Wat is normaal om te voelen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Zuul, 9 aug 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Nooit verwacht dat ik hier een topic zou openen maar helaas is het dan toch zover.
    Op een bijzondere wijze zwanger geraakt(spiraal verloren) maar nu dan toch een miskraam. We zijn er erg verdrietig om, ook omdat ik lichamelijk erg veel klachten heb. Ik zou nu zo'n 9+3 moeten zijn maar op de echo afgelopen vrijdag was te zien dat onze baby al voor de 7 weken was gestopt met groeien. Vanaf vorige week donderdag heb ik al wat vreemde buikpijn en ietsjes bloedverlies dus het nieuws kwam niet geheel onverwachts.

    Ik heb alleen zo ontzettend veel buikpijn. Het brand, het steekt en straalt helemaal uit naar mijn benen en voeten. Ik heb er zaterdag voor gebeld naar de HAP en daar kreeg ik tramadol voorgeschreven tegen de pijn. Helaas komt de pijn hier nu ook doorheen. Ondertussen verlies ik geen bloed meer en voel ik me ondertussen ook gewoon nog zwanger. Al nemen de zwangerschap gerelateerde klachten wel langzaam af. Ik heb gekozen voor een curretage en dat zal dan ook hopelijk deze week gebeuren.

    Ik vraag me alleen af of het normaal is om zoveel pijn te hebben zonder bloedverlies. De pijn straalt uit naar mijn hele lichaam en soms heb ik het gevoel alsof mijn baarmoeder in de fik staat zo hard brand het. Als ik te snel opsta krijg ik steken in mijn onderbuik en ik voel mijn benen en voeten vaak tintelen of slapen. Is dat normaal of moet ik hier toch de verloskundige voor bellen? Ik heb geen flauw idee hoe dit werkt of wat normaal is aangezien we dit nog nooit hebben meegemaakt. Ik wil het het liefste zo snel mogelijk eruit hebben omdat ik er zo ontzettend veel last van heb. Mijn pijngrens is echt hoog dus dit verbaasd mij echt heel erg.
    Iemand hier, helaas, ervaring mee en die mijn vragen kan beantwoorden?

    Liefs.
     
  2. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Dit lijkt mij niet goed hoor, zoveel pijn.

    Ben je inmiddels al stolsels en veel bloed verloren? Dat zie ik niet direct in je tekst.

    Ik zou niet te lang wachten met de curretage of als het eerder kan al eens cytotec proberen? Ik ken natuurlijk jouw situatie niet.

    Maar ik zou zeker eens bellen. Mijn miskraam met cytotec (wel maar 5 weken vruchtzakje) is heel mild verlopen.
     
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wat naar dat je dit allemaal mee moet maken.

    zoveel pijn lijkt me echt niet normaal. Nergens voor nodig om zoveel pijn te moeten hebben in zo’n ellendige situatie. Idzv: kunnen ze niet iets sterkers geven?

    ik zou zeker vk of hap bellen. Ik heb nog nooit gelezen van zo langdurig zoveel pijn.

    veel sterkte meid!
     
  4. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Nee ik ben nog nauwelijks wat verloren. Alleen met afvegen wat bloed en 1x 2 mini stolsels. De HAP zijn we dit weekend al geweest en die stuurde mij weg dat het erbij hoorde. De gyn vanochtend raadde een curretage af maar als ik het wilde ging ze het wel inplannen ergens deze week. Door de pijn die ik nu heb wil ik de medicatie lieve rniet omdat het dan nog erger word.
    @Do1981 tramadol is de laatste stap voor morfine en dat geven ze echt niet zomaar.

    Ik enk sat ik morgen de verloskundige maar bel zodat die er misschien wat druk achter kunnen zetten. Hopelijk word het dan toch morgen of woensdag.
     
  5. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Ik zou hier niet mee blijven rondlopen en de verloskundige bellen. Het klinkt erg heftig.
     
