Wat is kans op miskraam nadat hartje is gaan kloppen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marjan123, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjan123

    marjan123 Actief lid

    10 feb 2007
    171
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Weet iemand hoe groot is kans is dat het alsnog fout gaat nadat het hartje is gaan kloppen? Twee weken geleden hadden wij onze eerste echo, ik was toen 8 weken en 2 dagen en alles zag er helemaal goed uit. Het hartje klopte zoals het hoorde en alles zag er perfect uit. Heel goed nieuws dus! :D

    Inmiddels ben ik 2 weken verder, 10 weken en 1 dag om precies te zijn, en hoor ik allemaal miskraamverhalen om mij heen... :( Ondanks het feit dat er bij mij geen tekens zijn dat er iets mis zou zijn (geen bloedverlies of krampen, niks) word ik door deze verhalen toch wel wat onzeker. Ik heb op 10 aug pas weer een echo maar ben zo bang dat het dan alsnog mis blijkt te zijn gegaan. Een verloskundige zei dat de kans dat het alsnog misgaat na een goede echo maar 1 op de 500 is als je jonger bent dan 35, klopt dat? Dat zou betekenen dat ik een stuk minder ongerust hoef te zijn dan ik nu ben.

    Sorry hoor al die paniekverhalen maken niemand geruster, maar ben toch erg benieuwd of iemand hier meer van weet...

    Groetjes
     
  2. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Hallo,

    ik ben net als u zo onzeker, heb nog geen echo gehad , we hebben enkel een positieve bloed en apotheektest. Mag eindelijk de 6 de augustus naar de gynocoloog. Was zo bang dat we zelfs enkele dagen vroeger terug zijn gekomen uit spanje gisteren. We hopen op goed nieuws. Vroeger van ons eerste kindje heb ik een miskraam gehad op 7 weken, ik had enkel toen een klein beetje bloed verlies, de dag erna ben ik het toen verloren, de dokter verteldde me dat het beter was nu een miskraam te krijgen ipv een kindje dat geboren wordt met serieuze handicap. Toen vond ik het hard, maar nu vind ik wel dat hij gelijk had toen.
     
  3. kimsch

    kimsch Bekend lid

    13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi,

    Ik ben met 10 weken voor het eerst naar de verloskundige geweest en toen klopte het hartje luid en duidelijk :D

    De verloskundige zei meteen dat een kans op een miskraam heel erg klein was, omdat het hartje klopt.

    En ik ben nog steeds zwanger en het klopt allemaal (bij 15 weken nogmaals het hartje gehoord). Ik voel me alleen moe en voor de rest gaat het helemaal goed.

    Ik hoop je hiermee wat gerustgesteld te hebben?

    Groetjes,

    Kim
     
  4. wondertje nr 3

    wondertje nr 3 Actief lid

    24 apr 2007
    168
    0
    0
    huismama
    gelderland
    Als het hartje idd klopt zoals bij de aantal weken hoor en ziet er verder goed uit is de kans klein

    Al snap ik je ongerustheid heb het zelf ook hoor
     
  5. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    de kans dat het mis gaat nadat je het hartje hebt zien kloppen is een stuk kleiner geworden. ik ben een van de pechvogels geweest in mijn
    vorige zwangerschap had een goede echo met 9 wk en met 10,5 wk was het hartje gestopt. de gyn zij ook dat dit niet zo heel vaak meer voorkwam dus geniet lkkr van je zwangerschap
     
  6. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    als je het hartje hebt gezien en hebt gehoort is de kans heel klein dat het nog mis kan gaan , werd ons toen verteld bij de echo (bij 6 weken en 4 dagen).
    al die enge verhalen moet je eigenlijk proberen te vermijden want daar word je heel onzeker en knetter gek van (had ik tenminste wel)
     
  7. Cynthia1977

    29 mei 2007
    16
    0
    0
    Rotterdam
    Hi,
    Mij is ook altijd verteld dat als je eenmaal het hartje hebt gehoord dit heel positief is en de kans op een miskraam kleiner is. Ik heb dat geluk de tweede keer niet gehad maar inmiddels ben ik er wel achter dat er helaas ook uitzonderingen zijn. Maar je moet je niet druk maken over de verhalen om je heen en gewoon ervan uitgaan dat het goed is en goed blijft gaan. Positiviteit is heel belangrijk.
    Succes en geniet ervan.
     
  8. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Inderdaad positief blijven dames...niet zo onzeker zijn, en nare verhalen vermijden, dat is gewoon niet goed voor jezelf. Onzeker zal je altijd zijn, en heb het al eerder gezegd, dat is echt niet weg als je kindje geboren is!
    De kans is altijd aanwezig, je kan ook morgen dood gaan zeg ik altijd maar: maar ga er niet vanuit ;)

    Dus lekker genieten van je roze wolk en niet naar meer denken.
     
  9. alice

    alice Fanatiek lid

    16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Je weet het natuurlijk nooit...ook later in je zwangerschap kan het fout gaan. Je hebt er (meestal) geen invloed op dus het enigste wat je kan doen is in ieder geval positief blijven!
    geniet er lekker van en ga ervanuit dat alles goed is....succes meid!
     
  10. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    En dan heb je de hele zwangerschap doorstaan, je hebt je kindje in je armen en dan nog kan er zoveel gebeuren.
    Ik wil jullie echt niet depri maken maar het is gewoon zo. Je bent nou eenmaal altijd bezorgd om je eigen kinderen! In de buik óf daarbuiten!

    Probeer maar te genieten (jaja, makkelijker gezegd dan gedaan)! Ik duim voor je
     
  11. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Dat je je onzeker voelt door nare verhalen kan ik me heel goed voorstellen.

    De kans dat het misgaat is helaas altijd aanwezig.
    Maar als je zo bang blijft je zwangerschap door, dan beleef je je zwangerschap niet als positief, en krijg je daar achteraf spijt van ( ik kan het weten, ben heel lang heel bang geweest, omdat ik voor de jongste ook een mk had gehad)

    Het enige advies wat ik je kan geven is, neem contact op met je verloskundige, bespreek je twijfels en of je angsten hierover uit.
    Waarschijnlijk kan je wel even langskomen om even naar het hartje te luisteren.
    Dan zijn de angsten weer even weg, en kan je ondanks de eventuele misselijkheid ;)

    probeer lekker onbezorgd van je zwangerschap te genieten.

    Groetjes
     
  12. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    1 op de 500 is wel erg weinig. Mij is verteld dat wanneer na de 8 weken een goede echo geweest is en hartje klopt dus, dat de kans 3% is dat het alsnog mis kan gaan. Na de 16 weken is die kans nog maar 1%. Maak je dus maar niet druk meid, grotere kans dat het goed gaat dan dat het mis gaat.. Geniet er maar van!
     

Deel Deze Pagina