Wat is hét speelgoed??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door roever, 9 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

    roever Niet meer actief

    Wat is nu echt hét speelgoed waar een kind zich helemaal in kan verliezen?
    Kindje 4 jaar is op het moment verzot van Lego en bouwt ook echt al hartstikke goed!
    Maar wat is naast Lego nog meer heerlijk echt speelgoed?!

    en wat ook nog redelijk veilig is voor nog jongere kids! (i know, Lego is dat niet ha)
     
  2. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Kapla was hier altijd populair. En ogo bild pod, maar dat is denk ik lastig te verkrijgen.
     
  3. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Kapla! Zeker voor mijn jongens die graag met lego bouwen
     
  4. Pinkflower

    Pinkflower Fanatiek lid

    11 apr 2014
    1.054
    62
    48
    Magformers vinden ze hier super leuk.
     
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.970
    7.896
    113
    Vrouw
    Als het mag: de tablet. Ik denk dat de Duplo trein het meeste gebruikt wordt op dit moment. Samen met de berg Duplo die er ligt. Nijntje tablet (is geen echt tablet maar een computertje met een paar spelletjes erop) is ook best een tijd het speelgoed geweest. Van de goedkope frutsels is de knipperende dobbelsteen van de Action iets wat elke dag uit de kast moet. Daar kan je ook mee gaan tellen, of als je er meer hebt rekenen.
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Lego is een van de enige dingen waar m’n zoon zelf mee kan spelen.
    Duplo lukt ook wel.

    Houten treinbaan
    Clics en knex doet het op school ook goed, thuis hebben we dat niet, staat wel op m’n verlanglijstje als ik het eens goedkoop tweedehands tegenkom
     
  7. roever

    roever Niet meer actief

    Duplo is hier behoorlijk twijfelachtig....
    ze vragen erom, we kwakken de hele berg neer, helpen ze op weg, en dan.... zijn ze er binnen no time klaar mee en gaat t alle kanten op.
    Dit geldt ook voor de auto’s, dinosaurussen, boerderij etc...
    Als ze willen knutselen; willen ze alleen maar papier aan gort knippen, thats it.
    kleuren is 1 kras en klaar

    ga zo maar even door..
    Herkenbaar?:oops::confused:
     
    Lisette89 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    En als je ze wat meer begeleid? Samen een huis bouwen met de Duplo, voordoen hoe je ermee speelt.

    knutselen net zo, je kunt niet verwachten dat ze zomaar wat zelf maken. Geef ze een voorbeeld, doe het samen met ze. Gerichte opdrachten. Nu bijv een herfstboom knippen plakken schilderen weet ik veel.
     
    MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.970
    7.896
    113
    Vrouw
    Let erop dat je bij knex de oude variant kiest. Die is veel groter en steviger dan het nieuwe spul.
     
  10. roever

    roever Niet meer actief


    Haha dat heb ik uiteraard geprobeerd..
    Maar... dan willen ze niets van me aan nemen..hoe graag ik t ook zou willen! Als ik a zeg zeggen hun B....
    En Vice versa...
    Vaak uiten zulke momenten zich in behoorlijk gefrustreerde kindjes... of een gefrustreerde mam uiteindelijk...
    dus ook dat werkt dus niet echt helaas..
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  11. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.970
    7.896
    113
    Vrouw
    Heb je al eens gekeken bij een speel-o-theek?
     
  12. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Hahaha. Jaa dat schiet niet op.
    Hier lukt zelf spelen ook pas sinds een paar maand bij m’n oudste. M’n jongste kan het wel, die neemt wat prullen en kan zich zo een tijd vermaken.

    Qua tekenen ga ik vaak gewoon tekenen en leg ik een papiertje op hun plek, dan gaan ze meestal wel ook wel wat doen. Maar ook niet altijd.
     
  13. roever

    roever Niet meer actief

    nee eigenlijk nog nooit...
    Misschien toch eens doen.
     
  14. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Wobbel, gymmat van de ikea, tafelkleedhut , klei, Playmobil
     
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Vanaf hoe oud is knex een beetje leuk? Ik heb 2 kratten vol op zolder wat van man is geweest. Zoon was nooit zo een bouw kind, dochter wel nu met duplo.
     
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.970
    7.896
    113
    Vrouw
    Dat ligt een beetje aan het kind. Mijn oudste kon ermee uit de voeten toen hij eind 3 was. Maar hij is een voorzichtig kind met inzicht. Mijn middelste is meer van de brute kracht. Hij breekt de (stevige) stukken nog met 4,5 jaar.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Lisette89

    Lisette89 Fanatiek lid

    4 aug 2014
    1.045
    37
    48
    heel herkenbaar! Vreselijk frustrerend :oops:
     
  18. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Nog meer Lego? :o:
    Geen idee, ik heb ook een zoon die al vanaf 2,5 a 3 jaar alleen maar Lego wil. Heb met zijn 3e verjaardag en de Sinterklaas daarna nog wat Playmobil en houten speelgoed gegeven maar ik had me de moeite beter kunnen besparen..
    Helemaal nu hij net op school zit, wil hij thuis echt niks anders dan Lego, Lego en nog eens Lego. Echt een soort uitlaatklep voor hem. Ik ben er ook wel trots op hoe goed hij al bouwt en stimuleer hem dus ook door wanneer hij een cadeautje krijgt, iets van Lego te kiezen en niet geforceerd iets anders.
     
    roever vindt dit leuk.
  19. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.781
    113
    Tot nu toe nog niet veel anders dan 2 jaar geleden. Hij is nu 6 maar Lego en tekenen/knutselen doet hij nog steeds graag. Daar is hij trouwens ook goed in.

    Knutselen:
    Kartelschaar, play mais, stiften, mooi papier, waterverf (met en zonder glitters) , ponsen, gelpennen, clear stempels.


    Wat iemand al schreef knutselen moet je voor een deel leren maar een deel moet er ook in zitten. Gelukkig heb ik een knutsel kind. (Lees meer excuses voor mama om meer knutselspullen te kopen:oops::roflmao:)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Misschien Smartmax? Of een houten knikkerbaan? En transformers? Daar wordt samen met Lego veel mee gespeeld.

    Hier niet echt speel/bouw kids. Ik ben ook niet zo'n speelmoeder die mee gaat doen, vind ik zelf ook niet leuk. Spelletjes wel! Buitenspelen, zwemmen en fietsen zijn hier favoriet.
     

Deel Deze Pagina