Wat is het liefste dat iemand ooit voor jou gedaan heeft?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Verreweg het liefste aanbod ooit kwam van mijn zusje.
    Omdat het kinderen krijgen niet lukte en niet lukte en niet lukte. Járen MMM. Talloze behandelingen. Ik had echt geen hoop meer. En toen zei zij; 'ik heb het er met mijn man over gehad en als het over een poosje nog niet is gelukt, draag ik het voor je.' Tranen in mijn ogen uiteraard.

    Wat is ooit bij jullie gedaan?
     
    Madeliefje06, nijn37, Evanesco en 21 anderen vinden dit leuk.
  2. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.534
    731
    113
    Ik heb onder andere wel eens boodschappen voor een vreemde betaald en de bus voor een tiener die helemaal in paniek was omdat ze dr tas met alles er in in de vorige bus had laten liggen. Ik vond het lief maar hoop meer dat door mijn actie diegene ook weer eens voor ander wat liefs zouden doen. Daar kom je nooit achter maar het begint bij jezelf he :D
     
  3. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Hoewel ik een hoop dingen kan bedenken is het op dit moment mijn dochter die zo ontzettend lief is.
    Man en ik werken beide in het ziekenhuis, zoon (5jr) is snotterig en mag geen gebruik maken vd noodopvang. Puberdochter (15jr) past al 3 weken 1 tot 2 dagen per week op haar broertje. En ze is daarmee onze reddende engel.
    En ik barst van trots want ze hebben het zo leuk samen. Net appte ze mij "ik heb even een eitje gebakken voor J want hij had zo'n honger, en zometeen gaan we samen eendjes voeren"
    Echt hoor, tranen in mn ogen.
     
  4. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.317
    810
    113
    Toen mijn grote vriend, mijn paard, ingeslapen moest worden, toen hebben mijn man en ouders vrij genomen om er die dag voor me te zijn. Dat heb ik heel erg gewaardeerd.

    Verder voel ik me gezegend met lieve familie en vrienden die ons elke keer weer helpen met verbouwen of klussen.
     
  5. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.446
    7.290
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik heb op mijn 23ste HEEL erg krap gezeten omdat mijn toenmalige chef mij uit het bedrijf aan het werken was - na 6 jaar daar gewerkt te hebben met 100% inzet... - en vond toen na veel moeite een nieuw baantje waar ik helaas geen benzinekosten vergoed kreeg dus bijna de helft van mijn salaris ging naar benzine.. en langzaam zag ik mijn spaarcentjes opgaan en stond al 600 euro in het rood en mijn huur kwam er weer aan :( en kon maar tot 1000 rood staan, wist niet wat er zou gebeuren als je daar dus overheen kwam.. want dat kon in principe niet..
    Toen heb ik vol schaamte mijn moeder gevraagd of zij het voor kan schieten.. zij stortte direct 500 euro op mijn rekening waardoor ik mijn rekeningen kon betalen en binnen 10 weken had ik het terug betaald omdat ik het vreselijk vond (ik leen NOOIT geld.. heb altijd mijn eigen boontjes gedopt sinds mijn 18de maar nu zag ik in dat het echt niet meer ging).

    Een paar dagen later stond die 500 euro ineens weer op mijn rekening dus ik dacht he shit daar is iets fout gegaan dus ik belde mijn moeder op of zij dat geld terug had.. ze zei, ja omdat jij dat zo snel weer terug betaald hebt vond ik dat je het verdiend had. Dus heb het weer terug gestort, dat geld is voor jou <3
    Liefste moeder ooit.
     
    Hoebie, hummeltje5, Vitamientjuh en 18 anderen vinden dit leuk.
  6. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik heb heel veel hulp gehad tijdens een moeilijke periode uit onverwachte hoek en van meerdere mensen. Zal het nooit vergeten en ben ze eeuwig dankbaar.
     
  7. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Ik heb op bevrijdingspop een keer een portemonnee gevonden. Thuis ding doorgespit; zat een kaartje in met telefoonnummer. Gebeld en ze was zo blij! Kwam hem de dag erop halen met bloemen en een fles wijn.
    En ik heb een keer, vraag me niet hoe, een verkeerde tas mee naar huis genomen uit de kroeg terwijl ik mijn eigen schuin omgeslagen had. Nou eigenlijk weet ik wel hoe; ik was een pietsie dronken...
    Toen ik thuiskwam zag ik dat er een telefoon in zat. Geen kaartjes of namen of zo. Telefoon had geen slot maar in haar foto’s zag ik m’n schoonzusje staan. Dus die ge’appt. Was ie van haar vriendin. Die was me toch blij! Maar ik schaamde me wel een beetje...
    Mijn man zei toen; ‘vond het al zo gek dat je 2 tassen had in de taxi’ :oops:
     
  8. Jes88

    Jes88 Fanatiek lid

    11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Niet het liefste ooit, maar net ging de deurbel. Een Man voor de deur met een bos bloemen. Ik vraag nog:" bent u wel aan het goede adres?":roflmao: blijkt het van mijn werk te zijn, als blijk van waardering (zorg).
    Toch weer even zo'n smile moment:)
     
    Vitamientjuh, Beertje8, Iertje81 en 9 anderen vinden dit leuk.
  9. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    @TS wat mooi!!
    Wat bewonderenswaardig!
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  10. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    Ah wat lief van je zus ♡.
    Ik ben zelf iemand die dit ooit aanbood en ook tot uitvoer mocht brengen :). Het is ook heel mooi om dat te mogen doen.
     
