wat is jullie ervaring met de spiraal?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Guinevere, 12 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guinevere

    Guinevere Fanatiek lid

    25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    wat is jullie ervaring met de spiraal?
    en waar heb je het laten doen?
    en viel het mee of was het een rotgevoel?
     
  2. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb er nu 1. Bevalt verder goed. Grootste nadeel is dat ik bijna 8 weken lang bloedverlies heb gehad... niet veel maar net teveel op niks te gebruiken. Net toen ik er mee terug wou was het over. Sindsdien nog 1x iets gehad wat op een ongi leek maar dat was een halve dag en ik heb hem nu ruim 3 mnd.

    Plaatsen heeft de gyn gedaan, liep toch nog bij hem ivm nacontrole voor een ks en hij gaf aan dat hij het liever zelf deed na een ks zodat hij nog ff een controle echo kon maken. Inzetten was niet leuk maar viel me reuze mee. Net toen het echt zeer begon te doen was het al voorbij, het plaatsen was 2 min. werk.
     
  3. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb voor mijn zwangerschap een koperspiraal gehad. Ik heb er slechte ervaring mee. Eerst omdat ik veel erger en pijnlijker ongesteld werd, daarna omdat hij er vanzelf uit kwam. Volgens de arts had hij al langer niet goed gezeten en was ik dus al langer minder goed beschermd. Sindsdien heb ik geen vertrouwen meer in die dingen. Gebruik nu de Minipil (Cerazette) en die bevalt prima.
     
  4. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik heb het 2 weken geleden laten zetten (koper) het zetten was niet leuk. Ik dacht altijd als je vaginaal bevallen bent dat het wel minder pijn zou doen nou ze moest mijn baarmoedermond beetpakken met een tang en dat was echt :confused: auw 2 seconde daarna het zetten was een soort kramp. 2 dagen bloedverlies gehad en nu geen last meer. Ik ben nog niet ongesteld geweest.
     
  5. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb overigens een mirena
     
  6. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Heb eerst een mirena gehad, denk dat ik m ruim 8 maanden heb gehad.. was gewoon nog om de 3 weken ongi en veel navloeien en heel erg stinken en beetje rot in me vel zitten, dus heb m in april laten vervangen door de koperspiraal! Ben wel van die hormonen af, maar ben nu wel heel lang en erg ongi...

    ik denk dat ik binnenkort die koper er ook laat uithalen en ik gewoon maar weer de pil ga proberen.
    ben iemand die helaas niet tegen die hormonen kan..
    maar ik moet iets! :rolleyes:
     
  7. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    oh ja en heb m bij de ha laten zetten en heb er weinig van gevoeld trouwens...
     
  8. redone

    redone Fanatiek lid

    2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    ik had ook een mirena.Ik werd om de 4 weken ongi en dan maar een klein beetje.Ik heb het ook bij de ha laten zetten en ik heb er bijna niks van gevoeld.Maar nadat ik de mirena bijna drie jaar had zitten begon ik opeens heftiger te vloeien en dan ook met stolseltjes erbij.onder behandeling bij de gyn geweest en na drie maanden was het weer een normale ongi van om de 4 week en dan een klein beetje.
     
  9. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Een paar jaar een koperhoudend spiraaltje gehad. Beviel mij uitstekend. Geen hormonen, geen ellende.

    Ik zou je wel heel dringend adviseren het plaatsen door een gyn. te laten doen. Ik heb het 2 keer door de ha laten doen. 2 keer mis dus. 1 doffe ellende en geen bescherming. Bij de gyn. meteen goed. Was wel even heel erg pijnlijk maar het was ook voor mn bevalling. Daarna normale menstuatie en geen rare bijverschijnselen die ik altijd krijg van kunstmatige hormonen.
     
  10. steen

    steen Fanatiek lid

    16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Ik heb drie jaar een mirena spiraaltje gehad, en was er zeer tevreden over. Vandaag laten verwijderen ivm zwangerschapswens.
    Het inbrengen vond ik vreselijk, sorry....Maar het er uit halen stelt echt niets voor. Ik heb dit beiden bij de huisarts laten doen, na het inbrengen heb ik wel een controle echo bij de gyn gehad.
    Ik ben de afgelopen 2,5 jaar nauwelijks ongesteld geweest, heerlijk hoor. En ik heb nooit ergens last van gehad.

    Succes!
     
  11. principessa

    5 jul 2007
    61
    0
    0
    Zonnige Zuiden
    ik ben naar de huisarts geweest om er eentje te laten plaatsen. het is niet gelukt omdat mijn baarmoeder gekanteld lag. Gebeurt niet zo vaak maar hierdoor is ie veel moeilijker te plaatsen. Het inbrengen van de eendenbek en zo deed echt absoluut geen pijn maar het proberen te pakken van de baarmoedermond wel! Dit dus omdat de dokter m niet goed vast kreeg. Ze is dus gestopt en ik kreeg een brief voor de gyn, die zou het wel beter kunnen doen omdat je dan in de beugels ligt. Maar toen heb ik er toch maar van afgezien omdat ik niet weer helemaal open en bloot wilde liggen en bang was voor opnieuw zo'n pijn :(
    Ook was ik bang voor langdurige bloedingen, waar mijn huisarts me voor waarschuwde.

    Als ik zeker wist dat ik de komende 5 jaar toch geen kindje meer wilde, zou ik het nog wel een keertje proberen, hoor.
     
  12. morgaine

    morgaine Bekend lid

    22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik heb verleden maand het koperspiraal laten zetten, voor de 3e keer. Ik vind het wel ideaal. Oke je menstruatie is wel wat heftiger maar als het te erg is neem ik een pijnstiller.

    Het inbrengen stelt ook niks voor, je voelt ff wat steekjes en een beetje pijn. Maar tis te doen.
     
  13. steen

    steen Fanatiek lid

    16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Morgaine, waarom heb je gekozen voor een koperspiraal? Ik wist niet dat daar de menstruaties heftiger bij zijn. Dan zou je moeten kiezen voor de mirena, ik heb bijna drie jaar geen menstruatie gehad....
     
  14. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik kan natuurlijk niet voor Morgaine antwoorden maar ik heb in het verleden gekozen voor een koperspiraal omdat daar helemaal geen hormonen inzitten. In een Mirena wel. Mijn menstruatie was trouwens niet heftiger. Een voorbehoedsmiddel zonder hormonen is voor mij de enige optie gezien de bijwerkingen van hormonen in mijn lijf.
     
  15. morgaine

    morgaine Bekend lid

    22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Oeps ik zie de vraag nu pas :oops:

    Maar het zelfde verhaal als Pendrag
     

Deel Deze Pagina