Wat helpt bij benauwdheid (longen in verdrukking)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door raspberry, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

die kleine van mij plet m'n organen nogal, omdat m'n buikwand maar niet mee naar buiten wil. Resultaat is dat ik bijna niets eet, om het kwartier naar de wc loop en nu van ellende nog maar even achter m'n pc-tje ben gekropen, omdat goed rechtuit liggen vanavond even niet helpt om m'n longen de ruimte te geven fatsoenlijk adem te kunnen halen... Hoopte dat die kleine wat naar beneden zou gaan zakken (druk op m'n blaas is nog wel te negeren: dat lukt me 's nachts steeds beter, ;)).

Heeft er iemand nog tips? Ademhalingsoefeningen, bepaalde houding waar ik zelf nog niet opgekomen ben, (helemaal plat, zittend rechtop en goed gestrekt op m'n zij met een kussen ter ondersteuning heb ik allemaal al geprobeerd vanavond: hielp nu even niet).
    Nouja, en zijn er nog andere dingen die kunnen helpen? Dit is echt waardeloos zeg!

2. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Volgens mij kan je er heeeeeel weinig aan doen...alleen hopen dat het kindje zo snel mogelijk gaat zakken :(

Gewoon lekker rustig aan doen...denk dat dat het enige advies is waar je wat aan hebt!

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je kan er idd weinig aan doen. wil nog wel eens helpen om op je zij te gaan liggen.

Ik had hier al eerder last van benauwdheid en heb via de arts een puffer gekregen met ik geloof Ventalin, zet je longzakjes iets verder open.

4. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    oh ik heb hier ook last van.. .vooral na het avondeten! dan ben ik echt benauwd....
    dus ik lees maar ff met je mee om te kijken of er tips komen ;)

5. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Proberen naar je buik te ademen en niet hoog in je borst. Dat maakt ruimte en zorgt dat je niet gaat hyperventileren.

Verder kun je de yoga oefening de kat doen, op handen en knieen gaan zitten en op een inademing je rug een klein beetje hol trekken en naar boven kijken (niet te ver!) en op de uitademing je rug bol maken. Stuk of 10 keer herhalen. Dat ontspant de buikwand en maakt ook ruimte. Ook reguleert het je ademhaling.

succes!

Deel Deze Pagina