Wat is het ergste dat jij en je partner ooit van elkaar hebben gezien/meegemaakt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Muisje2016, 26 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Oh ik bedenk trouwens ineens dat mijn man ook flauwgevallen is bij de geboorte van de eerste! Hij had zich voorgenomen om niet naar het rampgebied te kijken zeg maar.. Maar toen ik volledige ontsluiting had en het hoofdje ‘stond’, was hij toch wel erg nieuwsgierig. En toen werd mijn stoere brandweerman die geregeld openliggende benen/hoofden etc. vast zit te houden bij een ongeluk, toch even niet lekker:roflmao:
    Zelf kon ik trouwens niet naar de placenta kijken zonder beroerd te worden. Heel gek, maar het idee dat er zo’n vlezige bal bloed uit me kwam:|
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  2. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    Dat was toch wel het moment na de vreselijke bevalling van de oudste...

    Ik moest mij 2 weken lang thuis om de 3 uur katheteriseren. Zit je dan samen naar het plasbuisje te zoeken en er iets in te steken terwijl je via een spiegeltje probeert te kijken. :roflmao: En het deed zeer kan ik je vertellen.

    Nu kunnen we er om lachen. :roflmao:
     
    YellowEyes, Gewooniemand, Papaver en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Van man zou ik zo echt niks weten. Niet wat ik gezien heb tenminste. Wel 2x dat hij overboord is gevallen maar die klappen kreeg ik pas later. 1x hem moeten helpen met douchen en recent was ik thuis en appte hij dat. Is ook wel mijn angst, dat het een x wel fout gaat.
    Oh en zijn radeloosheid toen een matroos vermist was, vermoeden was overboord gevallen (savonds achterop nog wat gedronken, niet meer in de voorwoning aangekomen. Was winter en glad). Bleek gelukkig "gewoon" weggelopen te zijn voor drugs maar brandweer is wel aan het duiken geweest om te zoeken.

    Bij mij denk ik dat het ergste de bevallingen waren al waren die geeneens gecompliceerd. Kijken bij de ks vond hij achteraf niet heel slim haha.
     
  4. Poro

    Poro Actief lid

    5 feb 2011
    396
    177
    43
    Ja heel naar. Maar hem daarna dood te zien liggen was ook niet heel fijn.
    Ik heb ook nog tijden gehad dat ik naar werd van de sirene van een ambulance.
     
  5. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Voor mij de geboorte van onze jongste dochter. Ik heb mijzelf tijdens de weeën onder gezeken (Dat moest, want ik moest NU plassen of ik kreeg een catheter. Ik mocht niet naar de wc) en tijdens het persen uiteraaaaard gepoept. En ik rook het zelf he!! :o: Ik heb me nog verontschuldigt voor de stank. :roflmao:

    Voor mijn vriend zou dat denk ik zijn die keer dat hij in bed had geplast... :oops: Hij had gedroomd dat hij op de wc was en toen... Tsja. Ook niet een klein beetje he. :p Achja.. Kan gebeuren.
     
  6. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Nee afschuwelijk..
    En van die sirene had mijn moeder ook heel erg, ik vond het gek genoeg juist extra interessant daarna en heb zelfs een dagje meegelopen op de ambulance met de broeder die bij mijn vaders ongeval kwam. (Deed ook wel verpleegkunde opleiding op dat moment overigens)
     
  7. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Pfff.. heftig om dat als laatste beelden op je netvlies te hebben.
    Kan me voorstellen dat je dat nooit meer vergeet
     
  8. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.313
    113
    Mijn man heeft me een x een zetpil moeten geven toen ik een migraine aanval had.
    En ik zat een x op de wc midden in de nacht en toen kreeg ik ineens een aanval van een galsteentje (denk ik) dat deed zo pijn dat ik binnen 3 sec op de grond lag (met mijn broek op mijn enkels) en heel raar deed. Mijn man kwam naar de badkamer gerend en dacht wtf.

    Ik moet wel zeggen dat ik na 20 jaar me eigenlijk nergens voor schaam. Dus bovenstaande incidenten zijn wel een beetje raar maar ach ja lief en leed delen we :D.
     
  9. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Bij mijn laatste bevalling 4 maanden geleden, poepte ik een verstopping eruit van een week. In bijzijn van man, verloskundige en verpleegkundige. Ik zat op het toilet met iedereen om me heen. Ik was zo opgelucht dat ik zei; wauw!!! Ik voel me zoveel beter. Om vervolgens binnen 2 minuten baby op de wereld te zetten want die kwam erachteraan.
    Dit vond ik trouwens niet erg... maar mijn man vertelde dat hij maar even had doorgetrokken toen de verloskundige en verpleegkundige me naar het bed sleepte. Hij had nog nooit zoveel stront gezien vertelde hij. Dat was wel een momentje dat ik dacht, ja.. nu heb je wel alles gezien van me, denk ik.
     
    Zuul, Miekoe, PenK en 13 anderen vinden dit leuk.
  10. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.561
    113
    Vrouw
    Het verdriet dat ik zag en voelde bij mijn man, toen we zijn overleden beste vriend een laatste groet brachten.
    We zijn al 20 jaar samen maar wat ik 3 jaar terug zag en voelde, had ik nog nooit gezien bij hem.

