Mijn baby drinkt borstvoeding en kunstvoeding erbij, omdat de borstvoeding alleen niet genoeg is. Ik kolf alle voedingen behalve de eerste van de dag omdat ik dan wel genoeg lijk te hebben, de rest van de dag gaat het niet snel genoeg om de kleine bij te houden dus kolf ik en geef het in flessen. Hij krijgt nu 's ochtends borstvoeding aan de borst, volgens de weegschaal is dat ongeveer 140 cc, en daarna ongeveer: - rond half 11 een fles van 150 - rond half 2 een fles van 150 - rond 4 uur een fles van 150 - rond half 7 een fles van 150 - rond 9 uur een fles van 150 Het wisselt of er borstvoeding of flesvoeding in de fles zit, dat ligt eraan hoeveel ik heb kunnen kolven. De tijden kunnen ook verschuiven. Het ligt er aan wanneer hij komt. Maar nu komt hij soms al na 1,5 - 2 uur weer voor een voeding. Als hij dat de hele dag volhoudt dan krijgt hij natuurlijk veel te veel. Ik weet het even niet meer en zoek ervaringen van andere moeders. Wat geven jullie jullie baby van net 4 maanden te eten, en hoeveel?
Maar, bv kun je niet teveel geven hoor! Waarschijnlijk zijn dit de regeldagen dus zou ik gewoon op t verzoek in gaan wanneer je kleine wil. Zo gaat je productie ook weer omhoog!
Hier geef ik trouwens fv nu en drinken ze gemiddeld 140 cc en dit 4 a 5x per dag. Meer krijg ik er niet in.
Ik kan niet op verzoek voeden om mijn productie omhoog te laten gaan, omdat ik mezelf al echt uit moet persen om zoveel mogelijk bv te produceren. Het wordt wel meer maar heeeeeel langzaam. Dan zou ik meer flesvoeding moeten gaan geven. Ook geen probleem hoor, maar hij krijgt nu 900 ml voeding (600-700 ml borstvoeding, de rest kunstvoeding) op een dag en ik wil hem ook niet overvoeden ofzo..
ik geef inmiddels fv, maar van borstvoeding kun je nooit teveel geven. De hoeveelheid fv hangt af van zijn gewicht en niet van zijn leeftijd en die heb je niet vermeld (ca 150ml per kg).
als mijn zoontje bv uit de fles kreeg, was dat maar 120 ml.... nu drinkt kan ik het niet vergelijken, wnat hij krigjt ook bijvoeding erbij... maar eerst dronk hij fv ook maar 150 (vanaf 5 mnd) bv kan nooit teveel... rond de 4 mnd, had ik de "4mnd -dip"... je productie gaat dan hard achteruit en dan is het ehct bijbenen...en denk dat je het beste nu ff tussen de voeidngen door als het lukt baby kan aanleggen...!? of lukt dat niet meer?..
De kleine weegt nu zo'n 6 kilo. Ik weet dat gezegd wordt dat je bv niet teveel kan geven, maar kan ik dan naast de borstvoeding nog tot de liter kunstvoeding bijgeven? Niet dat hij zoveel gaat drinken mag ik hopen . Ik houd nu inderdaad ongeveer 150 ml voeding per kg lichaamsgewicht aan, omdat ik anders ook niet weet wat ik in zijn fles moet doen. Mijn productie is nooit veel geweest, mijn linkerborst werkt niet echt mee. Rechts heb ik zeker 500 ml maar links maar iets van 100. Die is door heel veel kolven momenteel wel aan het bijtrekken, het wordt steeds meer. Ik ben wel bang voor die dip zeg, ik ben echt bang dat ik dan helemaal niets overhoud. Ik leg de kleine dus niet aan maar kolf alles, omdat het anders elke voeding een gevecht is: http://www.zwangerschapspagina.nl/borstvoeding/259012-ga-bijna-fulltime-kolven.html Het probleem is echt dat de kleine steeds meer wil drinken en ik zit te twijfelen tussen meer melk geven of bij gaan voeden. Het liefst geef ik meer melk. Ik ben benieuwd hoe andere moeders dit doen / gedaan hebben, wat andere kindjes rond deze leeftijd eten / drinken.
ik zou dan liever kiezen voor een schema in combi fv en bv...ipv Bijvoeding... mss kun je beginnen met bv... even kijken hoelang je kindje daarop teert...daarna flesje fv.. (dan kolf je die voeding wel af) Kijk even hoelang je kindje daar weer op teert... En dan weer bv PLUS dat afgekolfde van de voeding daarvoor.. Mss zie je dan een patroon, hoe je kindje drinkt.. wnata ls een kindje aan de borst drinkt, ddrintk die niet ELKE voeding hetzelfde...wnat een Bv kindje bepaalt hoeveel er binenn komt...dus kan makkelijk dat om half 11 je kindjemaar 100 wilt drinken (als ie live ana de borst had gedronken)...en de volgenmde voeidng bijv 200.... Het is dnek ik even zoeken.. wel flink balen van je productie...
Mijn dochter is ook bijna 4 maanden en drinkt al zeker 6 weken 180+6. Ik denk dus dat je eventueel zou kunnen uitproberen of hij meer wilt drinken. Weet je, van KV is de samenstelling bekend en hetzelfde, dus 180 = 180. Van BV kan de samenstelling verschillen en bovendien is BV lichter verteerbaar. Dus misschien heeft 150 ml BV niet dezelfde samenstelling als 150 ml FV en wil hij daardoor meer drinken? FV is natuurlijk vrij calorierijk, vandaar dat je daar een limiet van een liter aan hebt en van BV is er geen limiet. Misschien drinken sommige BV kindjes wel meer als een liter op een dag zeg maar...
Mijn dochter van 4,5 maand drinkt ook al heel lang 5 flessen van 180+6. Sinds ze een maand of 2 is. Sinds ze 4 maanden is krijgt ze ook in 1 van haar flessen wat schepjes rijstebloem en nu gaat ze langzaamaan naar 4 flessen. Misschien zit je baby in een overgang van 6 naar 5 voedingen? Als je kindje zo snel weer komt, zou ik gewoon meer aanbieden en kijken wat hij doet. Ik heb altijd op verzoek gegeven (eerst BV, toen combi en nu alleen FV), geen gezeur met hoeveelheden, maar gewoon voeden wanneer ze honger had