  6. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    meid, dit is toch ook niet zomaar. Ik vind het zo naar als vrouwen hiermee rond moeten lopen.
    Ik heb zelf bij mijn miskraam en de cytotec pillen een soort van weeen storm gehad. Ik wist niet waar ik het zoeken moest. Totaal niet voor gewaarschuwd, je moet het gewoon maar doorgaan. Zo onnodig eigenlijk, geef me gewoon wat oxycodon. Paar pillen kunnen echt geen kwaad.
    Het spijt me voor je dat je dit moet doorstaan.
    Zou zeker de vk even bellen, want dit klinkt echt wel als uitzonderlijke pijn

    sterkte meid! ❤️
     
    NiVa0230 en Zuul vinden dit leuk.
  7. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Hier werd m'n eerste zwangerschap een mk van een leeg vruchtzakje. Was denk uiteindelijk rond de 3 mnd.

    Kreeg pillen om in te brengen en wat betreft de pijn was het best heftig.
    Ik had een vergiet in de wc gezet en ben toen vanalles verloren in de uren daarna. Maar nog dagenlang had ik vooral savonds naweeën. Totdat er nog een groot stolsel uitkwam toen werd het minder.

    Dus als ik jouw verhaal lees denk ik dat je een verloskundige of iemand moet bellen want helemaal goed klinkt het niet.

    Sterkte!!
     
    Zuul vindt dit leuk.
  8. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Hmmm dan ga ik morgenochtend toch maar de verloskundige nog even bellen inderdaad. Hopelijk kunnen die dan wat druk uitoefenen op de gyn om het snel te doen.
    @Do1981 ik ben dus ook gewoon bang voor de "mini bevalling". Ik was dat totaal niet voor mijn bevalling vorig jaar maar ik wil dit gewoon niet bewust meemaken, vooral omdat ik nu al zoveel pijn heb...
     
  9. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Nou ik ben gister niet teruggebeld door de opnameplanning van het ziekenhuis voor de curretage. Dus ik bel voor de zekerheid net even de poli gyn, zijn ze het gister vergeten door te geven aan de arts dat ze het in moest planneno_O
    Oftewel, een hele dag dat het had kunnen gebeuren is verpest. Ik baal hier echt van. Dus ik probeerde nogmaals te benadrukken dat het voor mij echt belangrijk is dat het liever vandaag nog dan morgen gebeurd. Daar begon ze gelijk doorheen te praten dat ze ook met de ok planning zaten en dat het zomertijd was etc. Wat ik volledig begrijp, geloof mij ik werk in het zelfde ziekenhuis dus ik weet het, maar als het langer duurt dan wil ik inderdaad wat tabletjes oxy om de pijn niet te hoeven voelen. Daar ga ik nog wel even over overleggen met de verloskundige en de huisarts.
     
  10. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.106
    15.619
    113
    Vrouw
    Veel sterkte.
    Ik zou trouwens ook nog eens duidelijk vermelden dat uw spiraal voorlopig niet werd terug gevonden en mss ook nog niet echt naar gekeken werd, waar die in uw lichaam kan zitten?
     
    Zuul en (verwijderde gebruiker) vinden dit leuk.
  11. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik heb het idd als een mini bevalling ervaren. Maar moet daar wel bij zeggen dat ik extreem heftig reageer op de misoprostol/cytotec. Achteraf gezien had ik dat bij mijn bevalling ook (ze gebruiken precies hetzelfde bij inleiden). Bij Heel veel vrouwen doen de pillen gewoon zijn werk alleen.

    Ik wilde vooral geen curretage ivm de mogelijke risico’s en ik al in een lang ziekenhuis traject zat. Zou bij een volgende keer (die er hopelijk nooit komt) toch weer de pillen doen. Maar dan wel met goede pijnstilling.
    Mogelijk zou je dat nog kunnen overleggen als het te lang duurt? Dat je de pillen doet en met goede pijnstilling erbij?
    Het voordeel was wel dat het na een half dagje over was met de pijn.

    vervelend dat ze zo reageren in het ziekenhuis. Sterkte meid!
     
    Zuul vindt dit leuk.
  12. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    In het begin van mijn zwangerschap heb ik meerdere controles en echo's gehad en hij is niet gevonden, dus het is erg aannemelijk dat hij er "uitgevallen" is tijdens een menstruatie.
     
  13. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Edit: ik lees nu je laatste post dus mijn opmerking over de spiraal in je lichaam is uitgesloten al.