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Mijn beste vriendin die bij de eerste echo, de 20 weken echo en bevalling was (hele week in zkh bij mij geslapen). De lieverd!
     
  12. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    O jeetje wat mooi? Leuk? Speciaal? Ik weet niet zo goed welk woord hier nou het beste voor is. Lief is het in ieder geval. Hoe was dat? Naast het mooi zijn? En voor wie als je dat wil delen?
     
  13. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Het allerliefst weet ik niet direct maar wat me wel te binnen schiet, is een buurvrouw die ik maar heel oppervlakkig kende, die een pan nasi en een pan soep kwam brengen in de kraamweek van onze oudste!:)
     
    Kolibrie2, hummeltje5, Vitamientjuh en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. butterfly0511

    butterfly0511 Fanatiek lid

    7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    wat bijzonder en mooi! Die mensen hebben echt geluk met iemand als jij om hen heen.
     
  15. butterfly0511

    butterfly0511 Fanatiek lid

    7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Dat is zeker weten een heel lief een mooi gebaar!
     
  16. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Super! Het zit hem vaak in de kleine dingen :)
     
    Louise11110 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  17. Penny123

    Penny123 Actief lid

    2 mrt 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Ahh wat een super leuk topic! Heb tranen in mijn ogen van al die lieve berichtjes.

    Ik heb de auto van een kennis gekregen, omdat zij een nieuwe kochten. Had zelf ook een auto kunnen kopen, maar dat ik hem gekregen heb vind ik zo speciaal en lief.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  18. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Toen mijn ex-man in 2003 terug moest naar Nigeria, zat ik er helemaal doorheen en hebben mijn ouders mijn ticket betaald en €600 zakgeld gegeven zodat ik hem kon opzoeken.

    Mijn dochter van 13 was toen ik na de keizersnee opgenomen was zo lief om mijn brood te smeren❤️
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  19. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Goed topic weer @Iertje :thumup: :D

    Prachtig en lief (understatement) aanbod van je zus <3
    Had zo mijn verhaal kunnen zijn maar dan andersom (uiteindelijk net niet aan de orde geweest want toen ik nog rondliep met het idee en eerst nog het eea. uit wilde zoeken, raakte m'n zus alsnog zwanger).

    De eerste ingeving die ik heb nav. je topic: vroeger in de puberteit was ik nogal faalangstig. Dat belemmerde me best wel. Had daar ook al een soort ondersteuning voor gehad van de middelbare school uit, maar dat hielp niet echt helaas. Toen ik m'n studie ging doen en stage ging lopen, was er op 1 stage adres een gymleraar met wie ik op een middag tijdens het houden van pleinwacht hierover in gesprek raakte. Hij was echt heel erg met me begaan en kon me met woorden alleen al flink geruststellen. Dat was al heel fijn! Maar het allerliefste, wat echt veel indruk op me heeft gemaakt toen, is dat hij zijn eigen 06-nummer op een briefje voor me schreef met de boodschap dat ik hem altijd bellen mocht als ik weer in de knoei zat met mezelf of waar ik dan ook maar over wilde praten.
    Behalve faalangstig had ik in die tijd niet echt een hoge pet op van mezelf (werd veel gepest op de middelbare) en waren in korte tijd niet alleen m'n ouders gescheiden maar overleed ook mijn vader. Je kunt begrijpen dat het echt meer dan welkom was dat iemand zich zo erg over mij bekommerde in die rottijd.
    Heb aan dit goede moment nog jarenlang dagelijks tot wekelijks teruggedacht. Nu al een paar jaar uit m'n gedachten tot nu, maar zo zie je maar weer: een goede daad zit diepgeworteld bij me :)
     
    Louise11110, Iertje81 en Penny123 vinden dit leuk.
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ow ow mag ik er nog eentje doen? :D
    Door het woord 'geld' uit duitshollandsmeisje dr post werd ik teruggebracht naar een ander lief iets wat iemand(en) ooit voor mij heeft gedaan:

    Ik was 6, even kort alleen thuis en mocht uiteraard de deur niet opendoen voor vreemden.
    Werd er uitgerekend toen natuurlijk aangebeld :p
    Dus ik door de brievenbus heen praten met diegene, bleek het een collectant te zijn.
    Ik had al meermaals gezien dat m'n ouders altijd wat gaven, dus ik zei 'wacht even ik ben zo terug' en kieperde m'n spaarpot om, om er een knaak uit te vissen en die door de brievenbus te geven.
    Vertelde ik dat aan m'n ouders toen ze terugkwamen, vonden ze het zo ontzettend lief van me dat ik van hen die f. 2,50 terug kreeg om weer in m'n spaarpot te stoppen :)

    Edit: er schieten me ineens best wel veel lieve dingen te binnen die anderen voor ons hebben gedaan.
    Om niet weer een topic vol te spammen :)P) hou ik het maar even bij bovenstaande zin ;)
     
    spruitje80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina