grrrr boete van de politie

Discussie in 'De lounge' gestart door 2009mama, 4 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2009mama

2009mama Niet meer actief

grrrrr
    mijn man komt net voor het huis aanrijden,de honden horen aan de auto al dat mijn man komt, ik doe de deur vast open, staat er politie achter hem,meneer u krijgt een boete voor bellen achter het stuur....
    ik had me de hele dag al opgevreten omdat hij juist zijn mobiel thuis had laten liggen....dus ik haal zijn mobiel op van hier is zijn mobiel hij kan helemaal niet gebeld hebben... zegt ie doodleuk: als ik zeg dat ik dat gezien heb dan heeft hij gewoon gebeld achter het stuur....
    en tja meneer kan wel 7 telefoontjes thuis hebben,wij hebben dus geen poot om op te staan....en moet je eens nagaan wat ik met die 140 euro kan doen voor de baby ! ik baal zo ontzettend, mijn hormonen begonnen ook op te spelen en toen we de boete kregen heb ik de politie nog uitgescholden ook nog :oops:
    nouja... ik vind het gewoon gemeen... een boete voor iets terwijl je het helemaal niet gedaan hebt :S

pfffffff het is een hoop geld :(

2. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Nou dan had ie van mij die telefoon mogen gaan zoeken!
    Wat een eikel joh!
    Gelijk bellen naar het bureau denk ik.. niet dat ze nu nog wat kunnen doen maar toch..
    Ik had echt gezegd haal er maar iemand bij!

3. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

als je de boete thuis hebt kan je bezwaar maken.. daar gaat dan weer een periode van 2maanden overheen maar dan gaat de officier van justitie het nog allemaal even goed doorlezen etc.
    het is het zeker waard.. is toch weer 140 euro!

4. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ja hoor! :confused:

idd erachteraan gaan!

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ja maar zo'n OvJ kan toch niet nagaan hoe het gegaan is? Ik denk ook dat ie beter op dat moment had moeten laten bewijzen dat ie een telefoon bij zich had door die agent ofzo

6. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik zou er wel werk van maken. Misschien is er idd niks aan te doen (ze waren met zijn 2-en dus misschien is dat 'bewijs' genoeg, dat ze het allebei hebben gezien) maar ik zou het wel proberen!

7. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

je kan het altijd proberen.. de officier van justitie kijkt naar beide verhalen..

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.868
    113
    Dat heeft mijn man ook gehad. Hij werd staande gehouden door zo'n agent die zei 'meneer, u zit mobiel te bellen in de auto, dat mag niet'. Mijn man zei al, nou, echt niet. Zei die agent dat hij een donkere mobiel had gezien, zwart of grijs. Mijn man weer uitleggen dat 90% van de mobiels die kleur hebben, dus dat dat nogal voor de hand ligt en dat hij wel even het geheugen van zijn telefoon in mocht kijken om te zien wat hij net gebeld heeft dan (weet niet eens of het wel kan). Toen zei hij dat hij dat vast allemaal gewist had (eeuh, ja, in 10 seconden tijd?). Mijn man heeft ook gezegd dat hij niet gaat betalen voor iets wat hij niet deed en met een hoop geknor en gemopper heeft die agent hem toch maar weer verder laten rijden en hij kreeg geen boete. Mijn man was ook wel kwaad hoor, beschuldigd worden van iets wat je niet eens doet. Zou gelijk bezwaar maken, kan me voorstellen dat je razend bent.

9. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    provider bellen en vragen om een uitdraai van z'n ontvangen en gebelde nummers van die dag?

als er niet is gebeld heb justitie geen poot om op te staan dacht ik zo.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Zelfs bij een vermoeden van bellen mogen ze al een boete geven. ( mijn zwager is er eentje, :( )

Echt te &^%$#@# voor woorden.

Maar toch wel bezwaar maken hoor, en inderdaad zoveel mogelijk bewijs aanvoeren.

Wat zonde geld inderdaad! :x

11. Niet meer actief

Inderdaad. Bezwaar maken en aantonen (dmv bovenstaande bijv.) dat hij echt niet gebeld heeft.

12. 2009mama

ja klopt...
    duurt 3 maand dan kun je bezwaar maken...( mijn vader is rechereur (ofzoiets) maar eigenlijk heb je geen poot om op te staan want net als wat die politie agent zei: hij kan er wel 7 hebben en in die 3 maand verstopt hebben.. en inderdaad wij hebben ook gezegt doorzoek die auto maar, hoe moeten we de mobiel verstopt hebben dan als je alles gewoon doorzoekt wij hebben hem niet.... neeee nogmaals ik heb meneer zien bellen dus ik geef gewoon een boete....
    uiteraard gaan we het wel proberen... maar we zijn bang we er verder weinig mee op schieten :(

grrr ik snap dat die mensen hun werk moeten doen.... maar om nou zo hun baan te doen....en wij hebben weer net knorrepot agent hoor :S valt niet mee te praten,er zijn genoeg mensen die ook echt daadwerkelijk bellen achter het stuur die worden aangehouden en de agent zegt alleen : meneer/mevrouw u mag niet bellen achter het stuur de volgende keer krijgt u een boete en het is weer klaar.... maar bij ons... neeeee ho maar, hoppa gewoon boete :S:S was echt zoooo boos, heb hem uitgescholden voor vuile klootzak ( gelukkig kreeg ik daar geen boete voor) en dat ik dat gedaan heb hou ik voorlopig maar op het zwanger zijn ;)

mijn man is helemaal uit kwaad,als we werkelijk die boete moeten betalen zegt ie : dan ga ik net zo lang bellen achter het stuur tot ik weer word aangehouden en dat ik die boete al betaald heb ( deze keer dus)
    dan betaal ik tenminste voor iets wat ik wel doe...
    slaat uiteraard nergens op want dan moet je gewoon opnieuw betalen :p
    maarja frustratie hé
    zitten hier in een verbouwing echt alles ligt overhoop,
    voor 140 euro kan ik de basis kleertjes voor de baby wel halen bij hema ofzo, of leuke lakentjes voor in bed, of een compleet badsetje :S
    wat een zonde geld :(

we balen echt als een stekker :evil: :evil:
    ohjah... mijn man zei ook nog ik zal em is een keer van zijn motor afrijden ( politie was op de motor) haha allemaal frustratie :p

pffff

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    vind het heel raar hoor. ik zou zeker bezwaar maken idd. helaas moet je wel eerst betalen en krijg je het pas na een positieve uitspraak terug.

