Wat is reflux?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama van milano, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van milano

    Mama van milano Actief lid

    31 mei 2011
    181
    0
    0
    Amsterdam
    Misschien een stomme vraag.. maar kan iemand me uitleggen wat reflux precies is? Heb namelijk geen idee.
     
  2. Mamanama

    Mamanama Fanatiek lid

    10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij reflx sluit het maagdarmklepje niet goed, waardoor de melk weer terug omhoog komt. ELke baby spuugt wel een mondje terug, maar hier moet je denken aan grotere hoeveelheden tot aan projectiel spugen. Overigens is er ook verborgen reflux. Hierbij komt de melk wel omhoog, maar slikt de baby het weer terug. Het zuur uit de maag komt zo 2x langs de slokdarm en zorgt voor irritatie en pijn. Ons jongste dochtertje had dit en heeft maagzuurremmers gehad. Het werd pas beter toen ze vast voedsel mocht.
    Hopelijk is het je nu wat duidelijker! Anders mag je het altijd vragen!
     
  3. Mama van milano

    Mama van milano Actief lid

    31 mei 2011
    181
    0
    0
    Amsterdam
    Oke dan weet ik dat ook weer bedankt! Ik had er echt nog nooit van gehoord.. Mijn zoontje heeft daar geen last van denk ik, hij spuugt niet veel maar heeft wel heel vaak de hik en dat ruukt dan zuur heeft hij het dan ook? Of heeft dat er niks mee te maken?
     
  4. Mamanama

    Mamanama Fanatiek lid

    10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Kan wel. Andere signalen zijn: veel met het tongetje naar buiten komen (soort van lippen likken) en hoorbaar blijven slikken.
    Ons meisje was er echt een huilbaby van...zo zielig!
     
  5. Mama van milano

    Mama van milano Actief lid

    31 mei 2011
    181
    0
    0
    Amsterdam
    Dat met zijn tong doet hij ook iederedag ja maar hoorbaar slikken daar heb ik nog nooit opgelet, hij ademt wel heel zwaar alsof hij erg ziek is en het vast zit met slijm?
    Geen huilbaby.. Maar ik zal het toch is na gaan vragen voor de zekerheid hoe kunnen ze dat zien? Dat kinderen reflux hebben?

    Nieuwschierig ben ik he... Hihi
     
  6. misa

    misa Niet meer actief

    Mijn zoontje heeft altijd veel gespuugd, soms kwam het wel naar boven,soms niet, en aantal andere klachten van reflux had hij ook. Maar nooit huilen en altijd tevreden. Dus op een vraag aan de ha na heb ik er niets mee gedaan.

    Hij spuugt u nog regelmatig, maar met nutriton (verdikker) door de fles gaat het veel beter!
     
  7. siepie

    siepie Fanatiek lid

    28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Symptomen van reflux:
    spugen
    weg-, ver-slikken
    bellen blazen
    tong uitsteken
    heel erg huilen

    Onze kleine heeft ook reflux maar heeft eigenlijk nooit gespuugd.
    Zij lag na de geboorte in het zh en lag aangesloten aan de monitor.
    Haar hartslag en zuurstof gehalte daalden steeds.
    Uiteindelijk bleek dat ze reflux heeft; de voeding liep heen en weer in de slokdarm, naast de slokdarrm loopt een spier en die irriteerde het hart.

    Groetjes Siepie
     

Deel Deze Pagina