wat is jullie dagplanning?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dora, 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi,

    ik was benieuwd hoe jullie dagplanning met de baby eruit ziet...
    ik zit hier wat mee omdat Finn het een beetje vertikt om overdag te slapen en ik dus niet aan veel toekom en echt tijd moet zoeken om zelf even te kunnen douchen etc.

    Groetjes,
    Dora
     
  2. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    Toen ferron nog zo jong was als jouw zoontje had ik het volgende schema:

    6:30 fles
    daarna meteen naar bed, sliep hij tot een uur of 9 half 10, kon ik mooi in die tijd douchen en mezelf opkalefateren, zodat ik klaar vor hem was als hij wakker werd, en we bv boodschappen konden doen, en visite ontvangen ed.

    Maar ja als hij lastig slaapt wordt het een ander verhaal.....
    Probeer evengoed als hij in bed ligt om je zelf op te knappen, als hij een beetje huilt of jammert kun je best even iets doen hoor. Leert hij ook om zich zelf te kunnen vermaken.
    Klinkt misschien zielig, maar anders kun je echt helemaal niks.
    Als hij nou echt schreeuwt, ja dan oppakken natuurlijk!
     
  3. MamavanTim

    MamavanTim Actief lid

    6 mei 2007
    104
    0
    0
    Zoals ik in je andere topic al zei; zo herkenbaar :)
    Douchen ed. doe ik als mijn man thuis is.
    Boodschappen doen en koken ook.

    Opruimen, schoonmaken en dat soort zaken doe ik als ik hem in bed leg, heb ik gelijk afleiding zodat ik beter tegen het gehuil kan ;)
     
  4. MamavanTim

    MamavanTim Actief lid

    6 mei 2007
    104
    0
    0
    Ow sorry, dat andere topic was van tamaar ;)
     
  5. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Onze dag ziet er ongeveer zo uit.

    8.00/8.30 wakker worden en fles, daarna kroelen en spelen inde box.
    10.00/10.30 Naar bed (slaapt dan 1,5 tot 2 uur)
    12.00/12.30 fles
    14.00/14.30 naar bed (slaapt dan meestal een uurtje)
    15.00/15.30 wakker en even spelen in de box (of op de grond)
    16.00/16.30 Fles
    17.30 groentehapje en daarna K3 kijken
    18.30 Naar bed
    19.30 in bad/douchen
    20.00 fles
    21.00 naar bed

    Zo ziet onze dag eruit nu. In de tijd dat ze smiddags wakker is, gaan we vaak ook nog even wandelen ofzo.
     
  6. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Maarja Fenja is nu wat ouder dan jou kindje. Maar toen was ze gewoon minder lang wakker. Enw as het voornamelijk: fles, kroelen, spelen en als ze moe was naar bed. Spelen kwam ze vaak nog niet eens echt aan toe.
     
  7. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bram is een echte slaapkop, dus na zijn voeding is het verschonen, even knuffelen en spelen en daarna zijn bed weer in.

    Zo´n 3 kwartier voor zijn tweede voeding (ongeveer 10.00u) maak ik hem wakker en doe ik hem lekker in bad, zodat hij daarna zijn voeding krijgt.

    Als ik erop uit wil, dan doe ik dat meteen na een voeding, zodat ik hem wakker in de wagen of maxi-cosi kan leggen.

    ´s Avonds is hij meestal wat langer wakker na zijn voeding van 19.00u, maar dat vind ik helemaal niet erg aangezien hij zoveel slaapt, kunnen we uitgebreid spelen en knuffelen.

    Ik hou dus tussendoor genoeg tijd over voor mezelf als meneertje slaapt.

    Hoe komt het toch dat Finn niet wil slapen? Je zou toch zeggen dat zo´n klein mannetje op een gegeven moment doodmoe is...
    Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is als je zo weinig tijd tussendoor hebt.
     
  8. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi Dora,

    Fleur is ook nog een jonkie dus elke dag nog een beetje anders. 'snachts komt ze rond 02:00 en dan weer rond 5/6 of soms half 7. Dan krijgt ze voeding en gaat dan gewoon weer naar bed tot een uur of 9 of 10 (ook al ziet ze misschien onder de gordijnen dat het licht is...we doen gewoon heel zachtjes met haar alsof het nog vet nacht is!). De ene dag/nacht zit overal 4 uur tussen, de andere 3 uur dus maar goed.