    Maar evengoed, lijkt me niet normaal die pijn dus ga er wat mee doen
     
  14. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Ik doe echt mijn best maar de assistente van de gyn onderbrak mijn verhaal over waarom ik er spoed in zag en vertelde dus dat het druk was op de ok ivm vakantietijd etc. Mocht ik vanmiddag nog niet gebeld zijn dan bel ik gewoon nogmaals en als het te laag ingepland staat bel ik de verloskundige of huisarts om er druk achter te zetten. Ik vond mijn appendicitis vorig jaar vele malen beter te handelen dan dit en toen kon ik binnen 8 uur geopereerd worden. Waarom zou ik nu zo lang moeten wachten voor een procedure van 15 minuten op de ok en een paar uurtjes observatie op een verpleegafdeling.
     
    Zuri vindt dit leuk.
  15. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ja goedzo, echt niet netjes hoe ze je afpoeieren en goed dat je beseft dat je deze pijn niet hoort te voelen

    Btw staat er wat gebiedende nu ik het na lees dan ik het in m'n hoofd bedoelde hoor. :rolleyes:
     
    Zuul vindt dit leuk.
  16. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Lief van je dankje! De verloskundige heeft ze inmiddels boos opgebeld waarom het in hemelsnaam zo lang moet duren en kreeg gelijk een grote mond van de assistente dat ik het maar gewoon af moest wachten:o:
    Vervolgens belde de verloskundige mij op, nog steeds een beetje boos op de assistente, en vertelde dat als ze me vanmiddag nog niet hadden gebeld dat ik haar dan nogmaals moest bellen want dan ging ze er echt werk van maken. Ik ben haar zo dankbaar dat ze 100% achter mij staat. Dat laat mij in ieder geval inzien dat ik mij niet aanstel en dat dit niet normaal is. Ik voelde me al alsof ik gek was ofzo:$
     
    Fennec en Zuri vinden dit leuk.
  17. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook geen normale klachten. Erge kramp/weeen kan wel, maar dat is vaak als het bloedverlies begint. Gelukkig staat de vk achter je. Hopelijk snel de curretage en nemen de klachten dan af.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  18. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wat fijn dat de verloskundige zo meeleeft.

    ik vind het ook echt achterhaald hoe er in dit soort processen tegen vrouwen wordt aangekeken. Geef dan goede pijnstilling in de tussentijd ofzo
    Voor iedere dwarszittende scheet kun je weet ik wat voor pijnstilling krijgen (oke, dit is wat overdreven natuurlijk), maar in het zwanger worden/ geboorte zorg moet je het allemaal maar op natuurlijke wijze doen.
    En dan ook nog zo’n assistente die haar dag niet heeft. Het kost haar niks om even meelevend te doen zou je denken?

    hopelijk wordt het nu zsm gepland!

    en misschien toch ook nog een keer vragen naar een röntgenfoto van je hele buik ivm de spiraal. Gewoon om te checken of hij er echt niet meer zit. Had op social media van een gynaecoloog dus een keer een foto gezien dat zo’n spiraal heelmaal bij de milt zat.
    Met een echo apparaat kun je denk ik toch niet alles zien
     
    Zoe123, Paardenbloem, Fennec en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Je zou bij zo'n pijn inderdaad toch eerder aan een zwervende spiraal denken...

    Fijn zo'n verloskundige, wat een idioot ziekenhuis. Hopelijk wordt je snel gehoord is al einde middag dus hoop dat je ondertussen een afspraak hebt...
     
  20. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Nee helaas, ze hebben gewoon echt geen tijd om überhaupt naar mijn casus te kijken. Daarbij is het ze niet spoed genoeg. Maaaaaaar... Mocht het erger worden moest ik de dienstdoende arts bellen. Ik vraag mij nu echt af wanneer ik nou moet bellen, als ik half dood ga ofzo? Als het bloed uit mijn lichaam gutst? Want blijkbaar is dit allemaal niet dusdanig erg. Ik zie het wel, ik neem nog watg pijnstilling en ga terug mijn bed in. Ik bel ze morgen wel weer.
    Bedankt voor het medeleven dames:)
     

Deel Deze Pagina