Wat is het nou ?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Calendula, 14 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Calendula

    Calendula Lid

    6 mei 2019
    26
    1
    3
    Vrouw
    Vorige week had ik nauwelijks oplopende zwangerschapstesten en ik dacht aan een miskraam. Toen ik dit weekend begon te bloeden dacht ik dan ook dat ik bevestiging daarvan had, maar gisteren na een zeer fysieke dag waarbij ik tijdens een ongesteldheid leeggelopen zou zijn, had ik vrijwel niks aan bloedverlies en mijn borsten blijven ook gewoon gevoelig. Nu net een test gedaan en die was meteen hartstikke positief. Ik zou nu 5 weken zw zijn.. bloedverlies is bruinrood.
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Hcg hoeft niet gelijk af te nemen na een miskraam, heeft tijd nodig om af te breken. maar ik zou zeker een echo laten inplannen. Controle of je schoon bent of zwanger en waar die zwangerschap zich bevindt.
     
    Calendula vindt dit leuk.
  3. Calendula

    Calendula Lid

    6 mei 2019
    26
    1
    3
    Vrouw
    De vk heeft me net teruggebeld en ik mag maandag komen voor een echo.

    De assistente had me gezegd dat ik zelf voor die echo moet betalen omdat de verzekeraar er maar twee vergoed, de termijnecho en de 20 weken echo? Weet iemand daar iets van?
     
  4. Joolel

    Joolel Niet meer actief

    Ik heb deze zwangerschap 6.5 week lang bloedverlies (5-12 weken) gehad. Bleek uiteindelijk niets te zijn. Een echte oorzaak nooit gevonden. Ik heb met 6, 8, 10 en 12 weken een echo gehad. Deze heb ik niet hoeven betalen. Misschien was het wel service vanuit de vk-praktijk, dat weet ik niet.
    Daarnaast heb ik eerder een mk gehad en toen werd ik voor een echo doorverwezen naar het zkh, om te kijken of het echt een mk was en of de bm schoon was. Ook deze echo hoefde ik niet zelf te betalen.

    Wel gek dat jij deze wel moet betalen.

    Hopelijk is alles goed!
     
    Calendula vindt dit leuk.
  5. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Ik heb nog nooit echo’s zelf hoeven te betalen. Ook niet bij mijn laatste miskraam. Toen 3 echo’s gehad bij de vk.

    Ik hoop dat het goed zit. Sterkte!
     
    Calendula vindt dit leuk.
  6. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Ivm eerdere miskramen heb ik vanaf 6 weken tot 10 weken iedere week een echo gehad en heb ze niet zelf hoeven te betalen hoor.

    Ik hoop dat het toch goed zit !
     
    Calendula vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Dit is geen medisch noodzakelijke echo (je hebt geen indicatie, wat je wel krijgt bij miskraam of omdat je al bij de gyn loopt) en ivm termijn ook geen termijn echo dus dan moet je inderdaad zelf betalen. Is op eigen verzoek. Maar in verband met bloedverlies zou het je het nog kunnen gooien op dreigende miskraam of iets dergelijks, dat je wel een indicatie wil.

    Fijn dat je gaat! Doordat ik op de echo aandrong en de verloskundige het niet nodig vond, heb ik mijn eigen leven gered.
     
    Calendula vindt dit leuk.
  8. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Bloedverlies is wel degelijk een indicatie.

    Hier altijd al mn echo’s vergoed gekregen.
    Je krijgt bij ons standaard een vitaliteitsecho met 7 weken die gewoon vergoed wordt dus die reactie klopt niet en is dus echt onzin.

    Sterkte. T kan echt 2 kanten op gaan
     
    Calendula vindt dit leuk.
  9. Calendula

    Calendula Lid

    6 mei 2019
    26
    1
    3
    Vrouw
    Het bloedverlies was gisteren opeens helemaal over dus dat geeft wel een sprankeltje hoop. Ook nog misselijk en moe. Wat duren de dagen richting een echo toch lang...

    Zeker als er zoveel onzekerheid is.

    Ik heb werkelijk vanalles gelezen over slecht oplopende tests die toch uiteindelijk een baby opleverden dus het kan wel. Maar ben tegelijk bang voor BBZ, niet dat ik klachten heb als zodanig maar dat schijnt ook een reden voor dit soort testen te kunnen zijn.
     
  10. Calendula

    Calendula Lid

    6 mei 2019
    26
    1
    3
    Vrouw
    Het blijkt uiteindelijk een volledige miskraam. Bij de echo was mijn baarmoeder helemaal schoon, misschien een iets verdikt endometrium(?). Niet eens de helderheid gehad om te vragen waar dat voor staat, maar geen vruchtje in zowel bm als eierstokken.
    Over vier weken moet ik wel weer ongesteld zijn geworden, anders moet ik contact opnemen.

    Best wel raar hoe mijn lijf me nog voor de gek houdt. Voel me misselijk en nog last van mijn borsten... nog resthormonen?
     
  11. o0mona0o

    o0mona0o Actief lid

    21 apr 2011
    466
    426
    63
    Twente
    Na mijn miskraam heeft het 8 weken geduurd voordat het hcg helemaal weg was. Ik was toen wel wat verder dan jij nu bent, maar hcg heeft tijd nodig om weer af te breken
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Sterkte!

    Wel fijn om te lezen dat het geen bbz is. Hcg halveert ook ongeveer om de dag dus kan even duren.

    Iets verdikt baarmoederslijmvlies (endometrium) komt door je hcg hormonen die de progestron nog hoog houden.
     
  13. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Onzin, bij medische noodzaak hoef je niks te betalen. Ik heb heel veel echos gehad in mijn zwangerschappen en nog nooit zelf betaald. Bij ons is echo met 8 wk zelfs standaar. Heb je geen andere vk?
     

Deel Deze Pagina