wat helpt bij buikgriep????

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

    Troelala21 Niet meer actief

    #1 Troelala21, 10 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2012
    Ik denk dat ik een buikgriep heb opgelopen. Me zoontje heeft eergisteravond lopen overgeven. Ik heb alles een paar keer schoongemaakt en verschoond. Gisteravond kreeg ik wat last van buikpijn en de rest van de nacht zo misselijk geweest. En nu ben ik zo slap als een vaatdoek, heb elke keer goede pijn in de buik, hoofdpijn, had diaree maar dat is ineens weg....Ik voel me echt niet lekker en happy. Ik moet nog zoveel doen en zoveel regelen!

    Wat kan je tegen buikgriep doen? paracetamol nemen? helpt dat? eten heb ik totaal geen zin in, heb net maar 2 beschuitjes kaal na binnen gewerkt en 2 glazen groene thee. Wat kan ik nog meer doen want dit voelt echt niet prettig en zo kan ik ook niks....

    Of kan het ook stress zijn? en hoe lang duurt zo'n griep heb er eerlijk gezegd nooit last van, en nu ineens wel!
     
  2. MissBianca

    MissBianca Fanatiek lid

    11 jun 2011
    1.141
    12
    38
    Uden
    Veel drinken, groene bananen eten. Maar drinken is het belangrijkste. En paracetamol heeft denk ik niet veel zin, als dat er toch weer uit komt. Beterschap!
     
  3. Troelala21

    Troelala21 Niet meer actief

    groene bananen? hm dat wist ik nog niet. Er komt niks meer uit, heb geen diaree meer heel vaag. Ik heb een paracetamol genomen en hoop dat ie mijn buikpijn wat mindert....

    dank je!
     
  4. gon82

    gon82 Lid

    5 jan 2012
    36
    0
    0
    IC verpleegkundige
    Den Haag
    Je kunt bij de drogist motilium halen dat is tegen misselijkheid.... Als je veel diarree hebt kun je imodium of norit slikken,

    en het drinken van cola heeft altijd een goede werking bij buikgriep/diarree...
     
  5. Troelala21

    Troelala21 Niet meer actief

    bedankt voor de tips. Me buikpijn en hoofdpijn is het ergst op dit moment diaree is weg volgens mij, maar voor de rest heb ik overal last van! Kan het ook van stress komen trouwens?
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Cola! Dat helpt echt vaak heel goed, ook wel tegen misselijkheid.
     
  7. Alita

    Alita Niet meer actief

    geen koolzuur drinken...geen melkproducten...geen vettig eten...

    Bananen eten en voor de rest niet veel...het moet vanzelf overgaan
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    O ja, toevoeging, cola met een suikerklontje, zodat de prik eruit is.
     
  9. Desert

    Desert Fanatiek lid

    18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Als je buikgriep heb, moet je geen immodium nemen hoor,heb t aan mijn huisarts gevraagd toen, ze zei dat je t goed moest uitzieken en veel drinken...
     
  10. Alita

    Alita Niet meer actief

    idd uitzieken!!;)
     
  11. Troelala21

    Troelala21 Niet meer actief

    ik zou wel willen maar dat komt nu helaas even slecht uit...
     
  12. Tese

    Tese Niet meer actief

    Neem vooral niets tegen diarree. Je lichaam probeert juist de veroorzaker eruit te gooien en als je dat probeert tegen te gaan dan duurt het langer voordat je beter bent.
     
  13. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.180
    2.374
    113
    ja inderdaad immodioum ligt je darmen plat.

    Als je 5 uur in een bus zonder toilet moet zitten ( zoals op vakantie bijv ) is het handig maar voor de rest.

    Het virus moet eruit en zo snel mogelijk.

    Uitzieken, beschuitje , glaasje cola waar de prik vanaf is en meer kun je niet doen
     
  14. Troelala21

    Troelala21 Niet meer actief

    ik heb een banaan, 2 beschuitjes, aardig wat water en thee gehad oh en een paracetamol en ik voel me al veel beter. maar me hoofdpijn begint weer op te zetten dus denk dat me paracetamol uitgewerkt is...zal er straks nog een nemen, of is dat een slecht idee?
     
  15. Alita

    Alita Niet meer actief

    waarom niet ? Weet niet hoeveel mg je neemt?
     
  16. Haagje

    Haagje Bekend lid

    6 sep 2011
    511
    0
    0
    thuismama
    Raalte
    bouillon!!! helpt tegen het spugen sterkte meid
    ik weet hoe je je voelt
     
  17. Troelala21

    Troelala21 Niet meer actief

    oh ik geloof maar 500, maar omdat ik net las over onderdrukken van diaree. dacht misschien doet een paracetamol dat ook?
     
  18. Troelala21

    Troelala21 Niet meer actief

    spugen doe ik (nog) niet gelukkig. Alleen me hoofdpijn zet op dus daar zal ik zo even wat voor nemen....
     
  19. Purk

    Purk Niet meer actief

    Het heerst helaas ontzettend! Hier hielp idd een banaan, cola zonder prik en een paracetamol tegen de hoofdpijn...sterkte!
     
  20. Alita

    Alita Niet meer actief

    nee hoor paracetamol is een pijnstiller he
     

Deel Deze Pagina