    Om 10 uur dan doe ik echt haar gordijnen open zo van: goedemorgen, nu breekt je dag aan. Ik doe dan heel rustig met haar en geef haar eerst een schone luier en dan gaan we beneden een flesje drinken. Ik douche altijd voor die tijd dus zet de wekker een uur voordat ik 'denk' dat ze wakker wordt maar dat zal ook nog wel eens fout gaan ha ha!

    Na de 10 uur fles even een half uurtje spelen en rechtop zitten want anders spuugt ze alles weer uit. Dan opletten want als ze begint te geeuwen dan moet ze eigenlijk al weer naar bed. Bij de 3de geeuw zeker anders gaat ze jengelen! Vaak is zed na deze voeding het langst wakker....wil ze echt niet slapen dan gaan we een stuk met de wagen lopen tot de volgende voeding.

    na de volgende voeding rond 13:00 of 14:00 slaapt ze het langst en moet ik haar vaak tussen 17:00 en 18:00 wakker maken. nadat wij gegeten hebben doen we haar in bad. Rond 21:00 uur de laatste voeding en dan begint het weer rond 02:00 snachts.

    Het CB bureau zei dat het begin belangrijk is zoveel mogelijk een routine op te bouwen en rust en regelmaat. Niet te vaak haar overal mee naar toen nemen zodat ze niet te overprikkeld raakt enzo.

    Ik heb ook veel gehad aan het boek van Tracy Hogg, 'wat je baby verteld' waar ze het ook veel over die rust en regelmaat heeft. Het opletten als je kindje gaat gapen na de voeding/spelen. Mis je de derde gaap en ligt hij/zij dan nog niet op bed dan heb je de kans dat de kleine gaat huilen en oververmoeid/prikkeld is geraakt en dan is het moeilijk ze alsnog in te laten slapen.

    Ja het is niet makkelijk maar ik ben er nu ook hard mee bezig, zeker nu de 6de week nadert en ze daarna makkelijk zal wennen aan te veel oppakken etc etc. Ik merk nu al dat ze alles mee wil maken en hardstikke alert is enzo.

    je moet wel zorgen dat je ook tijd voor jezelf hebt hoor! Ik merk dat zolang ik maar zorg dat ik eerst zelf gegeten en gedouched heb, dat ik het veel beter aan kan dat eventuele gehuil enzo.
    Fleur heeft net een paar regeldagen gehad zo rond de 5/6 weken. Alleen maar huilen, continu willen eten en weinig slapen. Nu gaat het beter en probeer ik haar weer in een routine te krijgen.

    Succes hoor en het gaat vast snel beter. Ik zit te snakken naar de tijd dat ze 5/6 uur achter elkaar slaapt snachts maar we mogen niet klagen!

    Groetjes, Marijn
     
  9. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Onze dag indeling:

    7.00 flesje, knuffelen, slapen tot een uur of 10.
    10.00 flesje (maar een halfje neemt ze) knuffelen, spelen, wandelen.
    11.00 naar bed, huilen, huilen, huilen met kleine slaapjes tussendoor
    12.00 wakker flesje, knuffelen en lang in de box
    13.00 naar bed. huilen, huilen met slaapjes er tussen
    15.00 flesje, knuffelen, wandelen of op visite of visite ontvangen
    16.00 slapen
    18.30 bad, fles spelen knuffelen
    19.30 naar bed, een uurtje jengelen en dan slapen tot een uur of 2.00.
    2.00 flesje, slapen
    6.30 flesje en beginnen we weer van voor af aan.