maar ik zou het zeker niet zonder meer accepteren

14. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    weet niet of dat in nl ook zo is maar je zegt dat hij op motor was, in belgie mag een agent geen boete schrijven als hij alleen is.
    maar volgens mijn krijgen die premies op boetes schrijven want dat doen ze toch zo graag.

15. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    een politieagent die iemand een bekeuring geeft voor het bellen tijdens het besturen van een auto moet in zijn verbaal altijd vermelden het merk en evt. type van de gsm. verder moet hij vermelden op welke wijze de gsm is gehanteerd. Linker hand, rechter hand enz.

indien er geen mobiele telefoon in de auto aanwezig was heeft de agent dit ook niet kunnen noteren en staat dit ook niet vermeld in het verbaal.

dit kun je gebruiken in je bezwaarscgrift aan de officier van justitie.
    gewoon een brief schrijven met daarin de vermelding dat er geen telefoon aanwezig was en dta zodoende de angent ook geen merk en type heeft kunnen noteren.
    als de agent zeker was geweest van de overtreding moet hij ook een merk en type hebben genoteerd alsmede ook de wijze van hanteren.

indien de agent toch een merk en type heeft genoteerd zonder dat deze daadwerkelijk uit de auto tevoorschijn is gekomen, kun je overwegen om tegen de agent aangifte te doen van valsheid in geschrifte.
    maar dan ga je wel heel erg ver.......

grote kans dat de agent dit vergeten is en zodoende zijn verbaal verder niet kan staven tegenover justitie, en dat de bekeuring vervolgens wordt kwijt gescholden.

ps kleine tip... indien je in bezwaar gaat, nog niet het verbaal betalen. dit kan na uitspraak van de officier. (dus weer een paar maanden later)

grtjs van Danny, de man van Kelly.... (een minder chagrijnige motoragent :) )

mocht je nog vragen hebben, stuur je maar een pb

16. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    nou me vriend heb van de week precies het zelfde gehad :confused:
    hij was onderweg en hij werd gebelt hij druk alleen op het knopje hands free en ja hoor hij werd aan gehouden!
    me vriend zo tegen hun dat het echt nergens op slaat want bellen heeft hij niet gedaan bij zijn oor !
    zeg die agent :nee maar u heb hem wel in je hand om het knopje in te drukken:confused:
    nou lekker voor uit zicht een bekeuring van 150 euro !
    en ik moet er nog 1 binnen krijgen van 90 euro zonder gordel dus dat gaat volgende maand een lekkere dure maand worden !

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    gewoon een specificatielijst opvragen bij de provider, die samen met je bezwaar meesturen. Als het goed is staat er dus geen oproep rond het tijdstip dat de agent de bon schreef. Plus dat wat de man van kelly zegt, klopt ;)

alhoewel, de omschrijving is: Tijdens het rijden een mobiele telefoon VASTHOUDEN. Bellen hoeft dus niet eens, dus een uitdraai helpt denk ik niet. Maar idd, geen merk en type = geen bekeuring (behalve als je in Amsterdam woont)

18. 2009mama

hoi (man van) kelly

dat vind ik nou leuk om te lezen :D
    ga ik zeker wat mee doen... hij heeft bij ons helemaal niks genoteerd wat betrekking heeft tot de telefoon...
    mijn man heeft er ook op aangedrongen om de telefoon te zoeken... dit wou hij niet...
    maar we daar gaan we nog wel wat mee doen...eens zien wat hij daarop te melden heeft

bedankt !

wat ik hoorde over deze agent is dat het schijnt dat hij meer dan 1200 boete's schrijft in het jaar... ( zijn baas is dan ook ontzettend blij met hem;) )

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    das maar 3 per dag hoor, ik schreef er 10 per dag :)

20. 2009mama

:confused: 10 is wel heel veel... maar ja hier is deze politie agent degene die de meeste boete's schrijft, velen zitten hier rond de 500 tot 800
    dan steekt hij er wel boven uit met MEER dan 1200 :p
    achja hij mag er zoveel of zo weinig uitschrijven als hij wil... zolang ik er geen last van heb.... helaas heb ik er wel last van :s

en is dat zo ja..? weet zo even niet meer wie het schreef... maar dat het al zo is met mobiel allee al vasthouden....?

en de mensen die roken in de auto dan..? die moeten sigaretten pakken,en opsteken,je moet zien waar je het vuurtje houd dus je hebt je ogen ook even niet op de weg....of met shaggie pielen...dan heb je nog langer je ogen niet op de weg... pff snap niet dat hun dan geen boete krijgen.... ( nouja voor de mensen die roken alleen maar gunstig;) )
    of mensen die lekker in de stress zitten en zo'n stressballetje mee de auto in nemen en daar de hele tijd in lopen te knijpen?

pff en trouwens ook lekker lullig, ff weg drukken en je hebt 150 euro boete :S word je ook razend van !

Deel Deze Pagina