    Manlief bij mij.
    Overgeven, plassen en diaree gelijk en hulp nodig hebben bij het opkuisen.
    Flauwvallen
    In het ziekenhuis liggen.
    Allemaal dingen die bij hem enorm binnen komen
     
  11. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.555
    3.594
    113
    Ik weet gewoon niet wat te zeggen (schrijven)... Verschrikkelijk gewoon wat je hebt moeten meemaken :cry:
     
  12. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Bij mijn man, de keer dat hij midden in de nacht van de trap afviel omdat hij dacht dat die de andere kant op draaide. En het instorten omdat we van de kraamzorg verplicht het filmpje over shaken babysyndroom moesten kijken.

    Bij mij, de keer dat ik onderuitging en hij en mijn ouders buiten zaten en zich afvroegen waar ik bleef, mijn hart bleek door alle stress en spanning omtrent mijn ex een loopje met mij te nemen en het zag er niet bepaald geruststellend uit, ben ook met goerende sirenes afgevoerd. Zowel hij als mijn ouders hebben mij daarna heel lang niet alleen durven laten.
    En toen de operatie van de bbz langer duurde dan aangegeven, hij had heel sterk het gevoel dat het niet goed ging en hij mij kwijt raakte zonder dat hij bij mij mocht zijn. Bleek ook zo te zijn mijn eileider bleek al gescheurd en ben door het oog van de naald gekropen, zelfs de arts was bang dat ik erin zou blijven. En dan vinden mensen in onze omgeving het raar dat ik zeg dat die bbz met operatie voor mijn man heftiger was dan voor mij, ik heb er niks van meegekregen buiten een pijnlijk herstel.
     
  13. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.838
    779
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Los van alle lichamelijke ongemakken (kots, bloed, bevallen) denk ik dat de herbeleving de dag voor ik ging bevallen hem het meest is bijgebleven tot nu toe.

    Zijn tante zou die middag gecremeerd worden, ik liep zelf echt op mijn tandvlees (achteraf was mijn lichaam zich duidelijk aan het voorbereiden op de bevalling), hij trok de tussendeur dicht en het glas sprong eruit. Kan gebeuren natuurlijk, alleen ik ben door dit in een zeer heftige herbeleving geschoten door ptss van vorige relatie. Ik weet er zelf gelukkig niet meer zoveel van en vriend praat er niet graag over maar het schijnt echt heel erg heftig te zijn geweest.. Ik kon er niks aan doen, maar vond het wel heel erg dat hij mij zo zag. Dat heeft ook nog lang tussen ons in gestaan.
     
    Stephanie20 vindt dit leuk.
  14. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.714
    1.351
    113
    Vrouw
    Mijn 2e bevalling. Placenta kwam niet en verloor 3 liter bloed. Snel naar de ok waar placenta manueel is verwijderd.
    Vervolgens terug naar mijn man en zoontje. Ik was niet lekker uit de narcose gekomen en lag te schudden in het bed. Had het koud en was totaal de controle kwijt. Is allemaal heel heftig geweest voor m'n man, om mij zo te moeten zien. Het stomme is dat ze m'n man niet even hadden gewaarschuwd hoe ik erbij lag. Dus daar schrok hij wel heel erg van.
     
  15. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.392
    113
    Ik bij mijn man. De eerste keer dat ik hem zag huilen toen we onze kat in moesten laten slapen 2 weken nadat mijn vader compleet onverwacht is overleden.

    Voor mijn man eerste bevalling waar ik helemaal in mijzelf keer en hij niets kon doen totdat de keizersnee was gedaan en hij de navelstreng kon
    doorknippen.
    En mij vinden na een overdosis waarbij hijzelf helemaal blokkeerde.
     
  16. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.463
    1.645
    113
    Brabant
    Wat heftig poro. Ik weet niet wat te zeggen, maar te midden van poep en spuug verhalen staat jouw verhaal. En ik kan niet zomaar wegklikken

    Hoe is het nu met je?
     
    Papaver en NiVa0230 vinden dit leuk.
  17. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.463
    1.645
    113
    Brabant
    Ik heb van mijn man niks ergs gezien. Ik ben verpleegkundige, dus al zou er poep en plas zijn, ik kijk er niet van op.

    Andersom...
    Tijdens de bevalling van nr 2 over hem heen gespuugd.
    Tijdens de zwangerschap van nr 2, kreeg ik pijn medicatie waar ik high van werd. Dus... Dat was genant voor hem.
    Het ergste voor hem was na de bevalling van nr3.. ik verloor veel bloed en ging voor een manuele placenta verwijdering. Ik, nog niks in de gaten, zette mijn zuurstofmasker af en zei:" ben over 15 minuten terug schat, is een standaard ingreep'.

    Uren hoorde hij niks, en zat hij moederziel alleen met onze dochter te wachten.. tot het bericht kwam dat ik stabiel genoeg was voor de IC.
    En daar kwam hij, midden in de nacht, met onze dochter op de IC.
    Natuurlijk wist hij dat ik er niet glorieus bij zou liggen...maar hij is wél geschroknen
     
  18. Poro

    Poro Actief lid

    5 feb 2011
    396
    177
    43
    Wat ontzettend triest zeg.
     
  19. Poro

    Poro Actief lid

    5 feb 2011
    396
    177
    43
    Best goed hoor. Het is nu bijna 2,5 jaar geleden en we hebben met ons drieën heel goed onze draai gevonden. Gemis blijft maar wel meer op de achtergrond dan in het begin. Toen dacht ik dat het nooit meer goed zou komen.
     
  20. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Samen mijn miskraam door moeten maken
    Ik heb op de wc en man er naast op de grond zittend
    Ik durfde niet alleen te zijn
     

Deel Deze Pagina