autostoel 9-13 kg.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toerist18, 27 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoe oud was je kindje toen je hem ging gebruiken?
    Aan welke kant heb je hem vast gezet, achter je; of schuin achter je?
    Dank je wel. Groetjes Mensi.

2. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Soufian was ruim 10 maanden. Hij staat schuin achter me, zodat ik in nood-gevallen (maar liever niet in het verkeer) er "bij" kan. En voor het stoplicht kan ik even met hem sjansen, haha !

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick is nu 6 maanden en zit sinds afgelopen weekend in de grote autostoel! Hij vindt het geweldig. De autostoel staat wel in de "lig"-stand!

(zojuist is hij zelfs in die stoel in slaap gevallen)

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ze zeggen dat je kindje vanaf 9 maanden en/of vanaf 9 kilo in de autostoel kan!

5. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    vanaf 7 maanden toen woog lars 9 kilo wel in de ligstand

6. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt is er ingegaan toen ze 9 maanden was.
    En hij staat achter de bijrijders stoel

7. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Milan zat er met 7 maanden in, maar woog toen ruim 9 kilo. Wij hebben de autostoel ook achter de bijrijdersstoel

8. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka heeft voor het eerst in de stoel gezeten toen ze 6 maanden was.
    De stoel staat achter de bestuurder, want ik had ergens gelezen, als je zijdelings aangereden wordt, dat dit meestal aan de passagierskant gebeurd, dat is ook de reden waarom hij achter de bestuurder staat.

9. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Valentino zit er vanaf ongeveer 9mnd in en staat aan de bijrijderskant, omdat ik m dan beter in de gaten kan houden (niet te veel natuurlijk)

@Kathy, oja daar heb ik nog nooit van gehoord, is ook wel logisch weg van rechts is natuurlijk altijd bijrijderskant!

10. Als je aan rechterkant aangereden word is het tegenwoordig altijd zo dat je dan ZELF geen voorrang verleend hebt... als iemand anders jou geen voorrang geeft zal hij tegen bestuurderskant aan rijden

11. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Yeline zit vanaf 9,5 maand in dr autostoel maar ze zit nu ook nog vaak in de maxi cosi moet ik zeggen. Ze is nu met 13 maanden 8895 gram
    ze zit schuin achter de bestuurder ;)

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Nou deze week gaat de autostoel er ook in, ik zet hem schuin achter mij, dan kan ik idd bij het stoplicht hem in het zicht houden ;)
    De maxi cosi blijf ik ook nog wel gebruiken, voor als ik boodschappen ga doen, handig op de winkelwagen :D
    Ik denk wel dat hij z'n autostoel leuker vind, daar zit hij hoger in, en kan meer zien.
    We gaan zondag een dagje weg, dus kan hij hem mooi uittesten.
    En die verschillende standen is idd ook erg ideaal.
    Bedankt voor jullie antwoorden.

13. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Kaylee zit er nu sinds twee weken in ;) Nu is ze ook een lichtgewichtje en nog steeds geen negen kilo... maar ze kwam nou wel boven de cosi uit en ging er ook gewoon in zitten :( Dus advies gevraagd bij anwb wat nou beter is en nou zit ze dus in de gewone stoel.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    In het tijdschrift wat wij bij het concultatie bureau hebben gekregen de laatste keer staat dat je je kind moet verplaatsen naar de volgende autostoel wanneer het met zijn schouders boven het hoogste gat voor de gordels komt.

Op advies van de fysiotherapeute vervoeren wij hem zo lang mogelijk in de maxi cosi, dit ivm met de nek en de kracht die hij er in heeft.
    Maar erg lang zal dat ook niet meer duren want hij begint er toch echt uit te groeien.

Groetjes Anita

15. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ff iets anders mbt tot die autostoel: Mag die ook voorin? Tis misschien een hele domme vraag, misschien is er wel een hele duidelijke regel die ik heb gemist hierover. Maar ik zie bij verschillende mensen de stoel voorin zitten, en aangezien ikzelf mijn autootje vaak 'alleen' (met Sibel) gebruik (mijn man's auto is 'de gezinsauto'), kan ik me er wel wat bij voorstellen. Ik zet de maxicosi ook meestal voorin. Ik heb trouwens geen airbag aan de bijrijderskant, want uiteraard ben ik me bewust van ht feit dat het dan niet mag (of de airbag moet uitgeschakeld zijn).

16. Niet meer actief

Ons is geadviseerd om zelfs met uitgeschakelde airbag je kind niet voorin te zetten omdat er altijd een kans is dat hij er wel uitschiet ;)

Hier zie ik ook weleens kindjes voorin zitten in zo'n autostoel..zou neit weten of daar speciale richtlijnen voor zijn..

17. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    @Sonnie klopt, je moet een kind ook niet voorin zetten, ook al is de airbag uitgeschakeld.
    De autostoel zit er inmiddels in, en vanmorgen heeft Steven z'n 1e testrit gehad, hij schaterde het uit :D
    Ik blijf de maxi-cosi erbij gebruiken, zolang hij er in kan.

18. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik heb het op internet nog even nagezocht en de autostoel voorin mag gewoon wel. Er staat niet een advies bij, of een opmerking dat achterin beter is.

19. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Dan zou ik wel de airbag uitzetten ... anders heb je echt een probleem

20. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Dat had ik al genoemd, in een eerdere post. Verder wordt er gemeld dat als je kind in een autostoel zit van 9 tot 13 kilo, dat de airbag dan niet uit hoeft, maar de stoel zo ver mogelijk naar achter.
    Ik heb overigens geen airbag bij de passagiersstoel in mijn auto.

Deel Deze Pagina