kraambezoek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JinxieWeasel, 13 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Vandaag had ik het met een vriendin erover, maar het is ons opgevallen dat voor het eerste kindje de deur plat gelopen werd met kraambezoek, en dat dit bij het tweede kindje veel minder is....

Is dit bij jullie ook opgevallen, of hebben wij gewoon slechte vrienden;) haha

2. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier idd ook. Wat ik verool stom vind is dat er mensen zijn geweest die zeggen snel te komen en nu na bijna 3 maanden nog steeds niet geweest zijn.

3. Tink

Tink Niet meer actief

Moet je eens kijken wat er gebeurt bij de 4e :D :D :D

4. Tink

Tink Niet meer actief

Maar serieus, ik denk niet dat het aan slechte vrienden ligt. Het nieuwe is er blijkbaar een beetje af bij de volgende, ofzo? :(

5. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Hier ook amper bezoek gehad en veel minder kaartjes..
    Ach het zij zo..

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik stuur zelf nauwelijks kaartjes, maar of het de eerste of de achtste zou zijn: elke geboorte is een heugelijk feit en daar ga ik dus langs :)
    Ben benieuwd hoe dat straks bij ons zal gaan :)

7. fafje

fafje Niet meer actief

(dan wel mn eerste kindje) maar dat late kraambezoek erg vervelend...
    ik zit nog steeds afspraken te maken...vraag me idd af hoe dat gaat bij een 2e...als ze nu al zo laks doen..pff

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

ach wij wachten nog steeds op de beloofde kraam visite van meerdere mensen ;)

9. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Zelfde geldt voor een vroeggeboorte. Tijdens ziekenhuisperiode komen enkel personen dicht bij je op bezoek (en dat voelt niet echt als kraambezoek) daarna is kennelijk de nieuwigheid eraf.

10. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Lijkt me stiekem wel heerlijk dat het bij de tweede wat rustiger zal zijn... ;) Wij zijn na de geboorte van Jara echt 'bedolven' onder het kraambezoek! Eigenlijk een beetje té vind ik achteraf, maar ja, je wilt / kunt mensen toch ook niet weigeren en weken later pas afspreken vind ik ook eigenlijk niks... Het lijkt mij dus eigenlijk best handig als de groep kraamvisite vanzelf een beetje uitdunt, haha!

11. tis

tis Actief lid

28 okt 2009
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet zeker dat het hier ook zo zal gaan... triest eigenlijk, alsof een tweede kindje minder bijzonder is

12. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Het nichtje van mijn man is eergisteren bevallen van hun 2e kindje. Hoe geweldig spannend ik het bij de eerste vond, zo oninteressant vind ik het nu. Waarom, geen idee. Lijkt inderdaad of het nieuwe er af is ofzo.

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ben daarom blij dat wij een twins krijgen de 2e keer haha. Is er toch weer iets 'nieuws' om te komen kijken ;p

14. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hetzelfde met aantal kaartjes. bij sophie hadden we er ong 94 en bij thijs "maar"65.

15. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik zou het alleen maar heerlijk vinden. Poef al dat kraambezoek.

16. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Ik heb het ook gemerkt hoor...4 dagen in het ziekenhuis gelegen na de geboorte en bijna niemand gezien... baby lag bij mij wel op de neon afd.
    Zie nu vooral het verschil tussen mijn vriendin die net bevallen is van de 1e en onze 2e... Zij had een keizersnee waardoor ze 4 dagen moest blijven en wel veel visite gehad...

Vreemd eigenlijk, voor mij maakt het niet uit of het eerste of 2e is...

17. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    We gaan straks op kraamvisite bij een goede vriendin, ben benieuwd hoeveel bezoek zij heeft gehad en hoeveel kaartjes.

18. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    aan kaartjes geen gebrek, zowel bij de 1e als de 2e..maar de kraamvisite is wel duidelijk minder..mijn opa en oma zijn nog niet eens geweest en onze dochter is al bijna 2 maanden! en bij mijn zoontje waren ze echt snel gekomen...nu zijn ze ook een stuk minder mobiel dan 2 jaar geleden..maar toch..kon nog net een kaartje af...
    maar ja ach het zij zo..ze weten niet wat ze missen als ze niet op kraamvisite komen.. en van die mensen die maanden op zich laten wachten ach...jah ga ik geen energie aan besteden om me daar aan te ergeren...ben ik inmiddels wel gewend ...
    wij genieten volop van onze beide kids..en dat is watvoor mij telt..

19. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik vind dat vooruitzicht eigenlijk niet zo erg. Vond het kraambezoek regelmatig best wel vervelend :). Niet dat wij zulke nare familie en vrienden hebben hoor ;), maar het komt op de een of andere manier altijd slecht uit. Wij kregen ook veel bezoek. Ik gaf bv en wilde daar veel aandacht aan besteden. Daarnaast vond ik het moeilijk mijn zoontje aan anderen te geven, dat heb ik dus ook bijna niet gedaan, maar daar voelde ik me dan weer schuldig over...

Plus, elke keer dat verhaal vertellen ben je ook wel een keer klaar mee. Daarnaast hebben we een heel aantal vrienden die óf geen kinderen willen, óf zelf moeilijk zwanger kunnen worden. Dan is kraambezoek wel erg ongemakkelijk!

Naaste familie vond ik wel heel fijn, zoals ouders en opa/oma's.

20. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier idem ;)

Die mensen beschouw ik dus ook niet meer als vrienden. Zo leer je mensen kennen zullen we maar zeggen.

Deel Deze Pagina