    Merel wil overdag ook niet echt slapen. Ik heb nu een beetje gemerkt dat ze dan ook niet echt moe is, dus probeer ik haar langer op te laten en wat meer dingen te ondernemen zodat ze wat moe wordt. In elk geval een keer met de wandelwagen op pad, kan ik meteen een boodschapje doen. Op visite gaan, naar cb, of lekker even buiten zitten. Ik merk dat ze daar moe van wordt en iets beter gaat slapen overdag. Met deze warmte blijft het natuurlijk moeilijk, want het is voor de kleintjes ook veel te warm. Hebben ze last van....
    Douchen doe ik als Merel slaapt tussen 6.30 en 10.00 uur. Of ik ga douchen als ze in bed ligt te huilen en niet wil slapen. hoor ik het huilen niet en ik moet toch een keer douchen toch! Zo doe ik dat ook met stofzuigen en de rest van het huishouden. Ze wordt rustig als ik stofzuig en vaak valt ze dan toch in slaap.
     
  10. Lientje76

    Lientje76 Actief lid

    10 aug 2006
    189
    0
    0
    Rond 05.30 / 06.00 uur krijgt Julie een flesje en dan leg ik haar daarna direct weer in bed en slaapt ze vaak tot een uur of acht/negen. Ik ga douchen als mijn man naar zijn werk gaat, zo rond half acht. En als ik nog even wil blijven liggen dan douche ik vaak als ik Julie na haar flesje van ca. 09.30 uur in de box ligt of als ze weer naar bed gaat. Dat vind ik alleen wel irritanter omdat ik dan niet echt rustig sta te douchen. Verder doe ik al het huishouden e.d. op de momenten dat ze in de box of in bed ligt. Net als computeren. En als het overdag niet lukt dan doe ik dingen 's avonds als manlief weer thuis is. Je moet op een gegeven moment ook gewoon tijd voor je zelf nemen, maar als het goed is gaat het straks steeds beter, want ze leren zich steeds beter zelf te vermaken.
     
  11. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    wat zijn regeldagen? ik denk nm dat Finn dit ook heeft gehad 2 dagen (gister en eergister!)
     
  12. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0

    Wat een herkenning! tis net Finn's dag! (behalve dat ik het badderen s'morgens doe)
     
  13. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi Dora,

    Regeldagen zijn dagen waarbij ze een sprongetje of groeispurt meemaken en dus opeens meer kunnen (zien/horen/ruiken of zo) waardoor ze van slag raken en hangerig kunnen zijn. Het duurt inderdaad 2/3 dagen. Bij ons is de kleine nu ook weer ok en lekker veel slaap aan het inhalen!

    Succes, Marijn
     
  14. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Toen Jelte zo oud was, sliep hij gemiddeld zo'n 18 uur per dag. BIj gemiddeld 8 borstvoedingen per dag. Voorbeeld: 10.00 uur wakker en drinken 11.00 uur of eerder slapen. 13.00 Uur wakker enz enz zo is het anderhalve maand gegaan, vanaf een week of 6 werd 'ie heel langzaam steeds meer wakkerder.

    Misschien kan je hem inbakeren? Wellicht dat hij dan makkelijker in slaap valt.
     
  15. Niet meer actief

    ayman is nu even weer erg hangerig dus tijd voor mezelf HO MAAR
    normaal gesproken is hij wat zelfstandiger maar dan ook heb ik niet echt een planning! ten minste geen strakke planning wel ongeveer,,,,


    6 uur eerste flesje
    daarna slapen tot 9 uur/ 10 uur (ergens daartussen)
    dan krijgt hij weer een flesje
    dan douchen en wat wandelen/spelen (vaak valt hij dan tussen 11 en 12 nog even in slaap)
    vervolgens tussen 13 en 14 een groentehapje dan gaan we weer wat spelen of hij speelt alleen
    dan rond 15.30 een flesje weer
    dan gaat hij vaak even slapen
    en als hij wakker wordt spelen we even
    rond 18 uur weer een flesje
    dan spelen spelen spelen en dan tussen 21 en 22 zijn papflesje en dan naar bed

    de tijden zijn om en nabij genomen hoor, het komt meestal wel in die buurt


    en dat flesje van 15.30 valt soms weg
     
  16. lucie

    lucie Actief lid

    13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Hier ook zo... geen pijl op te trekken... vooral lastig omdat ik er nog twee heb rondlopen! :(
    Flexibel zijn denk ik maar, uiteindelijk ontstaat er vanzelf een ritme! ;)
     

Deel Deze Pagina