld. Volgende dag heb je ze al in huis, waardoor je slechts 1 dag voortdurend dezelfde fles moet proper maken.

    Zo zijn er werkelijk nog een heleboel zaken waar ik een mening over heb betreffende noodzakelijke babyspullen :roflmao:
     
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    • Tummytub, we hebben m gelukkig van een collega overgenomen. Hij dient nu als wastobbe. Mn man vind m verschrikkelijk
    • Badje is hier versleeeeeten. Dochter HAAT douchen, water op dr hoofd vindt ze GRUWELIJK en ik zette die dan maar gewoon op de grond in de douche en ging ik er naast zitten. Het is dat ze niet meer paste. Ze zit nu in t grote bad met een beetje water. Aanzienlijk rotter voor mn rug (diep bad). Haren wassen nog altijd een ramp maar met een duikbril en een douchekap is t net aan te doen (doe t uit ellende al tijden met washandjes...)
    • Baby bjorn draagzak. Leek mn man wel wat, die kon die kleine dan ook wel dragen. Per saldo, durft de kleine niet in een draagzak én hij is absoluut niet ergonomisch. Voor mijn lengte NIET instelbaar (1.63) zonder hernia cadeau. 129,- in de aanbieding, ongebruikt naar de kringloop.
    • Flessenwarmer...dochter werd wakker en er HAD al een fles in moeten zitten nog bij t knipperen van dr ogen. Dat redt je niet met een flessenwarmer.
    • Dubbele elektrische kolf (overgenomen en volledig leidingwerk vervangen en andere zaken grondig gesteriliseerd). Welgeteld 1x gebruikt bij afkolven...
    • 382 verschillende speentjes, alleen de difrax natural die bleef. Waarom niet gewoon een assortibox dat je voor een leuk prijsje alle varianten bij elkaar hebt?!? Met dr reflux en dr krampen was die speen echt een musthave voor dr (schijnt pijnstillend te zijn)
    • Kipkep woller bij krampjes...nouja hij is wel lekker voor in je nek en er komt een fase dat ze ongesteld wordt enzo. Mn dochter had er geen bal aan met dr krampjes.
    • Bepanthen, sudocreme en allerhanden andere billenboel zalfjes. Tube Oridza a 2.50 doet wonderen en is overal voor inzetbaar zowat voor jong en oud. Bij zeer extreme situaties: zinkzalf/olie en een fles zoete olie elke verschoning met de olie weghalen (amandelolie ofzo) en dun laagje weer aanbrengen.
    • Baby bad olie...water is voldoende en onverhoopt water in de longen is niet best, maar als er olie doorheen zit heb je écht een probleem. Wil je olie, pak naderhand dan huidolie ofzo voor een lekkere babymassage.
    • Zwitsal doekjes, ja wel lekker makkelijk maar met een "helpende" dochter slaan we die deze ronde maar ff over. 1x gehad dat ze stilletjes uit dr ledikant was geklommen met slaapzak en al en een nieuw pak te pakken had gekregen (zo'n jumbo pak ook nog eens). De zwitsalmuur was niet te harden de volgende dag, de winterse taferelen met overal witte doekjes was dan nog tot daarentoe. Dus wij stappen deze ronde veiligheidshalve over naar DIY wasbare billendoekjes en een sprayfles met water (hydrofiel washandjes kan uiteraard ook).

    Must haves:
    Ossengal stick!!! Ook die spierwitte rompers waar t biesje slachtoffer is geworden met een luierexplosie krijg je daarmee weer wit! Heeft me een vermogen aan rompers gescheeld
     
  17. Palomino

    Palomino Actief lid

    18 mei 2021
    203
    329
    63
    Vrouw
    Oké, even 14 jaar terug in de tijd denkend :p
    - Het kammetje en zachte borsteltje heeft jaren ongebruikt in een mandje gelegen. Een nagenoeg kale baby, pas na haar eerste verjaardag kreeg ze haar eerste vlasjes haar (niet eens kammens-waardig)

    - De badthermometer die bij dat setje zat trouwens ook. We hadden een thermostaatkraan en voelden daarna gewoon met de elleboog. En het meeste ging ze met ons in bad of onder de douche.

    - de wipstoel. Dat leek me zo schattig: een blije baby die een beetje rondkijkt als je bezig bent. Nou baby was alles behalve blij, die maakte je het meeste blij met een rustig hoekje van de bank of de box (of gewoon de kinderwagen in de woonkamer :D )

    - potjes babyvoeding. Oké, dit is waarschijnlijk heel persoonlijk… ik was net 19 toen mijn dochter geboren werd, en erg goed in de slappe was zaten we nog niet. potjes babyvoeding á 1,50 of €2,- per maaltijd zat er voor ons gewoon niet in.
    Dus vanaf het begin heeft ze met ons meegegeten, al kookte ik dan wel zoutloos en voegde voor onszelf dan later de kruiden toe. Beetje prakken/staafmixer erin en klaar! Ze heeft alles met ons meegegeten, van stamppot tot nasi. Ze lust dan ook nagenoeg alles.
    Een paar van die potjes had ik wel op voorraad voor als, maar meestal was dat geen succes. Ze dacht bij de meesten: dat eet je zelf maar :p

    - van die schattige hoedjes, haarbandjes en bandana’s voor kleine meisjes. Die nooit langer dan 3 seconden op haar hoofd zijn blijven zitten.

    - een veel te dure luieremmer met zogenaamd vernuftig anti geur systeem. Wat een onding. De zakjes liepen vaak vast, waardoor ik die emmer weer half uit elkaar moest slopen om het vastgelopen zakje inclusief stinkende poepluier los te peuteren uit het vernuftige *ahum* automatische systeem. Bovendien kwam ik er vrij snel achter dat als je een uur later de kamer in kwam, het rook naar een vuilnisbelt. Yuk. Dus na een week gebruikt te zijn, is de emmer in de vergetelheid geraakt en gooide ik elke luier gewoon meteen weg.

    Nu verwachten wij een zoon, en heb ik toch weer een setje kam/borsteltje/thermometer in de commode liggen. (Oké, gekregen in een badsetje op mijn babyshower)

    De rest van mijn bovengenoemde spulletjes hebben we dan ook achterwege gelaten.
    1 speen en 1 flesje in huis voor als het nodig is (bij dochter niet). Ik denk dan nu: als dit kindje anders is en wel speen na speen verslijt, is de winkel dichtbij.
    Kolven en al die ellende daar begin ik NOOIT meer aan, wat een horror.
     
  18. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    #18 SAARC, 3 aug 2021
    Laatst bewerkt: 3 aug 2021
    Even voor de rompertjes. Nat ophangen na het wassen in de zon en die vlekken verdwijnen bijna altijd als sneeuw in de zon. O en Ossegalzeep is ook echt een must hier.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  19. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Ossengalzeep heb ik heel veel kleertjes al mee verpest :( Maar ik ken wel sinds kort Biotex, denk dat ik de rompertjes een volgende keer daarmee behandel! En we hadden een januaribaby, dus helaas geen zon om de rompertjes in te laten drogen :roflmao:
     
  20. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    O echt? Hier gebruik ik het nog steeds vaak. Maar biotex kan ook goed werken. In januari is idd minder zon. Ik heb gehoord dat achter het raam in zonlicht ook zou werken maar daar heb ik geen ervaring mee.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina